Logo & Logotype

Overview

For Tapsi, it’s all about fast, easy and reliable mobility. Two straight lines -plain and simple- are a direct and clear graphic symbol for motion and movement; the brand essence. With the accompaniment of orange color, inspired by nostalgic Tehran taxies, The Tapsi logo includes an orange sign attached to a Farsi or English wordmark. The wordmarks in both languages are designed carefully in a consistent way, as simple and clear as the sign. For sub-brands and sub-services, an additional color from the brand palette can be assigned to the sign. The product/service wordmark will attach to sign in black.

در برند تپسی همه چیز در مورد جابجایی سریع، راحت و قابل اعتماد است. دو خط مستقیم -ساده و بی‌آرایه- سمبل مستقیم و واضحی برای حرکت هستند؛ همان عصاره‌ی برند تپسی. با همراهی رنگ نارنجی الهام گرفته شده از تاکسی‌های تهران قدیم، نشانه‌ی تپسی شامل یک نشانه‌ی نارنجی‌رنگ بعلاوه‌ی نشان‌نوشته‌ی فارسی یا انگلیسی است. نشان‌نوشته در هر دو زبان به سادگی و بی‌آرایگی نشانه و به طور یکپارچه طراحی شده است. برای خدمات و برندهای زیرشاخه، نشانه می‌تواند رنگ دیگری از پالت ثانویه داشته باشد. اما نشان‌نوشته‌ی محصول یا خدمت همیشه در رنگ مشکی ظاهر می‌شوند.

Construction

Tapsi sign and wordmarks have been designed based on geometric shapes to maintain the brand simple, uncluttered, easy and popular. They are carefully constructed with refined weight and spacing to be always consistent and legible in any situation.

نشانه و نشان‌نوشته‌های تپسی با هدف ساده، بی‌آلایش، آسان و مردمی نگه داشتن برند، ‌ هر دو بسیار ساده و هندسی طراحی شده‌اند. ساختار و قوانین عناصر طوری طراحی شده که در هر شرایطی خوانا و یکپارچه باشند.

Clearspace

To ensure that logo and elements are clearly visible, surround them with clear space that is free of type, graphics, and other elements that might cause visual clutter. Minimum Clear space around the logo is equal to one T Unit.

برای اطمینان از وضوح و خوانایی نشانه، فضایی اطراف آن باید خالی از هرگونه متن و عناصر گرافیکی مزاحم باشد. حداقل اندازه‌ی این فضای خالی به مقدار یک واحد تی، دور تا دور نشانه است.

Background Color

Please use the two-color logo most of the time. The sign color may change in sub-brands and sub-services, but always keep the wordmark in white or black. In case of colored background use following rules.

ترجیح بر این است که بیشتر اوقات از نشانه‌ی دو رنگ استفاده شود. رنگ نشانه ممکن است در خدمات یا برندهای زیرشاخه تغییر کند اما نشان نوشته‌ها همیشه مشکی (یا سفید) باقی می‌مانند. در مواقعی که نشانه روی رنگی غیر از سفید قرار می‌گیرد، از قوانین زیر استفاده کنید.

Do

Only use two color version on white background.

از حالت دو رنگ فقط روی پس‌زمینه سفید استفاده کنید.

Do

Use full white logo on darker backgrounds.

روی پس‌زمینه‌های تیره از رنگ سفید استفاده کنید.

Do

Use full black logo on lighter backgrounds.

روی پس‌زمینه‌های روشن از رنگ سیاه استفاده کنید.

Do

Use full white logo on black background.

روی پس‌زمینه مشکی از رنگ سفید استفاده کنید.

Logo Scale

The logo is designed to function in any size and on any application, but it is critical to scale the sign and wordmarks proportionally. The smallest size of the logo is 95px wide / 3cm wide.

طراحی نشانه به نحوی است که در هر سایز و موقعیتی عملکرد مناسب داشته باشد. هنگام تغییر سایز مهم است که نشانه و نشان‌نوشته به طور متناسب تغییر مقیاس دهند. کوچکترین سایز نشانه برای صفحه های نمایشی 95PX و برای چاپ 3CM است.

  • Primary Lock-up
  • Square Lock-up

Logo Guidance

To maintain the integrity of the Tapsi logo, and maintain the brand consistent, please do not misuse it. Some of the incorrect uses are listed below.

برای حفظ انسجام لوگو و یکپارچگی برند، در استفاده صحیح لوگو دقت کنید. نمونه‌هایی از استفاده‌ی نادرست لوگو در ادامه قرار داده شده است.

Do

Linear lockup is primary. Use it most of the time in cases of communication and composition.

لوگوی خطی نسخه اصلی لوگو است که در بیشتر مواقع در کانال‌های ارتباطی و ترکیب‌بندی‌ها استفاده می‌شود.

Do

Square lockup in secondary and use it only in cases of exception when you need sign and wordmark in square proportion.

ورژن مربعی در اولویت دوم و شرایطی که فضای استفاده از لوگو مربعی باشد قابل استفاده است.

Do

Use The Tapsi sign only for icons, avatars and small areas (e.g. Favicon).

از نشانه تصویری برای آیکون شبکه‌های اجتماعی و فضاهای کوچک مثل favicon استفاده کنید.

Don't

Do not rotate elements.

نشانه را نچرخانید.

Don't

Use the Tapsi wordmark, do not type it out with other typefaces.

از تایپ‌فیس‌های دیگر برای نشانه نوشته تپسی استفاده نکنید.

Don't

Do not use wrong colors for logo elements.

از رنگ‌های نادرست برای عناصر لوگو استفاده نکنید.

Don't

Do not invent new lockups!

تنها از حالت‌های تعریف‌شده استفاده نمایید.

Don't

Do not use effects on logo.

از افکت‌های تصویری بپرهیزید.

Don't

Do not use borders for logo.

برای نشانه کادر قرار ندهید.

Don't

Do not bend or warp the logo!

به نشانه قوس ندهید.

Don't

Do not stretch the logo!

نسبت‌های نشانه را بهم نزنید.

