شرایط و مقررات استفاده از خدمات هوشمند جابجایی مسافر تپسی برای کاربران مسافر
نرمافزارهای تپسی که توسط شرکت پیشگامان فنآوری و دانش آرامیس برای تسهیل جابجایی مسافر طراحی گردیده، تحت شرایط زیر خدمات مربوطه را ارائه مینماید؛ لذا این شرایط بهعنوان یک قرارداد الزامآور بر روابط بین کاربران و شرکت حاکم خواهد بود. بر این اساس، ضروری است پیش از استفاده از خدمات تپسی، این شروط را بهدقت مطالعه فرمایید. استفاده از خدمات تپسی بهمنزلهی قبول تمامی شرایط و مقررات ذیل است.
تعاریف
واژگان و اصطلاحاتی که در شرایط استفاده حاضر مورد استفاده قرار گرفتهاند، دارای معانی به شرح ذیل میباشند:
الف) شرکت: شرکت پیشگامان فنآوری و دانش آرامیس (سهامی عام) بهعنوان مالک نام تجاری تپسی که بهعنوان واسط میان مسافر و سفیر از طریق اپلیکیشن متعلق به خود و نیز وباپ و خدمات تلفنی به ارائه خدمات هوشمند جابجایی مسافر میپردازد.
ب) تپسی: نام و علامت تجاری متعلق به شرکت میباشد که از طریق سامانه، اپلیکیشن ، وباپ و خدمات تلفنی به ارائه خدمات هوشمند جابجایی مسافر میپردازد.
پ) اپلیکیشن: عبارت است از اپلیکیشن تپسی در دو نسخه سفیران و مسافران، جهت استفاده در گوشیهای هوشمند با سیستم عامل اندروید و iOS که ارائه خدمات هوشمند جابجایی تپسی در بستر آن امکانپذیر است. کلیه حقوق مادی و معنوی این اپلیکیشن متعلق به شرکت میباشد.
ت) وباپ: بهرهگیری از خدمات هوشمند جابجایی مسافر از طریق وباپ تپسی به آدرس https://app.tapsi.cab میباشد.
ث) سامانه تپسی: عبارت است از مجموع امکانات نرمافزاری تپسی که از طریق نیروی انسانی شرکت نسبت به ارائه خدمات از مرحله ثبت نام کاربران تا انجام پشتیبانی میپردازد.
ج) مسافر/کاربر/ کاربر مسافر: متقاضی استفاده از سرویس هوشمند جابجایی مسافر تپسی که با ثبت نام در سامانه تپسی نسبت به ارسال درخواست سفر با تعیین مبدأ و مقصد اقدام مینماید.
چ) سفیر: راننده وسیله نقلیه که با ثبت نام در سامانه تپسی، نسبت به جابجایی مسافر از مبدأ به مقصد اقدام مینماید.
ح) وسیله نقلیه: عبارت است از خودرو ثبت نام شده در سامانه تپسی که مشخصات آن در کارت ماشین سفیر ذکر شده است و جهت جابجایی مسافر مورد استفاده قرار میگیرد.
خ) حساب کاربری: عبارت است از حسابی که کاربران جهت استفاده از خدمات تپسی با وارد نمودن اطلاعات مورد نظر در سامانه، ایجاد مینمایند و از طریق آن از خدمات بهرهمند میگردند.
ماده ۱- ایجاد حساب کاربری و شرایط آن
۱-۱- برای عضویت در تپسی و استفاده از تمامی خدمات آن، لازم است کاربر مسافر اقدام به ایجاد یک حساب کاربری در تپسی نماید. برای ایجاد حساب کاربری شرایط زیر الزامی است:
- داشتن ۱۸ سال تمام شمسی
- تکمیل فرم مشخصات از قبیل نام، نام خانوادگی و شمارهی تلفن همراه
- در خصوص اشخاص حقوقی، نمایندهی شرکت اقدام به وارد نمودن مشخصات شرکت در پنل سازمانی مینماید و اطلاعات ثبتی شرکت از قبیل نام کامل شرکت، شمارهی ثبت و شناسهی ملی شرکت در ادارهی ثبت شرکتها، شماره تلفن ثابت، لوگو و تعداد پرسنل شرکت و نیز مشخصات خود را اعلام مینماید.
۱-۲- هر شخص (اعم از حقیقی و حقوقی) تنها مجاز به افتتاح یک حساب کاربری در تپسی است.
۱-۳- کاربر مسافر مسئولیت صحت اطلاعات مندرج در حساب کاربری را میپذیرد و متعهد میشود که در صورت تغییر در هر بخش از این اطلاعات، حساب کاربری خود را در تپسی بهروز نماید. وارد کردن اطلاعات نادرست و غیردقیق ممکن است منجر به محرومیت کاربر مسافر از خدمات تپسی شود و وی نمیتواند به این موضوع معترض گردد.
۱-۴- هر کاربر مسافر با ثبتنام در تپسی و ایجاد حساب کاربری به نام خود صحت انتساب تمام پیامهای صادره ازحساب کاربری خویش را پذیرفته و در نتیجه حق هرگونه اعتراض یا ادعای آتی (مبنی بر انکار، تردید یا جعل دادهی پیامهای ارسالی) را از خویش سلب و اسقاط مینماید.
۱-۵- در صورت عدم همکاری کاربر مسافر و ارائه نکردن اطلاعات مربوط—در شرایط خاص که ممکن است احراز هویت کاربر مسافر از جانب شرکت ضروری تشخیص داده شود—شرکت حق انسداد حساب کاربری مسافر را خواهد داشت.
ماده ۲- هزینه استفاده از خدمات و نحوهی پرداخت آن
۲-۱- با توجه به اینکه اتصال به اینترنت برای استفاده از نرمافزارهای تپسی ضروری است، کاربر میبایست اینترنت مورد نیاز را بهانضمام سایر لوازم استفاده از نرمافزارهای تپسی تدارک ببیند و مخارج آنها را شخصاً تأمین نماید. بدینوصف، هزینهای که بهعنوان هزینهی سفر محاسبه و از کاربر دریافت میشود، مشتمل بر مخارج اینترنت مصرفی و موارد مشابه نبوده و تنها بهای خدمات ارائهشده از سوی نرمافزارهای تپسی است.
۲-۲- هزینهی سفر از طریق نرمافزارهای تپسی محاسبه و به کاربر مسافر اعلام میگردد. هزینهی خدمات ارائهشده با توجه به زمان درخواست سفر (ساعات مختلف یا روزهای هفته)، مبدأ و مقصد سفر و دیگر عوامل مؤثر متغیر خواهد بود و کاربر پس از مشاهدهی قیمت و ارسال درخواست سفر حق هرگونه اعتراض در این خصوص را از خود سلب و اسقاط مینماید.
تبصره: از مجموع مبلغ پرداختی فوق، عوارض شهرداری بهصورت خودکار کسر شده و مبلغ باقیمانده پس از کسر حق استفاده و بهره برداری تپسی در وجه سفیر کارسازی میگردد.
۲-۳- هزینهی سفر که در هنگام درخواست برای کاربر مسافر نمایش داده میشود بر اساس ظرفیت مندرج در کارت ماشین سفیر و بدون بار تعیین و محاسبه شده است. هر تغییری در شرایط سفر از سوی کاربر مسافر، از قبیل درخواست تغییر مبدأ، مقصد، یا درخواست توقف در طی مسیر و مانند آن، تپسی را مجاز خواهد کرد که بر طبق موازین قیمتگذاری خود قیمت تعیینشده را تغییر دهد. در سایر موارد، قیمت تعیینشده غیرقابلتغییر خواهد بود.
