شرایط استفاده از خدمات هوشمند جابجایی مسافر تپسی برای کاربران مسافر

نرم‌افزارهای تپسی که توسط شرکت پیشگامان فن‌آوری و دانش آرامیس برای تسهیل جابجایی مسافر طراحی گردیده، تحت شرایط زیر خدمات مربوطه را ارائه می‌‌نماید؛ لذا این شرایط به‌عنوان یک قرارداد الزام‌آور بر روابط بین کاربران و شرکت حاکم خواهد بود. بر این اساس، ضروری است پیش از استفاده از خدمات تپسی، این شروط را به‌دقت مطالعه فرمایید. استفاده از خدمات تپسی به‌منزله‌ی قبول تمامی شرایط ذیل است و هرگونه ادعا یا اعتراض آتی در این خصوص را بلااعتبار می‌‌نماید.

تعاریف

واژگان و اصطلاحاتی که در شرایط استفاده حاضر مورد استفاده قرار گرفته‌اند، دارای معانی به شرح ذیل می‌باشند:

الف) شرکت: شرکت پیشگامان فن‌آوری و دانش آرامیس (سهامی خاص) به‌عنوان مالک نام تجاری تپسی که به‌عنوان واسط میان مسافر و سفیر از طریق اپلیکیشن متعلق به خود و نیز وب‌اپ و خدمات تلفنی به ارائه خدمات هوشمند جابجایی مسافر می‌پردازد.

ب) تپسی: نام و علامت تجاری متعلق به شرکت می‌باشد که از طریق سامانه، اپلیکیشن ، وب‌اپ و خدمات تلفنی به ارائه خدمات هوشمند جابجایی مسافر می‌پردازد.

پ) اپلیکیشن: عبارت است از اپلیکیشن تپسی در دو نسخه سفیران و مسافران، جهت استفاده در گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل اندروید و iOS که ارائه خدمات هوشمند جابجایی تپسی در بستر آن امکان‌پذیر است. کلیه حقوق مادی و معنوی این اپلیکیشن متعلق به شرکت می‌باشد.

ت) وب‌اپ: بهره‌گیری از خدمات هوشمند جابجایی مسافر از طریق وب‌اپ تپسی به آدرس https://app.tapsi.cab می‌باشد.

ث) سامانه تپسی: عبارت است از مجموع امکانات نرم‌افزاری تپسی که از طریق نیروی انسانی شرکت نسبت به ارائه خدمات از مرحله ثبت نام کاربران تا انجام پشتیبانی می‌پردازد.

ج) مسافر/کاربر/ کاربر مسافر: متقاضی استفاده از سرویس هوشمند جابجایی مسافر تپسی که با ثبت نام در سامانه تپسی نسبت به ارسال درخواست سفر با تعیین مبدأ و مقصد اقدام می‌نماید.

چ) سفیر: راننده وسیله نقلیه که با ثبت نام در سامانه تپسی، نسبت به جابجایی مسافر از مبدأ به مقصد اقدام می‌نماید.

ح) وسیله نقلیه: عبارت است از خودرو ثبت نام شده در سامانه تپسی که مشخصات آن در کارت ماشین سفیر ذکر شده است و جهت جابجایی مسافر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خ) حساب کاربری: عبارت است از حسابی که کاربران جهت استفاده از خدمات تپسی با وارد نمودن اطلاعات مورد نظر در سامانه، ایجاد می‌نمایند و از طریق آن از خدمات بهره‌مند می‌گردند.

ماده ۱- ایجاد حساب کاربری و شرایط آن

۱‏-۱- برای عضویت در تپسی و استفاده از تمامی خدمات آن، لازم است کاربر مسافر اقدام به ایجاد یک حساب کاربری در تپسی نماید. برای ایجاد حساب کاربری شرایط زیر الزامی است:

  • داشتن ۱۸ سال تمام شمسی
  • تکمیل فرم مشخصات از قبیل نام، نام خانوادگی و شماره‌ی تلفن همراه
  • در خصوص اشخاص حقوقی، نماینده‌ی شرکت اقدام به وارد نمودن مشخصات شرکت در پنل سازمانی می‌‌نماید و اطلاعات ثبتی شرکت از قبیل نام کامل شرکت، شماره‌ی ثبت و شناسه‌ی ملی شرکت در اداره‌ی ثبت شرکت‌‌ها، شماره تلفن ثابت، لوگو و تعداد پرسنل شرکت و نیز مشخصات خود را اعلام می‌نماید.

۱‏-۲- هر شخص (اعم از حقیقی و حقوقی) تنها مجاز به افتتاح  یک حساب کاربری در تپسی است.