Don't

Do not outline the logo!

نشانه را تو خالی نکنید.

Don't

Do not manipulate the wordmark.

فواصل بین تایپ لوگو را تغییر ندهید.

Don't

Do not deconstruct logo elements.

فاصله بین نشانه و نشان‌نوشته را تغییر ندهید.

Partnerships

In co-branding cases, when pairing the Tapsi logo with a partner, the space between the logos should be equal to two T-Units. The separating line between logos is two T-Unit high, vertically aligned center with logos.

در موارد برندسازی مشترک، لوگوی تپسی و شریک باید طوری کنار هم قرار بگیرند که فاصله‌ی بین‌شان دو برابر واحد تی باشد. ارتفاع خط جدا کننده‌ی لوگوها نیز به اندازه‌ی دو واحد تی است و هر سه المان دقیقا از مرکز در امتداد هم قرار می‌گیرند.

  • Primary Lock-up
  • Square Lock-up

Placement

In cases of creating a composition, The Tapsi logo or sign should be placed in the top-left corner for English and top-right corner for Farsi materials. For further layout guidance, visit the composition section.

هنگام ترکیب‌بندی، لوگو یا نشانه‌ی تپسی باید در گوشه‌ی چپ-بالا (برای انگلیسی) و راست-بالا (برای فارسی) قرار بگیرد. برای راهنمایی بیشتر به بخش ترکیب‌بندی این راهنما مراجعه کنید.

Media Icons

For media icons, Tapsi sign goes on a container. Use orange for containers and white for the sign. Media icons are an exception to the clear space guidelines; use half of the T-unit for clear space when using for app icon, social media icon and any profile signage.

برای آیکون‌رسانه‌ها پیشنهاد می‌شود از نشانه‌ی تپسی (با رنگ سفید) درون کادر با رنگ نارنجی استفاده کنید. این آیکون‌ها مشمول قوانین کلی حاشیه‌ی ایمن نمی‌شوند؛ هنگام استفاده از نشانه برای پروفایل‌ها، بین کادر و لوگو از هر طرف به اندازه‌ی نصف واحد تی فاصله بگذارید.

Radius: 100%

Radius: 75%

Radius: 50%

Radius: 25%

Radius: 0%

Color

Overview

Color is one of the meaningful elements of Tapsi. It distinguishes the brand and helps it to create consistent experiences across different media. With primary color orange in company of a secondary color palette, the brand has a warm, popular and powerful face. A tertiary color palette based on brand colors is designed only for illustrations and photography to maintain the brand communication mode consistent.

برای تپسی، رنگ از المان‌های معنادار است؛ برند را متمایز می‌کند و تجربه‌ای یک پارچه در رسانه‌ها خلق می‌کند. رنگ اولیه نارنجی در کنار پالت رنگ ثانویه برای برند چهره‌ای گرم، قدرتمند و مردمی می‌سازد. پالت رنگ دیگری نیز بر اساس رنگ‌های تپسی طراحی شده تا در تصویرسازی، عکاسی و فیلم‌ها روحیه‌ی ارتباطات برند را یکپارچه نگه دارد.

Primary Brand Color

Inspired by nostalgic Tehran taxies color, the primary brand color is orange to present boldness, popularity and warmness of the brand.

با الهام از رنگ تاکسی‌های قدیم تهران (و عمدتا ایران)، رنگ اصلی برند تپسی نارنجی در نظر گرفته شده است. رنگ نارنجی کیفیاتی از شخصیت برند تپسی مانند جسارت، گرما و مردمی بودن را بیان می‌کند.

635955Lab

2559754RGB

#ff6C2FHTML

#ff6136HEX

Orange 021 UPMS

Secondary Brand Color

The secondary palette contains a variety of colors to keep things fresh and interesting. Lean on these colors more frequently when brand awareness is high, or on illustrations, photography and other secondary communication contents.

پالت ثانویه‌ی برند شامل رنگ‌های متنوعی‌ست برای شاداب و جذاب نگه داشتن برند. استفاده از این رنگ‌ها زمانی که آگاهی از برند وجود دارد، و در تصویرسازی‌ها، عکاسی و دیگر محتوای ارتباطات برند توصیه می‌شود.

537056Lab

2374532RGB

#ed2d20HEX

485 CPPMS

63-5531Lab

017793RGB

#00b15dHEX

3405 CPMS

82-37-4Lab

108224210RGB

#6ce0d2HEX

3242 CPMS

4143-42Lab

13766167RGB

#8942a7HEX

2587 CPMS

511634Lab

16111163RGB

#a06f3fHEX

7574 CPMS

801263Lab

24418873RGB

#f4bc49HEX

142 CPMS

4621-79Lab

31102224RGB

#2166f4HEX

2727 CPMS

Extended Palette

This extended color palette consists of all the useable tints and shades of each color in the palette. Usage of these colors varies depending on the touchpoint, but they come in handy for illustrations, photography and components in the product.

این پالت رنگ در واقع نسخه‌ی توسعه داده‌شده‌ی رنگ‌های تپسی است که شامل تمام تینت‌ها و شید‌های قابل استفاده هر رنگ است. بستگی به جایگاه، استفاده از این رنگ‌ها متفاوت است اما در محصول، تصویرسازی و عکاسی این رنگ‌ها به کار می‌آیند.