۲-۴- کاربر مسافر، هزینه سفر (کرایه) را به یکی از دو روش زیر پرداخت مینماید: (۱) پرداخت اینترنتی از طریق نرمافزارهای تپسی یا (۲) پرداخت نقدی به سفیر. در صورتی که کاربر مسافر، مایل به پرداخت اینترنتی هزینه سفر باشد، میبایست با پرداخت وجه مورد نظر خود از طریق درگاههای بانکی پرداخت اینترنتی، اعتبار حساب کاربری خود را شارژ نماید.
۲-۵- در مواردی به تشخیص و صلاحدید شرکت، طرحها یا بستههای تشویقی (به صورت عمومی و برای همه کاربران مسافر یا به صورت اختصاصی و برای کاربران خاص) به عنوان تخفیف، هدیه، اعتبار جایزه یا مانند آنها و بدون دریافت هزینه، برای کاربران مسافر در نظر گرفته میشود که در قالب آن یا مبلغ مشخصی به عنوان هدیه یا اعتبار جایزه به موجودی کیف پول مسافر (به عنوان پیش پرداخت ارائه خدمات ذیل اپلیکیشن تپسی) افزوده میشود یا تخفیف مشخصی به مسافر اختصاص مییابد. در صورتی که بستهها دارای تاریخ اعتبار مشخصی باشند، پس از آن تاریخ بلااعتبار خواهند بود. مضاف بر آن و با توجه به هدیه و جایزه بودن طرحها و بستههای مذکور، به تشخیص شرکت این بستهها در هر زمانی قابل تغییر، تعلیق یا ابطال خواهند بود و شرکت این حق را برای خود محفوظ میدارد که بدون تدارک هیچ دلیلی هر یک از این بستهها را غیرفعال نماید.
تبصره: کاربر مسافر به شرکت وکالت می دهد در صورتی که موجودی کیف پول وی نزد شرکت بیش از حداقل اعلام شده در سامانه تپسی باشد، شرکت به وکالت از وی موجودی مذکور را در صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت متعلق به نهادهای مالی تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار سرمایه گذاری نموده و ۱۲ درصد سود پرداختی را به کاربر مسافر تخصیص داده و الباقی سود را به عنوان حق الزحمه و کارمزد به نفع خود برداشت نماید. گفتنی است سود پرداختی به کاربر مسافر به صورت خودکار در پایان روز محاسبه و مجموع آنها در پایان ماه به موجودی کیف پول کاربر افزوده می شود.
در وبلاگ تپسی میتوانید درباره هزینه هر دقیقه توقف تپسی و قیمت تپسی در ساعات مختلف بخوانید.
ماده ۳- حقوق و مسئولیتهای کاربر مسافر
۳-۱- کاربر مجاز نیست حساب کاربری خود را برای استفاده در اختیار دیگر اشخاص–اعم از حقیقی و حقوقی و بهویژه افراد زیر ۱۸ سال–قرار دهد یا آن را به هر نحو به دیگری منتقل نماید. در صورت تخلف، مسئولیت تمام اقدامات انجام شده از سوی این اشخاص، بهعهدهی صاحب حساب کاربری خواهد بود.
۳-۲- مسئولیت تمامی فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری انجام میشود، مطلقاً بهعهدهی شخص کاربر است، در نتیجه ضروری است که کاربر در حفظ اطلاعات حساب کاربری خود، از جمله نام کاربری و کد تایید، حداکثر اقدامات لازم را مبذول دارد و از این طریق مانع استفادهی دیگران از آن گردد. همچنین ضروری است که کاربر در صورت ظن به دسترسی ثالث به حساب کاربری در اسرع وقت شرکت را مطلع کند.
۳-۳- کاربر متعهد است که در استفاده از خدمات تپسی تمامی قوانین جمهوری اسلامی ایران را رعایت کند، نرمافزار را برای اهداف قانونی بهکار گیرد و در همه حال، با در نظر گرفتن حیثیت تجاری نرمافزارهای تپسی و شرکت، مرتکب رفتاری نشود که اعتبار نرمافزارهای تپسی را خدشهدار نماید.
۳-۴- کاربر اقرار مینماید که با افتتاح حساب کاربری در تپسی تنها مجوز استفادهی غیرانحصاری، غیرقابلانتقال و محدود از خدمات آن را دریافت میکند و به این ترتیب مدعی مالکیت یا حقی نسبت به تپسی (اعم از کپیرایت، علامت تجاری و سایر حقوق معنوی آن) نیست، در غیر موارد مصرح در این قرارداد اجازهی استفاده از نام و علامت تجاری و خدمات نرمافزارهای تپسی را ندارد و در همه حال متعهد به رعایت حقوق معنوی شرکت نسبت به نرمافزارها و ملحقات آن خواهد بود.
۳-۵- کاربر میپذیرد که قرارداد حاضر یک قرارداد قابل رجوع و جایز از سوی شرکت است و شرکت میتواند هر زمان تنها به صلاحدید خود و بدون نیاز به تدارک هیچگونه دلیلی، یک حساب کاربری را مسدود کند و مانع استفادهی کاربر مسافر از خدمات تپسی گردد.
۳-۶- کاربر متعهد است از اطلاعاتی که در نتیجهی استفاده از خدمات تپسی کسب نموده است (مانند اطلاعات تماس سفیر و ...) خارج از سامانه تپسی استفاده نکرده، از ارسال درخواست مستقیم سفر برای سفیران خارج از سامانه تپسی اجتناب نماید.
۳-۷- کاربر متعهد است تمامی تغییرات، الحاقات و اصلاحاتی را که توسط شرکت از طریق پیامک، ایمیل یا نرمافزارهای تپسی در خصوص استفاده از خدمات تپسی و شرایط آن برای کاربر ارسال میگردد مطالعه نماید و در صورت موافقت آن را تأیید نماید. تأیید مزبور ممکن است در قالب یک علامت،کلمه، عدد، عبارت، نام تایپشده و امثال آن بهعمل آید که به سند ارسالی الحاق میشود و همانند امضای دستنویس دارای آثار حقوقی است و امضاکننده را به مفاد سندی که بهطریق مزبور امضا نموده است متعهد و ملتزم مینماید.
۳-۸- کاربر میپذیرد که بستههای تشویقی اختصاصی (و نه بستههای تشویقی عمومی)، که در بند ۲-۵ شرایط استفاده پیشبینی شده است، برای استفادهی شخصی وی در نظر گرفته شده و به همین دلیل میبایست از انتقال و فروش آنها اجتناب نماید.
۳-۹- کاربر میپذیرد که اعتبار ناشی از بستههای تشویقی—پیشبینیشده در بند ۲-۵ شرایط استفاده—غیرقابلتبدیل به وجه نقد است و از این رو کاربر نمیتواند وجه معادل بستههای تشویقی را از شرکت مطالبه نماید.
۳-۱۰- در صورتی که یک فرد با مشخصات هویتی معین بهعنوان مسافر برای یک سفر درخواست ارسال کند و همان فرد این درخواست را بهعنوان سفیر قبول کند، عمل مزبور تقلب قلمداد میشود و شرکت را مجاز خواهد نمود که چهار برابر هزینهی سفر انجامشده بهطریق فوق را از متقلب وصول نماید. در شرایطی که این مبلغ تکافوی جبران خسارت وارده را نکند، شرکت مجاز خواهد بود بنا به تشخیص خود خسارت وارده را از متقلب مطالبه نماید. وصول این مبالغ نافی حق شرکت برای انسداد حساب کاربری مذکور نخواهد بود. در صورتی که که وابستگان یک فرد با همکاری وی اقدام به اعمال مشابه کنند یا کاربران به هر شکل نسبت به شرکت اِعمال حیله و تقلب نمایند و بدینوسیله موجبات ضرر شرکت را فراهم آورند، مشمول حکم اخیر خواهند بود.
