درباره تپسی
تپسی یک سامانه هوشمند درخواست حملونقل آنلاین است که سفرهای درون شهری را راحتتر، امنتر و ارزانتر میکند.
چشمانداز ما، ایجاد تاثیر چشمگیر و ماندگار در زندگی مردم کشورمان بر پایهی تکنولوژی است. با این چشمانداز و با تمرکز بر حوزه حمل و نقل، برآنیم تا با یک تیم حرفهای و با به کارگیری فناوریهای پیشرفته، مسائل پیچیده حمل و نقل شهری را حل کنیم.
تپسی امروز، با ارائه سرویسهای متنوع در حوزه حمل و نقل داخل شهری، در کنار شماست. توسعه و پیادهسازی نرمافزار تپسی توسط یک تیم متخصص ایرانی انجام شده و افتخار میکنیم که در طول دوران فعالیتمان، توانستهایم پذیرای طیف بزرگی از متخصصان از جمله رتبههای برتر کنکور، المپیادیها و نخبگان بازگشته به کشور باشیم.
تپسی از نگاه آمار
- سال تاسیس: 1395
- تعداد سرویسها: 8
- تعداد شهرهای فعال: +15
- تعداد نیروی انسانی فعال: +1000
- تعداد رانندگان ثبتنام شده: +1.400.000
داستان شکلگیری
آغاز داستان تپسی، به بهمن 1394 برمیگردد. زمانی که میلاد منشیپور و حمید مهینی، با هدف راهاندازی یک کسب و کار اینترنتی، به کشور بازگشتند و با همراهی هومن دمیرچی، پایههای اولیهی تپسی را شکل دادند. در ادامه و با همراهی یک تیم ده نفره از برنامهنویسان متخصص کشور، طراحی و توسعه محصول تپسی را آغاز شد. نسخه اولیه تپسی در خرداد 1395 به بازار عرضه شد. در طول این مدت، سرمایهگذاری اولیهی شرکت توسط سه موسس تامین شد. در ادامه تپسی بسیار سریع رشد کرد و توانست در چند مرحله، سرمایه لازم برای رشد خود را جذب کند. حالا تپسی، در 13 استان کشور به همراه شهرهای تابعه آنها فعال است و خدمات متنوعی را به کاربران خود ارائه میکند.
منافع تپسی برای کاربران
کاربر راننده
- درآمد بیشتر
- ساعت کاری منعطف
- امنیت بیشتر سفر
کاربر مسافر
- هزینه کمتر
- کیفیت بیشتر سفر
- امنیت سفر
- در دسترس بودن
ارزشهای ما
- هوشمندی
- مشتریمحوری
- نوآوری
- نتیجهگرایی
- رشد و توسعه تیم
- بلندهمتی
- اثرگذاری اجتماعی-اقتصادی
ما معتقدیم که هوشمندی، باید مهمترین عامل تمایز تپسی باشد. تعریف ما از هوشمندی، معادل استفاده از فناوری نیست. ما معتقدیم که تکتک اقدامات و فعالیتهای ما اعم از تجزیه و تحلیل موضوعات، راهحلیابی، تصمیمگیری، برنامهریزی و مانند آن، باید هوشمندانه باشد.
ما در تپسی، شانس این را داریم که با میلیونها نفر از مردم کشورمان، به عنوان کاربر در ارتباط باشیم. تردید نداریم که تداوم حضور و توسعه ما در بازار، وابسته به میزان پاسخگوییمان به نیازهای کاربران است. از دید ما، کاربرانمان سرمنشا اصلی تصمیمات و اقداماتمان هستند. همین است که تلاش میکنیم از تمامی ابزارها و رسانههای موجود، برای تعامل با کاربران و شنیدن نکات و خواستههایشان استفاده کنیم.
ما تلاش میکنیم در مواجهه با مسائل مختلف، خارج از چارچوبهای مرسوم فکر کرده و به راهحلهای نوآورانه فکر کنیم. برای همین است که در تپسی، ما معتقدیم که ممکن کردن «غیرممکن»ها کار ماست.