#bd4322 HEX

#d74e29 HEX

#e6552d HEX

#f45b32 HEX

#ff6236 HEX

fe7852 HEX

#fe9071 HEX

#feaf99 HEX

#fecec1 HEX

#faeae9 HEX

#c00000 HEX

#ce1612 HEX

#db211b HEX

#ed2e20HEX

#fb3a1eHEX

#f74c40HEX

#ee6e68HEX

#f69792HEX

#ffcbceHEX

#ffeaedHEX

#e67f36 HEX

#efa542HEX

#f4bb49HEX

#f9d250HEX

#fae153HEX

#fce669HEX

#fdeb82HEX

#fef1a4HEX

#fef7c8HEX

#fffce9HEX

#522503HEX

#61330eHEX

#6e4114HEX

#7e4e1dHEX

#895823HEX

#a0703fHEX

#b7885bHEX

#d6a880HEX

#f2c9a2HEX

#ffe8c1HEX

#005f28HEX

#007e3dHEX

#009048HEX

#00a254HEX

#00b15eHEX

#43bd76HEX

#6ac98eHEX

#97d7aeHEX

#c0e7cdHEX

#e5f5ebHEX

#006951HEX

#00866fHEX

#00977fHEX

#00a890HEX

#00b79eHEX

#00c4afHEX

#05d1bfHEX

#6ce0d2HEX

#abece4HEX

#def7f5HEX

#3f2979HEX

#5b328cHEX

#6a3796HEX

#7c3da0HEX

#8942a7HEX

#9958b5HEX

#ab74c2HEX

#c39ad4HEX

#dac2e5HEX

#f0e6f4HEX

#2c44d5HEX

#2167f4HEX

#157affHEX

#008effHEX

#009effHEX

#1badffHEX

#55bdffHEX

#8dd0ffHEX

#bce2ffHEX

#e3f4ffHEX

Usage Proportions

Follow this proportion in order to maintain communication and product simple and easy to use. Do not overuse the brand primary color, it should play a roll in critical moments and elements.

برای سادگی و راحتی استفاده از محصول و عناصر ارتباطات برند، از این نسبت استفاده از رنگ‌ها پیروی کنید. رنگ نارنجی باید در لحظات و عناصر کلیدی برند نقش داشته باشد، در استفاده‌ی آن زیاده روی نکنید!

70%
20%
10%

Color Guidance

The brand should look bold, popular and interesting, not superficial or childish. Here are some of the misuses of color.

برند تپسی باید جسور، مردمی و جذاب باشد، نه سطحی و کودکانه. اینجا برخی از نبایدهای استفاده از رنگ قرار داده شده است.

Don't

Do not use too many secondary colors in one compositions.

از استفاده از چندین رنگ در پالت رنگ‌های ثانویه پرهیز کنید.

Don't

Do not use colors other than black or white for texts.

تنها از رنگ سیاه و سفید برای نوشته‌ها استفاده کنید.

Don't

Do not use color effects such as overlay on photos.

از افکت‌های رنگی روی تصاویر استفاده نکنید.

Don't

Do not fill the negative space of the bar. (visit the composition system section)

فضای منفی پشت بار را همیشه سفید نگه دارید.

Compositions

Overview

In order to maintain all pieces of communication consistent and branded, the composition system is designed based on the logo, both in conceptual and formal perspective. The idea behind the layouts is the movement of a horizontal or vertical bar according to page orientation.

جهت حفظ یکپارچگی و حضور روحیه‌ی برند در ارتباطات، این سیستم ترکیب‌بندی از نظر شکل و مفهوم بر اساس لوگو طراحی شده‌است. ایده‌ی سیستم ترکیب‌بندی، حرکت یک مستطیل افقی یا عمودی (بر اساس جهت صفحه) است.

Variations

A Simple and flexible grid system is defined for different ratios and layouts according to content and needs. Three main composition options are defined for Farsi or English layouts: Full-Bleed, Left/Right Bar, Extended Left/Right Bar.

بر اساس محتوا و نیازهای ترکیب‌بندی، یک سیستم ساده و منعطف شبکه‌بندی برای به کارگیری در تناسبات مختلف تعریف شده است. سه گزینه‌ی اصلی برای لی‌آوت در فارسی و انگلیسی در نظر گرفته شده است.

Bar system for horizontal composition.

سیستم ترکیب‌بندی پاره‌خط افقی

Extended bar system for horizontal composition.

سیستم ترکیب‌بندی پاره‌خط کشیده‌ی افقی

Full-bleed system for horizontal composition.

سیستم ترکیب‌بندی تمام صفحه‌ی افقی

Bar system for vertical composition.

سیستم ترکیب‌بندی پاره خط عمودی

Extended bar system for vertical composition.

سیستم ترکیب‌بندی پاره خط کشیده عمودی

Full-bleed system for vertical composition.

سیستم ترکیب‌بندی تمام‌صفحه عمودی

Implementation

For easy and integrated application, we defined a T-Unit that dictates margin, gutter, logo size and typography for your compositions. T-Unit is variable and it depends on the page ratio.

برای عملکرد آسان و منسجم، «واحد تی» را تعریف کرده‌ایم که حاشیه‌ها و اندازه‌های لوگو و متن بر اساس آن تعیین می‌شوند. اندازه‌ی واحد تی بر اساس تناسبات صفحه‌ی طراحی به دست می‌آید.

Column breakpoint

First of all, specify the page ratio and then find column number depend on the following diagram. Now divide the page width by the column number. T-Unit is one-third of the column width.

قبل از هر چیز نسبت عرض به ارتفاع صفحه‌ی طراحی خود را محاسبه کنید و تعداد ستون‌ها را با استفاده از دیاگرام زیر به دست آورید. حالا عرض صفحه را به تعداد ستون‌ها تقسیم کنید تا عرض هر ستون مشخص شود. اندازه‌ی واحد تی برابر است با یک چهارم عرض هر ستون.

First Variation

Step 1

Determine column number base on the breakdown diagram.

بر اساس دیاگرام بالا تعداد ستون مناسب را انتخاب کنید.

Step 2

Once the columns are established, divide the width of one column into four even parts to determine T-Unit.

پس از رسم ستون‌ها، عرض ستون را تقسیم بر چهار کنید تا واحد تی به‌دست آید.

Step 3

The margin size is equal to two T-units, on all sides.

مقدار حاشیه‌ی دور، دو برابر واحد تی است.

Step 4

Divide the T- unit by two to achieve gutter size.

فاصله بین ستون‌ها را نصف واحد تی تعیبن کنید.

Step 5

This is the basic grid system for your design.

این تصویر سیستم گرید‌بندی پایه برای تمام ورژن‌های بعد است.

Step 6

Here is a sample of the completed composition. In addition to basic grid, typography also is based on the T-Unit.