۳-۱۱- کاربر مسافر تعهد مینماید از حمل کالاهای ممنوعه نظیر مشروبات الکلی، مواد مخدر، اسلحه، وسایل قمار و ... در طول سفر اجتناب نماید. درخواست ارسال هر یک از این کالاها بهتنهایی و بدون همراهی مسافر نیز مشمول حکم این ماده خواهد بود.
۳-۱۲- کاربر مسافر در طول سفر ملزم به رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران از هر نظر است و در نتیجه رعایت مقررات مربوط به حجاب برای بانوان یا ممنوعیت نگهداری برخی حیوانات خانگی در خودرو برای مسافر الزامی است.
۳-۱۳- حداکثر تعداد مجاز مسافر در هر خودرو مطابق با ظرفیت مندرج در کارت ماشین سفیر میباشد و مسافر نمیتواند درخواست انجام سفر با بیش از این تعداد را نماید.
۳-۱۴- مسافر موظف است در زمان مقرر در مبدأ سفر (نشانیای که در درخواست سفر ثبت شده است) حضور یابد. حداکثر مدت زمان انتظار سفیر جهت حضور مسافر پنج دقیقه میباشد در غیر اینصورت، مسافر میبایست نسبت به ثبت زمان توقف در نرم افزار اقدام نماید. عدم افزودن زمان توقف، سفیر را مجاز به لغو درخواست سفر خواهد نمود.
۳-۱۵- کاربر مسافر موظف است هزینهی سفر را که وفق مفاد مادهی ۲ شرایط استفاده توسط نرمافزارهای تپسی تعیین میگردد، به یکی از طرق پیشبینیشده در آن ماده پرداخت نماید. پس از ارسال درخواست سفر (در شرایطی که سفر وفق درخواست اولیه انجام پذیرد و در شرایط آن تغییری داده نشود) یا پس از پایان سفر (در فرضی که شرایط سفر وفق مفاد بند ۳-۲ تغییر یابد) کاربر مسافر نمیتواند به میزان هزینهی سفر اعتراض کند یا پس از پرداخت، تقاضای استرداد مبلغ پرداختی را بنماید. در صورتی که کاربر مسافر به هر علت—از جمله بهخاطر اشکالات فنی، ارتباطی، قطع شبکهی تلفن همراه، بروز نقص در نرمافزار و ...—نتواند هزینهی سفر را پرداخت کند، شرکت مجاز خواهد بود که این هزینه را از اعتبار موجود در حساب کاربری ایشان در تپسی کسر کند. در صورت فقدان موجودی، شرکت مجاز است اعتبار حساب کاربری را به میزان هزینه سفر مذکور منفی نماید و از پرداختهای بعدی مسافر کسر نماید و کاربر نمیتواند نسبت به این اقدام اعتراضی داشته باشد.
۳-۱۶- کاربر مسافر میپذیرد که اعتبار موجود در حساب کاربری متعلقه منحصراً جهت بهرهگیری از خدمات تپسی قابل استفاده است و حق مطالبهی دریافت نقدی این وجوه را نخواهد داشت.
ماده ۴- حقوق و مسئولیتهای شرکت
۴-۱- شرکت متعهد به تلاش برای ارائهی خدمات باکیفیت است و در این راه تلاش میکند با بهروزرسانی نرمافزارها متناسب با نیاز کاربران سطح خدمات ارائهشده را ارتقا بخشد.
۴-۲- شرکت نمیتواند اجرا شدن برنامهی تپسی را در تمامی سختافزارها، دستگاههای تلفن همراه یا شبکههای ارتباطی تضمین نماید.
۴-۳- با توجه به این که در خدمات تلفنی، درخواست سفر در بستر نرمافزارهای تپسی ارسال میشود و از این حیث هیچ تفاوتی با سایر سفرهای انجام شده در سامانه تپسی ندارد، حقوق و مسئولیتهای شرکت در این خدمات مشابه سایر سرویسها میباشد.
ماده ۵- حفاظت از دادهها و اطلاعات کاربر مسافر
الف) دادهها و اطلاعات مورد نیاز از کاربر مسافر
۵-۱- کاربران مسافر اطلاعات زیر را در جهت استفاده از خدمات تپسی در اختیار شرکت قرار میدهند:
- اطلاعاتی که کاربر مسافر بهصورت مستقیم در فرم مشخصات ثبتنام (نام، نام خانوادگی، شمارهی تلفن همراه، پست الکترونیک، معرف و ...) و سایر اطلاعات مذکور در ماده ۱ در اختیار شرکت قرار میدهد.
- اطلاعاتی که بهطور غیرمستقیم و در نتیجهی استفادهی کاربر مسافر از خدمات تپسی در این برنامه ذخیره میشود؛ از جمله موقعیت مکانی مبدأ سفرهای کاربر، طول هر سفر، نشانی مقصد، هزینهی سفر، تراکنشهای مالی صورتگرفته در حساب کاربری جهت استفاده از خدمات تپسی و اطلاعات مربوط به سختافزاری که کاربر با استفاده از آن از خدمات تپسی استفاده میکند (نظیر سیستمعامل آن) و نهایتاً شیوهی اتصال کاربر به اینترنت و ...
- کاربر مسافر ملزم به ارائه این اطلاعات حین ثبت نام در سامانه تپسی میباشد: نام و نام خانوادگی، شماره موبایل، کدملی (برای استفاده از سفر بین شهری و سرویس اعتباری)، شماره کارت (در تراکنش مربوط به کیف پول). ارائه نشانی رایانامه اختیاری است.
تبصره در مواردی شرکت به کاربران مسافر اجازه میدهد عکس، فایل صوتی یا تصویری، اطلاعات، دستنوشته یا نظرات خود را در نرمافزارهای تپسی منتشر کنند. محتوای تولیدشده—و نه کپیشده—توسط کاربران مسافر بهشیوهی مذکور در مالکیت کاربران قرار دارد، اما کاربران با بارگذاری این موارد بر نرمافزارهای تپسی اجازهی استفاده، تغییر و انتشار آن را به هر نحو و در هر زمان بهصورت رایگان، غیرقابلرجوع و قابل انتقال به شرکت واگذار میکنند.
ب) موارد استفاده از دادهها و اطلاعات کاربر مسافر و نحوه حفاظت از آن
۵-۲- شرکت در راستای حفظ حریم خصوصی کاربران مسافر اعم از حقیقی و حقوقی با رعایت اصل محرمانگی و التزام به قوانین و مقررات مربوطه، دادهها و اطلاعات دریافتی از کاربر مسافر را در موارد زیر مورد استفاده قرار داده و به شرح ذیل از آنها حفاظت به عمل میآورد:
-
دادههایی که هنگام ثبت نام مستقیماً از کاربر مسافر أخذ میشود، شامل مشخصات فردی (نام و نام خانوادگی)،
پست الکترونیک و شماره تلفن همراه، صرفاً در جهت احراز هویت کاربر مسافر و امکان برخورداری از خدمات
استفاده قرار میگیرد.
شرکت متعهد میگردد دادههای مذکور را صرفا در محدوده ارائه خدمات مذکور مورد استفاده قرار دهد.
در همین راستا، پس از ارسال درخواست توسط کاربر مسافر و قبول درخواست توسط سفیر، دادههای مزبور
در جهت شناسایی مسافر و انجام هماهنگی سفیر با وی از قبیل تعیین محل سوار شدن به خودرو و زمان آن،
با سفیر به اشتراک گزارده میشوند.