۱‏-۳- کاربر مسافر مسئولیت صحت اطلاعات مندرج در حساب کاربری را می‌‌پذیرد و متعهد می‌‌شود که در صورت تغییر در هر بخش از این اطلاعات، حساب کاربری خود را در تپسی به‌روز نماید. وارد کردن اطلاعات نادرست و غیردقیق ممکن است منجر به محرومیت کاربر مسافر از خدمات تپسی شود و وی نمی‌‌تواند به این موضوع معترض گردد.

۱‏-۴- هر کاربر مسافر با ثبت‌نام در تپسی و ایجاد حساب کاربری به نام خود صحت انتساب تمام پیام‌‌های صادره ازحساب کاربری خویش را پذیرفته و در نتیجه حق هرگونه اعتراض یا ادعای آتی (مبنی بر انکار، تردید یا جعل داده‌ی پیام‌های ارسالی) را از خویش سلب و اسقاط می‌‌نماید.

۱‏-۵- در صورت عدم همکاری کاربر مسافر و ارائه نکردن اطلاعات مربوط—در شرایط خاص که ممکن است احراز هویت کاربر مسافر از جانب شرکت ضروری تشخیص داده شود—شرکت حق انسداد حساب کاربری مسافر را خواهد داشت.

ماده ۲- هزینه‌‌ استفاده از خدمات و نحوه‌ی پرداخت آن

۲‏-۱- با توجه به این‌که اتصال به اینترنت برای استفاده از نرم‌افزارهای تپسی ضروری است، کاربر می‌‌بایست اینترنت مورد نیاز را به‌انضمام سایر لوازم استفاده از نرم‌افزارهای تپسی تدارک ببیند و مخارج آن‌‌ها را شخصاً تأمین نماید. بدین‌‌وصف، هزینه‌ای که به‌عنوان هزینه‌ی سفر محاسبه و از کاربر دریافت می‌‌شود، مشتمل بر مخارج اینترنت مصرفی و موارد مشابه نبوده و تنها بهای خدمات ارائه‌شده از سوی نرم‌افزارهای تپسی است.

۲‏-۲- هزینه‌ی سفر از طریق نرم‌افزارهای تپسی محاسبه و به کاربر مسافر اعلام می‌‌گردد. هزینه‌ی خدمات ارائه‌شده با توجه به زمان درخواست سفر (ساعات مختلف یا روزهای هفته)، مبدأ و مقصد سفر و دیگر عوامل مؤثر متغیر خواهد بود و کاربر پس از مشاهده‌ی قیمت و ارسال درخواست سفر حق هرگونه اعتراض در این خصوص را از خود سلب و اسقاط می‌‌نماید.

تبصره: از مجموع مبلغ پرداختی فوق، عوارض شهرداری به‌صورت خودکار کسر شده و مبلغ باقی‌مانده پس از کسر حق استفاده و بهره برداری تپسی در وجه سفیر کارسازی می‌گردد.

۲‏-۳- هزینه‌ی سفر که در هنگام درخواست برای کاربر مسافر نمایش داده می‌‌شود بر اساس ظرفیت مندرج در کارت ماشین سفیر و بدون بار تعیین و محاسبه شده است. هر تغییری در شرایط سفر از سوی کاربر مسافر، از قبیل درخواست تغییر مبدأ، مقصد، یا درخواست توقف در طی مسیر و مانند آن، تپسی را مجاز خواهد کرد که بر طبق موازین قیمت‌گذاری خود قیمت تعیین‌شده را تغییر دهد. در سایر موارد، قیمت تعیین‌شده غیرقابل‌تغییر خواهد بود.

۲‏-۴- کاربر مسافر، هزینه سفر (کرایه) را به یکی از دو روش زیر پرداخت می‌نماید: (۱) پرداخت اینترنتی از طریق نرم‌افزارهای تپسی یا (۲) پرداخت نقدی به سفیر. در صورتی که کاربر مسافر، مایل به پرداخت اینترنتی هزینه سفر باشد، می‌بایست با پرداخت وجه مورد نظر خود از طریق درگاه‌های بانکی پرداخت اینترنتی، اعتبار حساب کاربری خود را شارژ نماید.

۲‏-۵- در مواردی به تشخیص و صلاحدید شرکت، بسته‌‌های تشویقی (به‌صورت عمومی و برای همه‌ی کاربران مسافر یا به‌صورت اختصاصی و برای کاربران خاص)، به‌عنوان هدیه و بدون دریافت هزینه، برای کاربران مسافر در نظر گرفته می‌‌شود که در قالب آن یا مبلغ مشخصی به‌عنوان هدیه به اعتبار مسافر افزوده می‌‌شود یا تخفیف مشخصی به مسافر اختصاص می‌یابد. در صورتی که بسته‌‌ها دارای تاریخ اعتبار مشخصی باشند، پس از آن تاریخ بلااعتبار خواهند بود. مضاف بر آن و با توجه به هدیه بودن بسته های مذکور، به تشخیص شرکت این بسته‌ها در هر زمانی قابل تغییر، تعلیق یا ابطال خواهند بود و شرکت این حق را برای خود محفوظ می‌‌دارد که بدون تدارک هیچ دلیلی هر یک از این بسته‌ها را غیرفعال نماید.