سایز لوگو را اندازه واحد تی قرار دهید و تایپوگرافی را بر اساس بخش سلسله مراتب (Hierarchy) تایپوگرافی انجام دهید. اگر لی‌اوت متن بدنه دارد فواصل را طبق نمونه انتخاب کنید.

Step 7-1

A sample of text layout inside the grid system.

نمونه کامل شده این ورژن با متن بدنه

Step 7-2

A sample of image layout inside the grid system.

در نمونه کامل شده این ورژن بدون متن بدنه بلاک تیتر و زیر تیتر در پایین صفحه لی‌اوت می‌شوند.

Second Variation

Step 1

Determine the basic grid system as previously told.

سیستم گرید پایه را طبق مرحله ۱ الی ۵ ورژن اول تنظیم کنید.

Step 2

Define inner frame inside the margins. It can align left or right depend on language. you can apply a photo or color to the frame.

فریم داخلی را درون حاشیه رسم کنید. با توجه به زبان، این فریم می‌تواند به چپ یا راست کادر بچسبد. درون فریم داخلی شما می‌توانید تصویر یا رنگ قرار دهید.

Step 3

Apply padding inside the frame. padding size is equal to two T-Unit.

حاشیه درون فضای تصویری را به اندازه دو برابر واحد تی بر نوشتار اعمال کنید.

Step 4

Now you can design inside the frame. Its important for the negative space to remain white.

لوگو را در بالا و نوشتار را پایین فریم قرار دهید. طبق مرحله‌ی قبل فاصله از لبه‌ها دو برابر تی است.

Step 5-1

Here is a sample of the completed composition. In addition to basic grid, typography also is based on the T-Unit.

نمونه کامل شده این ورژن بدون متن بدنه.

Step 5-2

Here is a sample of the completed composition in Farsi.

نمونه کامل شده این ورژن برای زبان فارسی.

Third Variation

Step 1

Determine the basic grid system as previously told.

سیستم گرید پایه را طبق مرحله ۱ الی ۵ ورژن اول تنظیم کنید.

Step 2

Allocate proper number of columns to logo and text block.

تعداد ستون مناسب را برای نشانه و بلاک نوشتاری انتخاب کنید به نحوی که فضای کافی برای نمایش یک پاره خط بماند.

Step 3

Put your typography on the white space. Its important for the negative space to remain white.

فضای تصویری را با حفظ بیرون‌زدگی در ستون‌های باقی‌مانده قرار دهید.

Step 4

The space between typography and the bar is equal to two T-Units (Margin size).

پس از تایپوگرافی، فاصله‌ی بین بلاک نوشتاری و بلاک تصویری باید طوری تنظیم شود که به اندازه دو برابر واحد تی فاصله باشد.

Step 5

Here is a sample of the completed composition. In addition to basic grid, typography also is based on the T-Unit.

این نمونه‌ی تمام شده‌ی این ورژن است.

Fourth Variation

Step 1

For portrait ratio, number of columns is equal to six. Divide a column width by four to determine the T-Unit.

برای تناسبات عمودی تعداد ستون‌ها برابر شش است. عرض یک ستون را تقسیم بر چهار کنید تا اندازه‌ی واحد تی مشخص شود.

Step 2

Put your typography on the page. Use this guide for spacing.

بلاک نوشتاری را در صفحه لی‌اوت کنید و فواصل را طبق شکل اعمال نمایید.

Step 3

Now you can apply the bar-frame. The space between typography and the Bar is equal to two T-Units. Its important for the negative space to remain white.

در فضای باقی‌مانده زیر تایپوگرافی فریم را قرار دهید. فاصله بلاک نوشتاری تا بار به اندازه دو واحد تی است. فضای حاشیه را حتما سفید باقی بگذارید.

Step 4

Here is a sample of the completed composition. In addition to basic grid, typography also is based on the T-Unit.

این نمونه‌ی تمام شده‌ی این ورژن است. همانطور که دیدید تایپوگرافی نیز بر اساس واحد تی تنظیم شده است.

Step 4

Here is a sample of the completed composition with just a headline.

این نمونه‌ی تمام شده‌ی این ورژن فقط با تیتر است.

Fifth Variation

Step 1

For portrait ratio, number of columns is equal to six. Divide a column width by four to determine the T-Unit.

سیستم گرید پایه را طبق مرحله ۱ الی ۵برای تناسبات عمودی تعداد ستون‌ها برابر شش است. عرض یک ستون را تقسیم بر چهار کنید تا اندازه‌ی واحد تی مشخص شود.

Step 2

Now draw the bar inside the margins.

فضای داخل حاشیه را با حفظ بیرون زدگی از پایین به بلاک تصویری اختصاص دهید.

Step 3

Apply padding inside the frame. padding size is equal to two T-Units.

حاشیه‌ای به اندازه دوبرابر واحد تی داخل بلاک تصویری ایجاد کنید.

Step 4

Now you can design inside the frame. Use this guide for logo and typography proportions. Its important for the negative space to remain white.

حالا می‌توانید طرح خود را درون فریم طراحی کنید. جایگاه و اندازه‌های تایپوگرافی و لوگو را طبق تصویر تنظیم کنید. فضای خارج از کادر را سفید نگه دارید.

Step 5-1

Here is a sample of the completed composition. In addition to basic grid, typography also is based on the T-Unit.

این نمونه‌ی تمام شده‌ی این ورژن است. همانطور که دیدید تایپوگرافی نیز بر اساس واحد تی تنظیم شده است.

Step 5-2

You are free to put typography on top or bottom of the page base on the needs.

می‌توانید بسته به نقطه تمرکز تصویر بلاک نوشتاری را در پایین حاشیه دوم لی‌اوت کنید.

Sixth Variation

Step 1

For portrait ratio, number of columns is equal to six. Divide a column width by four to determine the T-Unit.

سیستم گرید پایه را طبق مرحله ۱ الی ۵برای تناسبات عمودی تعداد ستون‌ها برابر شش است. عرض یک ستون را تقسیم بر چهار کنید تا اندازه‌ی واحد تی مشخص شود.