همچنین در شرایطی که وسیله یا وسایل متعلق به مسافر در خودرو سفیر جا مانده باشد،
استفاده از این دادهها جهت هماهنگیهای بعدی صورت میپذیرد.
تبصره: برابر ضوابط مندرج در «شرایط استفاده از خدمات هوشمند جابجایی مسافر برای کاربران سفیر» سفیران در راستای حفاظت از دادهها و اطلاعات مسافران، از ذخیره شماره تماس مسافرانی که از طریق نرم افزار تپسی به آنها معرفی شده اند و نیز برقراری ارتباط با ایشان خارج از خدمات تپسی منع شدهاند و در صورت احراز تخلف، شرکت حق تعلیق و خاتمه همکاری با سفیر را برای خود محفوظ داشته و مطابق با شرایط و ضوابط صدرالذکر با متخلف برخورد خواهد کرد. - درخصوص دادهها و اطلاعاتی که بهطور غیرمستقیم و در نتیجهی استفادهی کاربر مسافر از خدمات تپسی در این برنامه ذخیره میشود، شرکت متعهد میشود که اطلاعات ذخیرهشده را تنها در جهت بهبود کیفیت خدمات استفاده نماید.
- در مواردی که سایر اشخاص، حسب مورد، بخشی از فرایند ارائه خدمات را تحت نظارت شرکت عهدهدار شوند، شرکت مطابق با اصول، قوانین و مقررات صیانت از حریم خصوصی و حفاظت از دادهها نسبت به پیشبرد امور اقدام مینماید.
-
شرکت متعهد میگردد، دادهها و اطلاعات کاربران مسافر را به اشخاص ثالث اعم از حقیقی و یا حقوقی
با مقاصد تجاری و غیرتجاری خارج از حیطه خدمات فوقالذکر، بدون کسب رضایت صاحبان آن افشا ننماید.
تبصره: در صورتی که مقامات قضایی و یا اداری به حکم قانون، دادهها و یا اطلاعات مربوط به کاربر یا کاربران خاصی را از شرکت مطالبه نمایند، شرکت مطابق با قانون موظف به افشای آنها به مقامات صالح میباشد.
۵-۳- با پذیرش این شرایط و مقررات و تا زمانی که کاربر (اعم از سفیر یا مسافر) از سامانه تپسی استفاده می نماید، شرکت مجاز به ارسال پیامک به شماره تلفن همراه کاربر در خصوص جزئیات سفرها، نحوه استفاده از خدمات تپسی، اطلاع رسانی در خصوص اخبار و طرح های مهم و به طور کلی هر نوع موضوعی است که می تواند منجر به استفاده بهینه کاربر از سامانه تپسی گردد.
۵-۴- با هدف حفاظت حداکثری از اطلاعات هویتی کاربران ( از جمله شماره تلفن و سوابق سفر)، این داده ها به صورت رمزنگاری شده (Encrypted) نزد شرکت نگهداری خواهد شد.
ج) حذف حساب کاربری و دادهها
۵-۵- چنانچه کاربر مسافر تقاضای حذف داده ها یا حساب کاربری خود را داشته باشد می بایست از طریق منوی مربوطه در اپلیکیشن / وب اپ درخواست خود را ثبت نماید که ظرف یک ماه از زمان درخواست، دادهها حذف خواهد شد. در صورت حذف داده ها، تمامی اطلاعات مربوط به کاربر از جمله و نه محدود به سابقه سفرها، اطلاعات هویتی و غیره به عنوان سفیر، مسافر، پیک و تپسی پک و مدرسه حذف خواهد شد و امکان بازگشت آنها وجود نخواهد داشت؛ شرکت بنا به الزامات قانونی، داده ها را به مدت 6 ماه پس از حذف حساب کاربری بصورت غیربرخط نگهداری خواهد کرد و پس از آن داده ها امحاء خواهند شد.
ماده ۶- مالکیت حقوق معنوی نرمافزارهای تپسی
مالکیت مادی و معنوی نرمافزارهای تپسی و تمام ملحقات آن (از جمله نام، علامت تجاری و خدمات ارائهشده تحت این نام و ...) متعلق به شرکت است و در نتیجه:
۶-۱- کاربران تنها اجازهی استفادهی محدود و غیرانحصاری از خدمات آن را تحت شرایط قرارداد حاضر دارند، بدون آن که این استفاده حقی برای آنها نسبت به مالکیت نرمافزارهای تپسی یا سایر حقوق معنوی مربوطه ایجاد نماید یا اجازهی استفاده از نام، علامت تجاری، لوگو و ... را به آنها اعطا نماید.
۶-۲- کاربران نمیتوانند نرمافزارهای تپسی را تغییر دهند، بازتولید یا بازنویسی کنند یا از آن برای تولید یک برنامهی مشابه استفاده نمایند.
۶-۳- کاربران مجاز به استفاده از خدمات نرمافزارهای تپسی جز در شرایط مقرر در این قرارداد نیستند و حق اجاره، فروش و بهطور کلی انتقال نرمافزارهای تپسی و حقوق ناشی از آن را نخواهد داشت.
۶-۴- کاربران نمیتوانند به هیچیک از سرویسها، برنامهها و شبکهی مرتبط با سرورها بهصورت غیرمجاز دسترسی پیدا کنند یا در این راستا تلاشی انجام دهند و نیز نمیتوانند با استفاده از مهندسی معکوس یا مترجم وارون به کد سطح بالا یا زبان ماشین دست پیدا کنند.
۶-۵- کاربران نمیتوانند برنامه را مشابهسازی کنند یا بخشی از برنامه را درون برنامهی دیگری استفاده نمایند.
ماده ۷- تجدیدنظر در شرایط استفاده و نحوه ابلاغ آن
۷-۱- شرایط حاضر نسبت به کاربران مسافر که اپلیکیشن تپسی را نصب کرده و از آن استفاده میکنند یا از خدمات وباپ و خدمات تلفنی استفاده مینماید، اعمال میگردد.
۷-۲- در صورت تمایل شرکت نسبت به تغییر شرایط استفاده حاضر، شرکت مراتب را حداقل از 2 ماه تقویمی قبل با یکی از شیوههای ارسال پیامک، ایمیل، بارگذاری شرایط جدید در وبسایت یا اپلیکیشن اطلاعرسانی مینماید. کلیک کردن روی گزینه "شرایط فوق را خوانده و با مفاد آن موافقم" که ذیل شرایط استفاده جدید نمایش داده خواهد شد به منزله اعلام رضایت صریح بوده و تایید شرایط استفاده جدید محسوب می شود.
ماده ۸- قانون حاکم و شیوه حل اختلاف
شرایط استفاده حاضر از هر نظر تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و در صورت بروز اختلاف، طرفین تلاش خواهند کرد تا اختلاف خود را بهصورت مسالمتآمیز و از راه گفتوگو حلوفصل نمایند. در صورت عدم موفقیت، اختلاف از طریق مراجعه به مراجع قضایی تهران حلوفصل خواهد شد.
ماده ۹- توافقات نهائی
۹-۱- کاربران مسافر تصدیق مینمایند که «شرایط استفاده از خدمات هوشمند جابجایی مسافر تپسی برای کاربران مسافر» را بهطور کامل مطالعه نموده، از مفاد و شرایط آن آگاهی کامل داشته و نسبت به اعمال تمامی این شرایط رضایت دارند و نسبت به مفاد آن ملتزم میباشند.
۹-۲- در مواردی که متن حاضر، صراحتاً یا ضمناً حاوی حکمی نباشد، مراتب تابع عرف رایج در این صنعت میباشد.