برای ما مهم است که تلاشهایمان، معطوف به نتیجه باشد، آن هم نتیجهی درست و اثرگذار. بنابراین تمام برنامهریزیها و تصمیمگیریهای ما، به نحوی است که بتوانیم کارهایمان را به نتیجه برسانیم. چنانچه نتیجهی مثبت گرفتیم از اثرات آن بهره میگیریم و چنانچه نتیجه کاری منفی بود، تلاش میکنیم دلایل و مشکلات را شناسایی کنیم و برای بهبود اقدامات و عملکرد آینده، از آن درسآموزیهای آن استفاده کنیم.
ما معتقدیم که موفقیت و رشد تپسی، نتیجهی موفقیت و رشد تک تک اعضای تیم است. بر همین اساس رشد، یادگیری و پیشرفت حرفهای همکارانمان، از ارزشهای اصلی ماست.
ما هیچگاه به کم قانع نمیشویم و همیشه به دنبال بهترینها هستیم. با فتح هر قله، به قلههای بلندتر فکر میکنیم و ترسی از موانع و مشکلات نداریم.
ما همیشه به دنبال اثرگذاری برای بهبود زندگی مردم کشورمان هستیم. ارتقاء کیفیت زندگی کاربران و همکارانمان، اصلیترین انگیزهی ما برای ادامهی مسیر است. این موضوع برای ما نه یک رویکرد موقت «مسئولیت اجتماعی»، بلکه یک رویکرد راهبردی دائمی و ذاتی است.
مسئولیت اجتماعی
ما متعهدیم که خدماتمان را برای افراد دارای معلولیت، دسترسپذیر کنیم. مفهومی که در بسیاری از کشورهای پیشرفته، به بخشی از استاندارد صنایع مختلف و توسعه شهری تبدیل شده، اما در کشور ما، فاصله زیادی تا شرایط ایدهآل دارد.
ما دسترسپذیر کردن خدماتمان برای افراد دارای معلولیت را از ابتدای سال 98 اغاز کردیم. مهمترین اقداماتی که تا به امروز در این حوزه انجام دادهایم به شرح زیر است:
اردیبهشت 98
- اپلیکیشن تپسی برای افراد نابینا، دسترسپذیر شد.
- گزینههای «ناشنوا/کمشنوا» و «دارای عصا/ویلچر» به پروفایل مسافر در اپ تپسی اضافه شد. در صورت انتخاب این گزینه توسط مسافر، شرایط خاص مسافر به راننده اطلاعرسانی میشود
تیر 98
- کمسیون سفرهای افراد دارای ویلچر صفر شد تا درآمد رانندگان از این سفرها افزایش یابد. در مقابل از رانندگان خواسته شد زمان قبول سفر این کاربران، فضای کافی برای ویلچر را در نظر داشته باشند و در صورت نیاز، برای پیاده و سوار شدن به کاربر کمک کنند.
مهر 99
- گزینه «ناشنوا هستم» به پروفایل اپلیکیشن راننده اضافه شد. در صورت انتخاب این گزینه از سمت راننده، مسافر از شرایط راننده آگاه میشود و همچنین گزینه تماس تلفنی با راننده نیز غیر فعال میشود.
تیم تپسی
استعداد و سختکوشی از ویژگیهای بارز کارکنان تپسی است. ما بهترینها را استخدام می کنیم و بهترین مسیر شغلی را برای آنان فراهم می آوریم. در تپسی همیشه جا برای پیشرفت هست؛ چرا که معتقدیم رشد هر سازمانی نتیجه پیشرفت و رضایت شغلی همه کارکنان آن سازمان است. ما در فضایی صمیمی و در گروه های کاری مختلف، دانش و اطلاعاتمان را به اشتراک می گذاریم تا بهترین راه حلها را در کوتاهترین زمان ممکن به دست آوریم.