Step 2

Margin size is equal to two T-Units. Apply your design inside the grid and use this guide for spacing.

اندازه‌ی حاشیه برابر دو واحد تی است. داخل گرید طراحی خود را انجام دهید و برای اندازه‌ها و فواصل از این راهنما استفاده کنید.

Step 3-1

You can leave the background white depend on context.

بر اساس شرایط می‌توانید پس‌زمینه را سفید بگذارید.

Step 3-2

You are free to use full bleed background images.

این نمونه تمام‌شده‌ی این ورژن بدون متن بدنه است. می‌توانید برای پس‌زمینه از تصاویر استفاده کنید.

Step 3-3

You are free to put typography on top or bottom of the page base on the needs.

می‌توانید بسته به نقطه تمرکز تصویر بلاک نوشتاری را در پایین حاشیه لی‌اوت کنید.

Composition Guidance

Regarding to flexibly defined layout options, please do not misuse the composition system. It’s important to keep layouts easy, simple and direct. Some of the incorrect uses are listed below.

با توجه به انعطاف سیستم تعریف شده و گزینه‌های موجود برای لی‌آوت، لطفا از استفاده‌ی ناصحیح از سیستم ترکیب‌بندی پرهیز کنید. سادگی، راحتی و مستقیم بودن ترکیب‌بندی اهمیت بسزایی دارد. در ادامه برخی از نبایدهای ترکیب‌بندی را مشاهده می‌کنید.

Do

You can resize the logo from 0.5 up to 2 times of the T-Unite based on communication usage.

می‌توانید بسته به رسانه‌ی مورد نظر اندازه نشانه را از نیم تا دو برابر تغییر دهید.

Do

Use left aligned bar for Farsi content.

تمامی مراحل ذکر شده برای زبان فارسی به صورت قرینه انجام خواهد شد.

Don't

Do not manipulate the bar shape.

نسبت بلاک تصویری را همیشه قدری انتخاب کنید تا یک مستطیل (پاره خط) دیده شود.

Don't

The negative space should remain white.

از انحنا دادن به لبه‌ی کادرها بپرهیزید.

Don't

Do not use any effects for the bar.

از دادن افکت‌های تصویری به کادر بپرهیزید.

Don't

The bar should be aligned to left or right.

بلاک تصویری همیشه باید از کادر بیرون بزند.

Don't

Do not manipulate the bar shape.

فضای سفید زیر بلاک تصویری را با عکس، پترن، و رنگ پر نکنید.

Don't

The bar should be a long rectangle.

فرم مستطیلی بلاک تصویری را از بین نبرید.

Sample Applications

Letterhead

Roll-up

Instagram Post

Poster or Lamp post

Standard Typefaces

Overview

The type system used for Tapsi is as simple and geometric as designed wordmarks to convey main brand values such as being easy, modern and reliable.

سیستم تایپوگرافی استفاده شده برای تپسی، مانند لوگو، ساختاری ساده و هندسی دارد تا منتقل‌کننده‌ی ارزش‌های اصلی برند مانند مدرن بودن، راحتی و قابل اطمینان بودن باشد.

Farsi Typeface

Dana is a contemporary Farsi typeface with geometric and simple glyphs, available in multiple weights. It can be used on any digital or print media to clearly convey messages in a consistent way.

دانا تایپ‌فیس معاصر فارسی است با حروف ساده و هندسی که به دقت در وزن‌های مختلف طراحی شده است. دانا، حضور و انتقال پیام یکپارچه را در رسانه‌های مختلف از پرینت تا دیجیتال ممکن می‌سازد.

English Typeface

Montserrat is also a modern and geometric typeface, inspired by urban typography, available in multiple weights. Along with dana, Tapsi uses an integrated digital-friendly and flexible type system in both languages.

مونتسرات نیز تایپ‌فیس هندسی و مدرنی‌ست با چند وزن، که با الهام از تایپوگرافی شهری طراحی شده است. با همراهی تایپ‌فیس دانا، تپسی از سیستم تایپوگرافی منعطف و یکپارچه مناسب فضای دیجیتال بهره می‌برد.

Paring

Use these type pairings in order to achieve clarity, consistency and strong message hierarchy. Black weight should be paired with Regular weight, and Bold weight should be paired with Light weight.

جهت دستیابی به وضوح، وحدت و سلسله مراتب قوی برای پیام‌ها، از این ترکیبات فونت استفاده کنید. برای دانا از ترکیب وزن نازک و نیمه‌ضخیم (Light+Semibold) یا ترکیب وزن معمولی و ضخیم (‌Regular+Bold) استفاده کنید. برای مونتسرات از ترکیب وزن معمولی و نیمه‌بلد (Regular+Semibold) یا ترکیب متوسط و ضخیم (Medium+Bold) استفاده کنید.

Hierarchy

Here is suggested typography system for all communication needs. The headline, subheadline and body copy size and weight should follow these rules according to relative importance of content. Find T-Unit size base on the formula described in composition section. Headline cap-height should be exactly one T-unit. Specify subhead and body copy size relative to headline base on the following templates

در این قسمت سیستم پیشنهادی تایپوگرافی برای ارتباطات برند را مشاهده می‌کنید. بر اساس اهمیت نسبی محتوا، سایز و وزن تیتر، زیرتیتر و متن بدنه باید از این قوانین پیروی کنند. ابتدا طبق توضیحات بخش ترکیب‌بندی، اندازه‌ی واحد تی را به دست آورید. برای تیتر اندازه‌ی ارتفاع یک حرف بزرگ انگلیسی باید یک‌ونیم برابر واحد تی باشد. بر اساس توضیحات پیش رو سایز زیرتیتر و بدنه را نسبت به تیتر تعیین کنید.