شرایط و مقررات استفاده از سرویس هوشمند پیک تپسی برای کاربران سفارشدهنده
متن حاضر در جهت شفاف شدن حقوق و مسئولیتهای کاربران سفارشدهنده در خدمات سرویس هوشمند پیک تپسی تنظیم شده است. بدیهی است کاربران میبایست پیش از استفاده از خدمات، کلیه شرایط و ضوابط ذیل را مطالعه نموده و از آن پیروی نمایند. استفاده از سرویس هوشمند پیک تپسی بهمنزلهی قبول تمامی شرایط و مقررات ذیل است و هرگونه ادعا یا اعتراض آتی در این خصوص را بلااعتبار مینماید. شرکت ممکن است این «شرایط و مقررات استفاده از سرویس هوشمند پیک تپسی برای کاربران سفارشدهنده» را در طول زمان تغییر دهد.
تعاریف
واژگان و اصطلاحاتی که در شرایط استفاده حاضر مورد استفاده قرار گرفتهاند، دارای معانی به شرح ذیل میباشند:
الف) شرکت: شرکت پیشگامان فنآوری و دانش آرامیس (سهامی عام) بهعنوان مالک نام تجاری تپسی که به عنوان واسط میان کاربر سفارشدهنده و سفیر از طریق اپلیکیشن متعلق به خود و نیز وباپ امکان ارائه خدمات حمل مرسوله به درخواست کاربر سفارشدهنده به مقصد معین توسط کاربر سفیر را فراهم میسازد.
ب) تپسی: نام و علامت تجاری متعلق به شرکت میباشد که از طریق سامانه، اپلیکیشن و خدمات وباپ امکان ارائه خدمات حمل مرسوله به درخواست کاربر سفارشدهنده به مقصد معین توسط کاربر سفیر را فراهم میسازد.
پ) اپلیکیشن: عبارت است از اپلیکیشن تپسی در دو نسخه کاربران سفیر و کاربران سفارشدهنده، جهت استفاده در گوشیهای هوشمند با سیستم عامل اندروید و IOS که ارائه خدمات هوشمند تپسی در بستر آن امکانپذیر است. کلیه حقوق مادی و معنوی این اپلیکیشن متعلق به شرکت میباشد.
ت) وباپ: منظور بهرهگیری از خدمات هوشمندی است که امکان ارائه خدمات حمل مرسوله به درخواست کاربر سفارشدهنده به مقصد معین توسط کاربر سفیر را از طریق وب اپ تپسی به آدرس https://app.tapsi.cab فراهم میسازد.
ث) سامانه تپسی: عبارت است از مجموع امکانات نرمافزاری تپسی (اعم از اپلیکیشن و وباپ) که از طریق نیروی انسانی شرکت نسبت به ارائه خدمات از مرحله ثبت نام کاربران تا انجام پشتیبانی میپردازد.
ج) سرویس پیک تپسی: عبارت از خدمات هوشمند ذیل سامانه تپسی که به موجب آن کاربر سفارشدهنده درخواست حمل مرسوله از مبدأ به مقصد معین و تحویل به شخص دریافتکننده را ثبت مینماید که این درخواست از طریق سامانه تپسی به یک کاربر سفیر ارجاع داده شده و متعاقب پذیرش درخواست حمل توسط کاربر سفیر، حمل انجام میشود.
چ) کاربر سفارشدهنده: متقاضی استفاده از سرویس پیک تپسی که با ثبت نام در سامانه تپسی نسبت به ارسال درخواست حمل مرسوله با تعیین مبدأ، مقصد و شخص دریافتکننده اقدام مینماید.
ح) دریافتکننده: شخصی که بنا به اعلام کاربر سفارشدهنده، دریافتکننده نهایی مرسوله در مقصد میباشد.
خ) کاربر سفیر: موتورسوار یا راننده خودرویی که با ثبت نام در سامانه تپسی، نسبت به جابجایی مرسوله از مبدأ به مقصد اقدام مینماید.
د) وسیله نقلیه: عبارت است از خودرو یا موتور ثبت نام شده در سامانه تپسی که مشخصات آن در اوراق مالکیتی مربوطه ذکر شده است و جهت جابجایی مرسوله مورد استفاده قرار میگیرد.
ذ) حساب کاربری: عبارت است از حسابی که کاربران (اعم از سفیر و سفارشدهنده) جهت استفاده از سرویس پیک تپسی با وارد نمودن اطلاعات مورد نظر در سامانه تپسی ایجاد مینمایند و از طریق آن از این سرویس بهرهمند میگردند.
ر) مرسوله: انواع بار، بسته، کالا، محصول و موارد مشابه که دارای شرایط مندرج در ماده ۴ میباشد.
ماده ۱- ایجاد حساب کاربری و شرایط آن
۱-۱- برای عضویت در سامانه تپسی و استفاده از تمامی خدمات آن، لازم است کاربر سفارشدهنده اقدام به ایجاد یک حساب کاربری در این سامانه نماید. برای ایجاد حساب کاربری شرایط زیر الزامی است:
- داشتن ۱۸ سال تمام شمسی
- تکمیل فرم مشخصات از قبیل نام، نام خانوادگی و شمارهی تلفن همراه توسط کاربر سفارشدهنده
- در خصوص اشخاص حقوقی، نمایندهی شرکت اقدام به وارد نمودن مشخصات شرکت در پنل سازمانی مینماید و اطلاعات ثبتی شرکت از قبیل نام کامل شرکت، شمارهی ثبت و شناسهی ملی شرکت در ادارهی ثبت شرکتها، شماره تلفن ثابت، لوگو و تعداد پرسنل شرکت و نیز مشخصات خود را اعلام مینماید.
۱-۲- هر شخص (اعم از حقیقی و حقوقی) تنها مجاز به افتتاح یک حساب کاربری در تپسی است.
۱-۳- کاربر سفارشدهنده مسئولیت صحت اطلاعات مندرج در حساب کاربری را میپذیرد و متعهد میشود که در صورت تغییر در هر بخش از این اطلاعات، حساب کاربری خود را در سامانه تپسی بهروز نماید. وارد کردن اطلاعات نادرست و غیردقیق ممکن است منجر به محرومیت کاربر سفارشدهنده از خدمات سامانه تپسی شود و وی نمیتواند به این موضوع معترض گردد.
۱-۴- هر کاربر سفارشدهنده با ثبتنام در سامانه تپسی و ایجاد حساب کاربری به نام خود صحت انتساب تمام پیامهای صادره ازحساب کاربری خویش را پذیرفته و در نتیجه حق هرگونه اعتراض یا ادعای آتی (مبنی بر انکار، تردید یا جعل دادهی پیامهای ارسالی) را از خویش سلب و اسقاط مینماید.
۱-۵- در صورت عدم همکاری کاربر سفارشدهنده و ارائه نکردن اطلاعات مربوط - در شرایط خاص که ممکن است ارائه اطلاعات بیشتری مورد نیاز باشد یا در شرایطی که احراز هویت مجدد لازم باشد - شرکت حق انسداد حساب کاربر سفارشدهنده را خواهد داشت.
ماده ۲- هزینه استفاده از خدمات و نحوهی پرداخت آن
۲-۱- با توجه به اینکه اتصال به اینترنت برای استفاده از سامانه تپسی ضروری است، کاربر سفارشدهنده میبایست اینترنت مورد نیاز را بهانضمام سایر لوازم استفاده از سامانه تپسی تدارک ببیند و مخارج آنها را شخصاً تأمین نماید. بدینوصف، هزینهای که بهعنوان هزینهی حمل محاسبه و از کاربر سفارشدهنده دریافت میشود، مشتمل بر مخارج اینترنت مصرفی و موارد مشابه نبوده و تنها بهای خدمات ارائهشده در قالب سرویس پیک تپسی ذیل سامانه تپسی میباشد.