Headline: Montserrat SemiBold, Cap height=1.5T-Unit | Subhead: Montserrat Regular, 2/1 Headline point Size

Headline: Dana SemiBold, Cap height=1.5T-Unit | Subhead: Dana Light, 2/1 Headline point Size

Headline: Montserrat SemiBold, Cap height=1.5T-Unit | Subhead: Montserrat Regular, 2/1 Headline point Size

Headline: Dana SemiBold, Cap height=1.5T-Unit | Subhead: Dana Light, 2/1 Headline point Size

Headline: Montserrat Bold, Cap height=1.5T-Unit | Subhead: Montserrat Medium, 2/1 Headline point Size

Headline: Dana Bold, Cap height=1.5T-Unit | Subhead: Dana Regular, 2/1 Headline point Size

Headline: Montserrat SemiBold, Cap height=1.5T-Unit | Subhead: Montserrat Regular, 2/1 Headline point size | Body: Montserrat Regular, 2/1 Subhead point Size

Headline: Dana SemiBold, Cap height=1.5T-Unit | Subhead: Dana Light, 2/1 Headline point size | Body: Dana Light, 2/1 Subhead point Size

Headline: Montserrat SemiBold | Body: Montserrat Regular, 3/1 Headline point Size

Headline: Dana SemiBold | Body: Dana Light, 3/1 Headline point Size

Headline: Montserrat SemiBold | Body: Montserrat Regular, 2/1 Headline point Size

Headline: Dana SemiBold | Body: Dana Light, 2/1 Headline point Size

Headline: Montserrat SemiBold | Body: Montserrat Regular, Equal to Headline point Size

Headline: Dana SemiBold | Body: Dana Light, Equal to Headline point Size

Imagery

In cases of using text on imagery, use black text on lighter backgrounds and white text on darker images. Use of color for typography is not allowed.

در مواقع استفاده از متن روی تصویر، از متن با رنگ مشکی روی پس‌زمینه‌های روشن و متن سفید روی پس‌زمینه‌های تیره‌تر استفاده کنید. استفاده از رنگ برای تایپوگرافی مجاز نیست.

Use white text on darker backgrounds.

روی تصاویر تیره از تایپ سفید استفاده کنید.

Use black text on lighter backgrounds.

روی تصاویر روشن از تایپ مشکی استفاده کنید.

Guidance

In order to maintain the integrity and consistency of the brand, avoid these incorrect uses of typography.

برای حفظ انسجام و یکپارچگی برند، از این اشتباهات در تایپوگرافی تپسی خودداری کنید.

Don't

Do not use all caps

از حروف بزرگ در زبان انگلیسی استفاده نکنید.

Don't

Do not use colored typography

به نوشته‌ها رنگ اختصاص ندهید.

Don't

Do not adjust kerning or tracking

از ایجاد ترکینگ زیاد یا کم ( فاصله بین حروف ) بپرهیزید.

Don't

Only Use suggested hierarchy

تنها از سیستم‌های سلسله‌مراتب پیشنهادی استفاده کنید.

Don't

Do not make any level of hierarchy the same size or scale as another

از یک ضخامت برای سلسله‌مراتب نوشتاری استفاده نکنید.

Don't

Do not use separated layout

از لی‌اوت های جداشده استفاده نکنید.

Iconography

Overview

Tapsi icons are designed to indicate information and interactions easily and directly across all touchpoints. The Iconography style follows the logo design rules; Straight lines with a constant stroke size, right angles and sharp edges alongside a bit of roundness. It’s important to stay simple, direct and popular in ideas and design!

آیکون‌های تپسی طوری طراحی شده‌اند تا در زمینه‌ها و پلتفرم‌های مختلف، به طور ساده و مستقیم به اطلاعات و دستورها اشاره کنند. سبک آیکون‌ها از قوانین بصری لوگو پیروی می‌کند؛ خطوط مستقیم با ضخامت ثابت، زوایای مستقیم و گوشه‌های تیز در کنار مقداری استفاده از خطوط منحنی. سادگی، مستقیم و مردمی بودن در ایده‌ها و طراحی آیکون‌ها اهمیت دارد.

System Icons

Tapsi iconography system is designed to work optimally in the user interface. Each icon has an outline and filled version to support every interaction in any size.

سیستم طراحی آیکون‌های تپسی برای کارکرد بهینه در رابط کاربری طراحی شده‌است. برای پاسخ‌گویی در جایگاه‌ها و اندازه‌های مختلف، هر آیکون در دو نسخه‌ی آوت‌لاین و توپر طراحی می‌شود.

  • Linear
  • Filled
  • Wheelchair
    Airport
    Work
    Phone
    Car
    Driver
    Home
    Hurry Trip
    Notification
    Message
    Reserve
    Security
    Mail
    Unanimous
    Passenger
    Payment
    Tip
    Settings
  • Wheelchair
    Airport
    Work
    Phone
    Car
    Driver
    Home
    Hurry Trip
    Notification
    Message
    Reserve
    Security
    Mail
    Unanimous
    Passenger
    Payment
    Tip
    Settings

Structure

Design Tapsi icons using as few elements as possible. The constructed style is created using a constant line thickness of two-pixel in order to maintain visible and clear in any size. Use straight lines and right angles alongside curves to smooth the design. Avoid filled blocks in outline version of Icons. Also, avoid using round corners, Remain all edges sharp and clear. To reach consistency in design and proportions, All icons should be drawn on a 24x24px grid frame.

آیکون‌های تپسی را با استفاده از کمترین عناصر ممکن طراحی کنید. آیکون‌ها از خطوطی با ضخامت ثابت دو پیکسل تشکیل شده‌اند تا در همه‌ی سایزها وضوح و خوانایی حفظ شود. از خطوط مستقیم و زوایای راست استفاده‌ کنید و در کنار آن برای پرهیز از صلبیت و خشونت طرح، مقداری انحنا به طرح اضافه کنید. از گرد کردن لبه‌ها دوری کنید؛ تمام لبه‌ها را تیز و واضح نگه‌ دارید. همچنین در خاطر داشته باشید که در نسخه‌ی آوت‌لاین آیکون‌ها نباید از تو پر کردن (fill) استفاده کرد. برای حفظ یکپارچگی در طراحی و تناسبات، تمام آیکون‌ها باید در یک شبکه‌ی پیکسلی 24 در 24 طراحی شوند.

Motion

Overview

We stand for smart, easy and safe mobility. As such, movements should have a smart and simple character across all platforms. Five basic motion stats are defined for Tapsi in order to support motion usage within the product, ads, graphics and movies.

جان‌مایه‌ی برند تپسی، جایجایی هوشمند، راحت و ایمن است. به همین ترتیب "حرکت" در زمینه‌ها و پلتفرم‌های مختلف باید شخصیتی هوشمند و ساده داشته باشد. پنج وضعیت اولیه‌ی حرکت برای تپسی در نظر گرفته شده است تا در محصول، تبلیغات، گرافیک‌ها و فیلم به کار گرفته شود.

Concept

Following the visual identity concept, two main performances are defined for graphical elements. Having a tail in movement which is representing the logo concept, and ultimate movement which is representing brand essence in a simple and direct way.

با توجه به کانسپت هویت بصری تپسی، دو رفتار اصلی المان‌های گرافیکی تعریف شده است. اول، داشتن "دنباله" در حرکت که بیانگر کانسپت لوگو است و دوم، "جابجایی" که به طور ساده و مستقیم نمایانگر عصاره‌ی برند است.

Tail
Ultimate Movement

Basic States

These five states give an overview of the different types of movement in our system. You can use them individually or in a mixed way.

این پنج وضعیت، نمایانگر انواع مختلف حرکت در سیستم بصری تپسی هستند. شما می‌توانید این وضعیت‌ها را به طور تکی یا در ترکیب با یکدیگر استفاده کنید.

Move
Scale
Multiple
Zoom
Wipe

Typography

These are three suggestions for use of motion in typography. Use this style for intro, outro and transition of a typography element.

سه پیشنهاد برای استفاده از حرکت در متن مشاهده می‌کنید. از این سبک برای ورود، خروج و تبدیل عناصر متنی استفاده کنید.

Horizontal
Vertical
In-Place

Bar Frame

Bar-frame movement is designed based on the brand composition system. You can use it for transition in movies, slide-shows, graphical scenes, etc.

حرکت بار-فریم بر اساس سیستم ترکیب‌بندی برند طراحی شده است. می‌توانید از آن برای تغییر و جابجایی بین فیلم‌ها، اسلایدها، صحنه‌های گرافیکی و... استفاده کنید.

  • Preview
  • Structure

Transitions

These three transition styles are suggested to be used for moving between two footages. Use wipe and bar frame for fast transition, and Move for casual or playful situations.

این سه سبک برای تغییر و جابجایی (Transition) بین دو فیلم پیشنهاد می‌شود. از wipe و بار-فریم برای جابجایی سریع، و از move برای وضعیت‌های غیر رسمی و بازیگوشانه استفاده کنید.

  • Bar Frame
  • Wipe
  • Move + Transition

Transitions With Title

Use these suggestions when you need to animate title and footage together (e.g. chapter change).

زمانی که به تغییر همزمان فیلم و عنوان نیاز دارید از این پیشنهادات استفاده کنید.

  • Bar Frame
  • Wipe

Illustration

Overview

The illustration style of Tapsi is used to provide supporting material for product and services, announcements and news, onboarding, and promotions. Tapsi illustration style follows visual identity rules: Simple, direct and straightforward in content and form.

سبک و سیاق تصویرسازی تپسی برای تولید محتوای کمکی در محصول، خدمات، اطلاعیه‌ها، اخبار، آموزش‌ها و تبلیغات استفاده می‌شود. سبک تصویرسازی تپسی مانند سایر عناصر هویت بصری در فرم و محتوا ساده، مستقیم و سرراست است.

Mood & Feel

Tapsi illustrations must subconsciously convey the brand essence to the audience. In order to maintain communication consistent, consider the following concepts for every piece of illustration:

  • - Easiness and approachability
  • - Safety and Efficiency
  • - Smartness
  • - Optimism

تصویرسازی‌های تپسی باید به طور ناخودآگاه عصاره‌ی برند را به مخاطبان انتقال دهد. برای یکپارچه نگه داشتن ارتباطات برند، مفاهیم زیر را برای هر قطعه تصویرسازی در نظر بگیرید:

  • - آسان و در دسترس بودن
  • - امنیت و بهره‌وری
  • - هوشمندی
  • - خوشبینی

General Type

Tapsi illustration style should apply to content at every scale from scenery to characters.

سبک و سیاق تصویرسازی تپسی باید به محتوا در هر مقیاسی، از صحنه‌سازی تا شخصیت‌ها، اعمال شود.

Objects

Object illustrations are the simplest and most literal expression of a concept. They are often used in small sizes paired with a copy.

تصویرسازی اشیا ساده‌، تحت‌الفظی و مستقیم‌ترین بیان مفاهیم هستند. استفاده آنها معمولا در اندازه‌های کوچک و با همراهی یک متن است.

Characters

Tapsi characters should be designed local, simple and with minimum use of shapes. Never forget diversity when illustrating people.

شخصیت‌های تپسی باید کاملا محلی، ساده و با کمترین عناصر ممکن تصویرسازی شوند. هنگام تصویرسازی مردم حتما تنوع را لحاظ کنید.

Scene

Scene illustrations are intended to tell more complex stories. This allows them to be a little bold and playful.

هدف تصویرسازی صحنه روایت کردن قصه‌های پیچیده‌تر است و این امکان را می‌دهد که مقداری بازیگوش و جسور باشیم.