۲-۲- هزینهی حمل از طریق سامانه تپسی محاسبه و به کاربر سفارشدهنده اعلام میگردد. هزینهی خدمات ارائهشده با توجه به زمان درخواست حمل (ساعات مختلف یا روزهای هفته)، مبدأ و مقصد سفر و دیگر عوامل مؤثر متغیر خواهد بود و کاربر سفارشدهنده پس از مشاهدهی قیمت و قبول درخواست حمل، حق هرگونه اعتراض در این خصوص را از خود سلب و اسقاط مینماید.
تبصره: از مجموع کرایه حمل پرداختی به شرح فوق، عوارض مصوب شهرداری بهصورت خودکار کسر شده و مبلغ باقیمانده پس از کسر «حق استفاده و بهره برداری از سامانه تپسی» در وجه کاربر سفیر کارسازی میگردد.
۲-۳- در مواردی به تشخیص و صلاحدید شرکت، بستههای تشویقی (بهصورت عمومی برای همهی کاربران سفارشدهنده یا به صورت اختصاصی برای کاربران خاص) بهعنوان هدیه و بدون دریافت هزینه برای کاربران سفارشدهنده در نظر گرفته میشود که در قالب آن یا مبلغ مشخصی بهعنوان هدیه به اعتبار کاربران سفارشدهنده افزوده میشود یا تخفیف مشخصی به کاربران سفارشدهنده اختصاص مییابد. در صورتی که بستهها دارای تاریخ اعتبار مشخصی باشند، پس از آن تاریخ بلااعتبار خواهند بود. مضاف بر آن و با توجه به هدیه بودن بسته های مذکور، به تشخیص شرکت این بستهها در هر زمانی قابل تغییر، تعلیق یا ابطال خواهند بود و شرکت این حق را برای خود محفوظ میدارد که بدون تدارک هیچ دلیلی هر یک از این بستهها را غیرفعال نماید.
۲-۴- کاربر سفارشدهنده، هزینه حمل (کرایه) را به یکی از دو روش زیر پرداخت مینماید: (۱) پرداخت اینترنتی از طریق سامانه تپسی، یا (۲) پرداخت نقدی به کاربران سفیر. در صورتی که سفارشدهنده، مایل به پرداخت اینترنتی هزینه حمل باشد، میبایست با پرداخت وجه مورد نظر خود از طریق درگاههای بانکی پرداخت اینترنتی، اعتبار حساب کاربری خود را شارژ نماید.
ماده ۳- حقوق و مسئولیتهای کاربر سفارشدهنده در سرویس پیک تپسی
۳-۱- کاربر سفارشدهنده با ورود به اپلیکیشن یا وب اپ تپسی نسبت به ارسال درخواست حمل مرسوله اقدام مینماید. پرداخت هزینه حمل به عهده کاربر سفارشدهنده بوده که از طریق هر یک از دو روش مندرج در بند۲-۴ انجام میگیرد.
۳-۲- کاربر سفارشدهنده میبایست نشانی دقیق مبدأ و مقصد و مشخصات شخص دریافتکننده را در سفارش خود در سامانه تپسی تعیین نماید. کاربر سفارشدهنده میبایست رأساً هماهنگیهای لازم را با شخص دریافتکننده درخصوص زمان و محل تحویل مرسوله انجام دهد. در همین راستا، کاربر سفارشدهنده اذعان میدارد احراز هویت شخص دریافتکننده بر عهده کاربر سفیر نمیباشد.
۳-۳- تحویل گرفتن یا تحویل دادن مرسوله در مکانهای فاقد مشخصات ثبتی مانند پلاک و واحد تخلف محسوب میگردد لذا کاربر سفارشدهنده نمیتواند درخواست تحویل مرسوله در خیابان یا کوچه و موارد مشابه را داشته باشد.
۳-۴- مرسوله باید در محل درب بیرونی مبدا به کاربر سفیر تحویل شده و در محل درب بیرونی مقصد از کاربر سفیر دریافت شود. در صورت درخواست کاربر سفارشدهنده یا شخص دریافتکننده، کاربر سفیر میتواند مرسوله را درب واحد دریافت کرده یا تحویل دهد.
۳-۵- کاربر سفیر صرفاً درخصوص حمل مرسولاتی نسبت به ارائه سرویس اقدام مینماید که واجد شرایط مندرج در ماده ۴ باشد و در غیر اینصورت، کاربر سفیر مجاز است از پذیرفتن درخواست حمل امتناع نماید.
۳-۶- کاربر سفیر مسئول تحویل مرسوله در درب منزل یا نشانی مشخص شده توسط کاربر سفارشدهنده (مطابق شرایط بندهای ۳-۲ و ۳-۳) میباشد. در صورتی که وزن کالا یا مرسولات سفارشدهنده بیش از ۱۵ کیلوگرم باشد، مسئولیت بارگیری و تخلیه مرسوله حسب مورد برعهده کاربر سفارشدهنده و شخص دریافتکننده میباشد.
۳-۷- در صورتی که شخص دریافتکننده معرفیشده از سوی کاربر سفارشدهنده به هر دلیل از تحویل گرفتن مرسوله در مقصد امتناع نماید، سفارشدهنده باید جهت ارسال کالا به نشانی خود یا نشانی دیگر، درخواست جدید ارسال نماید.
۳-۸- در صورتی که کاربر سفارشدهنده ادعای آسیب یا خسارت به مرسوله تحویلی توسط کاربر سفیر را داشته باشد، میبایست مراتب را تا زمانی که سفیر نزد شخص دریافتکننده حاضر است، به پشتیبانی شرکت اعلام نماید. پشتیبانی پس از وصول ادعای کاربر سفارشدهنده، نسبت به پیگیری و بررسی موضوع اقدام و نتیجه را به کاربران اطلاعرسانی مینماید. دریافت مرسوله از سوی شخص دریافتکننده بدون اعلام گزارش آسیب یا خسارت توسط کاربر سفارشکننده به منزله تأیید صحت و عاری از خسارت و عیب و نقص بودن مرسوله است.
۳-۹- در صورتی که کاربر سفارشدهنده ادعای عدم تحویل مرسوله به شخص دریافتکننده را داشته باشد و یا مدعی باشد کالا به شخصی به غیر از دریافتکننده تحویل شده است، میبایست مراتب را فوراً با پشتیبانی شرکت مطرح نماید. پشتیبانی با بررسی و پیگیری موضوع نسبت به رفع مشکل ایجاد شده مساعدت مینماید
۳-۱۰- از آنجا که سرویس هوشمند پیک تپسی مختص حمل مرسولات میباشد، کاربر سفارشدهنده مجاز نیست از کاربر سفیر جهت دریافت خدماتی به غیر از حمل مرسوله استفاده نماید لذا درخواست انجام خدماتی نظیر مراجعه به سازمانها و ادارات دولتی و خصوصی ازجمله بانکها جهت انجام کارهای اداری و موارد مشابه تخلف محسوب میگردد و کاربر سفارشدهنده مسئولیت عواقب ناشی از آن را عهدهدار است.
۳-۱۱- کاربر سفارشدهنده موظف است مشخصات وسیله نقلیه کاربر سفیر را با مشخصاتی که در اپلیکیشن ذکر شده است از جمله مدل و رنگ و شماره پلاک و همچنین مشخصات کاربر سفیر تطبیق داده و سپس نسبت به تحویل مرسوله به سفیر اقدام نماید.