Content

It’s critical for Tapsi illustration to be Easily & Quickly Comprehensible. The idea must be simple and direct, avoid metaphoric and mixed message illustrations. Every illustration must have a clear idea with the minimum possible content in a scene. Ideas must be:

  • - Simple, clear and straightforward. Avoid complex metaphors
  • - Local and diverse(In terms of objects, people and contexts)

تصویرسازی‌های تپسی باید به آسانی و سریع توسط مخاطب درک شوند. ایده‌ها باید ساده و مستقیم باشند؛ تصویرسازی‌های استعاری یا با پیام پیچیده و چندگانه مناسب برند تپسی نیستند. هر تصویر باید ایده‌ای صریح و شفاف داشته باشد و از کمترین عناصر ممکن در صحنه برای بیان روایت استفاده کند. ایده‌ها باید:

  • - ساده، صریح و سر‌راست باشند. از استعاره‌های پیچیده استفاده نکنید.
  • - از نظر اشیا، مردم و زمینه محلی و متنوع باشند.
Simple and direct
Local
Diverse

Form

To achieve simplicity and clearance, like the logo design and other elements of the visual identity system, Tapsi illustrations are drawn with basic geometric shapes and avoidance of unnecessary details. Illustrations are composed of solid colour shapes. Gradations, contouring and soft transitions are not used. Objects are modeled by hard edges of light and shadow.

برای دستیابی به سادگی و وضوح، مانند طراحی لوگو و باقی عناصر هویت بصری، تصاویر تپسی با اشکال هندسی پایه و پرهیز از جزئیات غیرضروری کشیده شده‌اند. تصویرسازی‌ها با استفاده از اشکال رنگی تو‌پر، بدون استفاده از خطوط استروک و گردینت‌ها ترکیب‌بندی شده‌اند و عناصر توسط اختلاف رنگ و تیرگی/روشنی از هم جدا شده‌اند.

Geometry
Geometric Free hand
Contrast
High Low
Camera pov
Flat Perspective
Colour
Bold Conservative
Abstraction
Concrete Abstract
Softness
Round Edge Hard Edge
Dimention
2D 3D
Fidelity
Low Detail High Detail
Composition
Wide Close

Emotions

In case of necessity to draw the character's facial expressions, it is preferable to indicate emotions, using the least amount of elements. The proposed figures for surprised, happy, angry, and sad emotions are as follows:

برای دستیابی به سادگی و وضوح، مانند طراحیدر مواقع لزوم ترسیم وضعیت چهره‌ی شخصیت‌ها، ترجیح بر انتقال احساسات با استفاده از کمترین عناصر ممکن است. اشکال پیشنهادی برای چهار وضعیت شگفت‌زده، خوشحال، عصبانی و غمگین به صورت زیر است:

Ilustration Guidance

Don't

Avoid using outlined illustration.

از تصویرسازی با خطوط دور اجتناب کنید.

Don't

Do not use gradient.

از گردینت استفاده نکنید.

Don't

Do not use gradient shadows.

از سایه غیر تخت استفاده نکنید.

Don't

Do not over use Tapsi orange in illustrations.

بیش از حد از رنگ نارنجی استفاده نکنید.

Don't

Do not use blending mode or transparency.

از افکت‌های تصویری استفاده نکنید.

Don't

Do not use primitive and beginner shapes composition shapes.

از ترکیبات فرمی اولیه استفاده نکنید.

Sample Application

In this section, you will see other examples of the illustration guideline application. Based on the previous examples and these samples, please pay attention to the following points:

  • - Every element in illustrated scenes must be directly related to the narrated story and be efficient. Avoid using unnecessarily and decorative elements.
  • - In characters illustration, be sure to consider diversity in terms of gender, age, culture, and so on. Characters designed for Tapsi should not be cartoonish or too fancy. Also, since abstraction is an integral part of an illustration, avoid using too many details for the characters. If you need realistic elements and emotions for a subject, other media such as movies and photos are more appropriate.
  • - When illustrating objects and characters, basic geometric shapes are used, and to liven up the images, sometimes a few freehand lines are added. In addition to using basic shapes, make sure their combinations are creative and new; Avoid primitive or beginner results.
  • - Colour plays a key role in the attractiveness and appeal of Tapsi illustrations, and colour combinations used in these examples are diverse and bold. It is critical to use Tapsi brand colour as a signature in the illustrations, but do not impose it on the audience by using orange on a large scale; In all images, this colour is slightly used in a balanced composition.

در این قسمت مثال‌های دیگری از اعمال قوانین تصویرسازی مشاهده می‌کنید. با توجه به این نمونه‌ها و مثال‌های قبل، تاکید می‌شود به نکات زیر توجه فرمایید:

  • - عناصری که در هر صحنه انتخاب و ترکیب‌بندی می‌شوند باید ارتباط مستقیمی با داستان روایت شده داشته باشند و کارامد باشند. از قرار دادن بی دلیل عناصر تزیینی پرهیز کنید.
  • - در تصویرسازی شخصیت‌ها حتما تنوع را از نظر جنسیت، سن، فرهنگ و... در نظر بگیرید. شخصیت‌هایی که برای تپسی طراحی می‌شوند نباید به سبک کارتونی (کاریکاتور) یا خیلی فانتزی باشند. همچنین از آنجایی که انتزاع جزء جدایی‌ناپذیر تصویرسازی و نقطه قوت آن است، از به‌کار بردن جزییات بیش از حد برای شخصیت‌ها پرهیز کنید. در صورتی که به المان‌ها و احساسات کاملا واقعی برای محتوا نیاز داشتید، ابزارهای دیگر مانند فیلم و عکس مناسب‌ترند.
  • - هنگام تصویرسازی اشیا و شخصیت‌ها از اشکال هندسی پایه استفاده و برای روح بخشیدن به تصاویر، گاهی اندکی خطوط دست آزاد اضافه شده‌است. در کنار استفاده از اشکال اولیه دقت کنید ترکیبات آنها خلاق و نوین باشد؛ از ترکیبات اولیه یا مبتدی پرهیز کنید.
  • - رنگ در جذابیت و گیرایی تصویرسازی‌های تپسی نقش کلیدی دارد و در این نمونه‌ها از ترکیب‌های متنوع و جسورانه استفاده شده‌است. استفاده از رنگ سازمانی تپسی به صورت امضا در تصاویر اهمیت دارد اما به هیچ عنوان با استفاده از نارنجی در سطوح وسیع، آن را به مخاطب تحمیل نکنید؛ در تمامی تصاویر اندکی از این رنگ و به صورت متعادل در ترکیب‌بندی استفاده شده‌است.