۳-۱۲- کاربر سفارشدهنده جهت استفاده از خدمات تحویل مرسوله با ورود به اپلیکیشن یا وب اپ نسبت تپسی به تعیین موارد خواستهشده در اپلیکیشن ازجمله آدرس دقیق مبدأ و مقصد اقدام مینماید.
۳-۱۳- در صورتی که جابجایی مرسوله تابع شرایطی ویژهای باشد (مانند کالاهای شکستنی، مایعات، کالاهای سریعالفساد و غیره) لازم است کاربر سفارشدهنده توضیحات لازم را به کاربر سفیر ارائه نماید.
۳-۱۴- در صورتی که کاربر سفارشدهنده به هر دلیل مایل به مرجوع کردن مرسوله از مقصد به مبدأ یا مسیر دیگری باشد، میبایست درخواست جدید ارسال نماید. این درخواست مشمول هزینه حمل جدید میباشد
۳-۱۵- کاربر سفارشدهنده موظف به بستهبندی و عدلبندی مناسب مرسوله با هزینه خود بوده و کلیه نکات فنی و ایمنی در خصوص مرسوله را رعایت نماید.
۳-۱۶- سایر مسئولیتهای عمومی مذکور در «شرایط استفاده از خدمات هوشمند جابجایی مسافر تپسی برای کاربران مسافر» در مورد کاربران سفارشدهنده نیز لازمالرعایه میباشد.
ماده ۴- شرایط و الزامات مربوط به مرسوله
۴-۱- درخواست حمل مرسولات زیر ممنوع است:
- مشروبات الکلی و مواد مخدر، اسلحه، وسایل قمار، مواد اشتعالزا، مواد منفجره، محترقه، مواد سمی، اسیدی، بیماریزا و بدبو، مایعات و جامدات آتش زا و سوختنی، مواد و وسایل رادیواکتیو
- اشیاء قیمتی مانند طلا و جواهرات و سکه و اسناد تعهدآور بانکی، پول نقد و ارز
- حیوانات اهلی و وحشی
- بارهایی که حمل آنها نیاز به مجوز خاص دارد
- هر گونه کالا، وسیله یا شیء که در زمره ممنوعات پستی مصرح در پایگاه اینترنتی شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران میباشد.
۴-۲- در صورتی که کاربر سفارشدهنده درخواست حمل هر یک از کالاهای ممنوعه فوق را داشته باشد و یا از طریق پنهانکاری باعث اختفای محتویات مرسوله شود، در صورت احراز تخلف، مسئولیت حقوقی و کیفری ناشی از تخلف، متوجه وی خواهد بود. در چنین فرضی، شرکت ضمن مسدود کردن حساب کاربری کاربر سفارشدهنده، اقدامات حقوقی مقتضی ازجمله وصول خسارات وارده به حیثیت تجاری شرکت و غیره را در برابر متخلف اتخاذ خواهد نمود.
۴-۳- وزن مرسوله برای خودرو نباید بیش از ۱۰۰ کیلوگرم و ابعاد آن نباید بیش از ۷۵*۷۵*۷۵ و برای موتور نباید بیش از ۲۵ کیلوگرم و ابعاد آن نباید بیش از ۴۵*۴۵*۴۵ باشد.
ماده ۵- حقوق و مسئولیتهای شرکت
۵-۱- شرکت متعهد به تلاش برای ارائهی خدمات نرمافزاری باکیفیت است و در این راه تلاش میکند با بهروزرسانی سامانه تپسی متناسب با نیاز کاربران سطح خدمات ارائهشده را ارتقا بخشد
۵-۲- شرکت متعهد است با اطلاع از بروز نقص در سامانه تپسی، نسبت به رفع آن اقدام نماید و در تمام طول قرارداد، موظف به پشتیبانی فنی از این سامانه میباشد.
۵-۳- شرکت از طریق تیم پشتیبانی خود نسبت به ارائه خدمات پشتیبانی طبق شرایط و ضوابط اعلامشده اقدام مینماید.
۵-۴- شرکت امکان استفاده از سامانه تپسی را با شرایط فوقالذکر برای کاربران فراهم مینماید. با این حال، شرکت نمیتواند اجرا شدن سامانه تپسی را در تمامی سختافزارها، دستگاههای تلفن همراه یا شبکههای ارتباطی تضمین نماید.
۵-۵- شرکت مطابق با ضوابط مذکور در ماده ۶ از حریم خصوصی، از دادهها و اطلاعات کاربران صیانت میکند.
۵-۶- کاربر سفارشدهنده میپذیرد قرارداد حاضر، یک قرارداد قابل رجوع و جایز از سوی شرکت بوده و شرکت میتواند هر زمان تنها به صلاحدید خود و بدون نیاز به تدارک هیچ گونه دلیلی، حساب کاربری وی را مسدود نموده و مانع استفاده کاربر از سامانه تپسی گردد.
ماده ۶- حفاظت از دادهها و اطلاعات کاربر سفارشدهنده
الف) دادهها و اطلاعات مورد نیاز از کاربر سفارشدهنده
۶-۱- شرکت متعهد به حفظ و حراست از دادهها و اطلاعاتی است که در نتیجهی استفادهی کاربران از خدمات تپسی در نرمافزار ثبت و ذخیره میشود. این اطلاعات بهشرح زیر است:
- اطلاعاتی که کاربر سفارشدهنده در فرم مشخصات ثبتنام (نام، نام خانوادگی، شمارهی تلفن همراه و پست الکترونیک)، اطلاعات درخواست حمل و ... و سایر اطلاعات مذکور در ماده ۱ در اختیار شرکت قرار میدهد.
- اطلاعاتی که بهطور غیرمستقیم و در نتیجهی استفادهی کاربران سفارشدهنده از خدمات تپسی در این برنامه ذخیره میشود؛ از جمله موقعیت مکانی مبدأ سفرهای کاربران، طول هر سفر، نشانی مقصد، هزینهی حمل، تراکنشهای مالی صورتگرفته در حساب کاربری جهت استفاده از خدمات تپسی و اطلاعات مربوط به سختافزاری که کاربران سفارشدهنده با استفاده از آن از خدمات تپسی استفاده میکند (نظیر سیستمعامل آن) و نهایتاً شیوهی اتصال کاربر به اینترنت و مانند آنها.
تبصره در مواردی شرکت به کاربران سفارشدهنده اجازه میدهد عکس، فایل صوتی یا تصویری، اطلاعات، دستنوشته یا نظرات خود را در سامانه تپسی منتشر کنند، محتوای تولیدشده و نه کپیشدهتوسط کاربران سفارشدهنده بهشیوهی مذکور در مالکیت کاربران سفارشدهنده قرار دارد، اما کاربران سفارشدهنده با بارگذاری این موارد روی سامانه تپسی اجازهی استفاده، تغییر و انتشار آن را به هر نحو و در هر زمان بهصورت رایگان، غیرقابلرجوع و قابل انتقال به شرکت واگذار میکنند.
ب) موارد استفاده از دادهها و اطلاعات کاربر سفارشدهنده و نحوه حفاظت از آن
۶-۲- شرکت در راستای حفظ حریم خصوصی کاربران سفارشدهنده با رعایت اصل محرمانگی و التزام به قوانین و مقررات مربوطه، دادهها و اطلاعات دریافتی از کاربر سفارشدهنده را در موارد زیر مورد استفاده قرار داده و به شرح ذیل از آنها حفاظت به عمل میآورد:
- دادههایی که هنگام ثبت نام مستقیماً از کاربر سفارشدهنده أخذ میشود، شامل شماره تلفن همراه، مشخصات فردی (نام و نام خانوادگی) و پست الکترونیک و شماره تلفن همراه، صرفاً در جهت احراز هویت کاربران سفارشدهنده و امکان برخورداری از تسهیلات هوشمند تپسی مورد استفاده قرار میگیرد. شرکت متعهد میگردد دادههای مذکور را صرفا در محدوده ارائه خدمات مذکور مورد استفاده قرار دهد. در همین راستا، پس از ارسال درخواست توسط کاربر سفارشدهنده و قبول درخواست توسط سفیر، دادههای مزبور در جهت شناسایی سفارشدهنده و انجام هماهنگی سفیر با وی از قبیل تعیین محل بارگیری و تخلیه مرسوله و زمان آن، با سفیر به اشتراک گذاشته میشوند. همچنین در شرایطی که وسیله یا وسایل متعلق به کاربر سفارشدهنده در وسیله نقلیه سفیر جا مانده باشد، استفاده از این دادهها جهت هماهنگیهای بعدی صورت میپذیرد. تبصره: کاربر سفارشدهنده و کاربر سفیر در راستای حفاظت از دادهها و اطلاعات، از ذخیره اطلاعات سفر و شماره تماس یکدیگر که از طریق سامانه تپسی به آنها معرفی شدهاند و نیز برقراری ارتباط با یکدیگر خارج از چارچوب ارائه خدمات منع شدهاند و در صورت احراز تخلف، شرکت حق تعلیق و خاتمه همکاری با متخلف/متخلفان را برای خود محفوظ داشته و مطابق با شرایط و ضوابط با متخلف برخورد خواهد کرد.
- درخصوص دادهها و اطلاعاتی که بهطور غیرمستقیم و در نتیجهی استفادهی کاربر سفارشدهنده از سامانه تپسی در این برنامه ذخیره میشود، شرکت متعهد میشود که اطلاعات ذخیرهشده را تنها در جهت بهبود کیفیت خدمات استفاده نماید.
- در مواردی که سایر اشخاص، حسب مورد، بخشی از فرایند ارائه خدمات را تحت نظارت شرکت عهدهدار شوند، شرکت مطابق با اصول، قوانین و مقررات صیانت از حریم خصوصی و حفاظت از دادهها نسبت به پیشبرد امور اقدام و بر این امر نظارت مینماید.
-
شرکت متعهد میگردد، دادهها و اطلاعات کاربران سفارشدهنده را برای اشخاص ثالث اعم از حقیقی و یا حقوقی با مقاصد تجاری و غیرتجاری خارج از حیطه خدمات فوقالذکر، بدون کسب رضایت صاحبان آن افشا ننماید.
تبصره: در صورتی که مقامات قضایی و یا اداری به حکم قانون، دادهها و یا اطلاعات مربوط به کاربر یا کاربران خاصی را از شرکت مطالبه نمایند، شرکت مطابق با قانون موظف به افشای آنها به مقامات صالح میباشد.
۶-۳- با پذیرش این شرایط و مقررات و تا زمانی که کاربر (اعم از سفیر یا سفارش دهنده) از سامانه تپسی استفاده می نماید، شرکت مجاز به ارسال پیامک به شماره تلفن همراه کاربر در خصوص جزئیات سفرها، نحوه استفاده از خدمات تپسی، اطلاع رسانی در خصوص اخبار و طرح های مهم و به طور کلی هر نوع موضوعی است که می تواند منجر به استفاده بهینه کاربر از سامانه تپسی گردد.
ماده ۷- مالکیت حقوق معنوی سامانه تپسی
مالکیت معنوی سامانه تپسی و تمام ملحقات آن (از جمله نام، علامت تجاری و خدمات ارائهشده تحت این نام و ...) متعلق به شرکت است و در نتیجه:
۷-۱- کاربران سفارشدهنده تنها اجازهی استفادهی محدود و غیرانحصاری از خدمات آن را تحت شرایط توافقات فیمابین دارند بدون آن که این استفاده حقی برای آنها نسبت به مالکیت سامانه تپسی یا سایر حقوق معنوی مربوطه ایجاد نماید یا اجازهی استفاده از نام، علامت تجاری، لوگو و غیره را به آنها اعطا نماید.
۷-۲- کاربران سفارشدهنده نمیتوانند سامانه تپسی را تغییر دهند، بازتولید یا بازنویسی کنند یا از آن برای تولید یک برنامهی مشابه استفاده نمایند.
۷-۳- کاربران سفارشدهنده مجاز به استفاده از خدمات سامانه تپسی جز در شرایط مقرر در این سند نیستند و حق اجاره، فروش و بهطور کلی انتقال سامانه تپسی و حقوق ناشی از آن یا نمایش عمومی آن را نخواهند داشت.
۷-۴- کاربران سفارشدهنده مجاز نیستند به هیچ یک از سرویسها و برنامهها و شبکهی مرتبط با سرورها بهصورت غیرمجاز دسترسی پیدا کنند یا در این راستا تلاشی انجام دهند و نیز نمیتوانند با استفاده از مهندسی معکوس یا مترجم وارون به کد سطح بالا یا زبان ماشین دست پیدا کنند.
ماده ۸- تجدیدنظر در شرایط استفاده و نحوه ابلاغ آن
۸-۱- این شرایط استفاده نسبت به کلیه کاربران سفارشدهنده که اپلیکیشن تپسی را نصب کرده و از آن استفاده میکنند یا از خدمات وباپ استفاده مینماید، اعمال میگردد.
۸-۲- در صورتی که شرایط استفاده حاضر تغییر یابد، شرکت مراتب را با یکی از شیوههای ارسال پیامک، ایمیل، بارگذاری شرایط جدید در وبسایت و اپلیکیشن اطلاعرسانی مینماید. صرف استفاده کاربران سفارشدهنده از اپلیکیشن پس از تغییر شرایط استفاده و اطلاعرسانی آن به منزله پذیرش شرایط استفاده جدید میباشد.
ماده ۹- قانون حاکم و شیوه حل اختلاف
شرایط استفاده از تپسی از هر نظر تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و در صورت بروز اختلاف، طرفین تلاش خواهند کرد تا اختلاف خود را بهصورت مسالمتآمیز و از راه گفتوگو حلوفصل نمایند. در صورت عدم موفقیت، اختلاف از طریق مراجعه به مراجع قضایی تهران حلوفصل خواهد شد.
ماده ۱۰- توافقات نهائی
۱۰-۱- کاربران سفارشدهنده تصدیق مینمایند که شرایط استفاده حاضر را بهطور کامل مطالعه نموده، از مفاد و شرایط آن آگاهی کامل داشته، نسبت به اعمال تمامی این شرایط رضایت دارند و نسبت به مفاد آن ملتزم میباشند
تبصره: هرگونه علامت، عدد، کلمه، تصویر یا نشان الکترونیک که مثبِت هویت امضاکننده باشد و به این سند یا سایر اسناد صادره در این زمینه ملحق شود بهمنزله امضای الکترونیک و همانند امضای دستنویس واجد اعتبار خواهد بود و امضاکننده را به مفاد سند ملتزم مینماید.
۱۰-۲- در مواردی که شرایط استفاده حاضر، صراحتاً یا ضمناً حاوی حکمی نباشد، مراتب تابع قانون یا عرف رایج در این صنعت میباشد.
۱۰-۳- شرایط استفاده از سرویس پیک تپسی هیچگونه تأثیری بر احکام عمومی مذکور در «شرایط استفاده از خدمات هوشمند جابجایی مسافر تپسی برای کاربران سفارشدهنده» نخواهد داشت لذا احکام عمومی مذکور در شرایط استفاده فوق تا جایی که با این متن تناقضی نداشته باشد، درخصوص سفیران، معتبر و لازمالاجرا خواهند بود.