ماده ۳- حقوق و مسئولیت‌های کاربر مسافر

۳‏-۱- کاربر مجاز نیست حساب کاربری خود را برای استفاده در اختیار دیگر اشخاص–اعم از حقیقی و حقوقی و به‌ویژه افراد زیر ۱۸ سال–قرار دهد یا آن را به هر نحو به دیگری منتقل نماید. در صورت تخلف، مسئولیت تمام اقدامات انجام شده از سوی این اشخاص، به‌عهده‌ی صاحب حساب کاربری خواهد بود.

۳‏-۲- مسئولیت تمامی فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری انجام می‌‌شود، مطلقاً به‌عهده‌ی شخص کاربر است، در نتیجه ضروری است که کاربر در حفظ اطلاعات حساب کاربری خود، از جمله نام کاربری و کد تایید، حداکثر اقدامات لازم را مبذول دارد و از این طریق مانع استفاده‌ی دیگران از آن گردد. همچنین ضروری است که کاربر در صورت ظن به دسترسی ثالث به حساب کاربری در اسرع وقت شرکت را مطلع کند.

۳‏-۳- کاربر متعهد است که در استفاده از خدمات تپسی تمامی قوانین جمهوری اسلامی ایران را رعایت کند، نرم‌افزار را برای اهداف قانونی به‌کار گیرد و در همه حال، با در نظر گرفتن حیثیت تجاری نرم‌افزارهای تپسی و شرکت، مرتکب رفتاری نشود که اعتبار نرم‌افزارهای تپسی را خدشه‌‌دار نماید. مسئولیت هر نوع اقدام کاربر که منجر به بروز آسیب بدنی، جانی یا مالی به اشخاص گردد، به‌عهده‌ی کاربر است و شرکت در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت.

۳‏-۴- کاربر اقرار می‌‌نماید که با افتتاح حساب کاربری در تپسی تنها مجوز استفاده‌ی غیرانحصاری، غیرقابل‌انتقال و محدود از خدمات آن را دریافت می‌‌کند و به این ترتیب مدعی مالکیت یا حقی نسبت به تپسی (اعم از کپی‌رایت، علامت تجاری و سایر حقوق معنوی آن) نیست، در غیر موارد مصرح در این قرارداد اجازه‌ی استفاده از نام و علامت تجاری و خدمات نرم‌افزارهای تپسی را ندارد و در همه حال متعهد به رعایت حقوق معنوی شرکت نسبت به نرم‌افزارها و ملحقات آن خواهد بود.

۳‏-۵- کاربر می‌‌پذیرد که قرارداد حاضر یک قرارداد قابل رجوع و جایز از سوی شرکت است و شرکت می‌‌تواند هر زمان تنها به صلاحدید خود و بدون نیاز به تدارک هیچ‌گونه دلیلی، یک حساب کاربری را مسدود کند و مانع استفاده‌ی کاربر مسافر از خدمات تپسی گردد.

۳‏-۶- کاربر متعهد است از اطلاعاتی که در نتیجه‌ی استفاده از خدمات تپسی کسب نموده است (مانند اطلاعات تماس سفیر و ...) خارج از سامانه تپسی استفاده نکرده، از ارسال درخواست مستقیم سفر برای سفیران خارج از سامانه تپسی اجتناب نماید.

۳‏-۷- کاربر متعهد است تمامی تغییرات، الحاقات و اصلاحاتی را که توسط شرکت از طریق پیامک، ایمیل یا نرم‌افزارهای تپسی در خصوص استفاده از خدمات تپسی و شرایط آن برای کاربر ارسال می‌‌گردد مطالعه نماید و در صورت موافقت آن را تأیید نماید. تأیید مزبور ممکن است در قالب یک علامت،کلمه، عدد، عبارت، نام تایپ‌شده و امثال آن به‌عمل آید که به سند ارسالی الحاق می‌‌شود و همانند امضای دست‌نویس دارای آثار حقوقی است و امضاکننده را به مفاد سندی که به‌طریق مزبور امضا نموده است متعهد و ملتزم می‌‌نماید.

۳‏-۸- کاربر می‌‌پذیرد که بسته‌های تشویقی اختصاصی (و نه بسته‌های تشویقی عمومی)، که در بند ۲-۵ شرایط استفاده پیش‌بینی شده است، برای استفاده‌ی شخصی وی در نظر گرفته شده و به همین دلیل می‌‌بایست از انتقال و فروش آن‌ها اجتناب نماید.

۳‏-۹- کاربر می‌‌پذیرد که اعتبار ناشی از بسته‌های تشویقی—پیش‌بینی‌شده در بند ۲-۵ شرایط استفاده—غیرقابل‌تبدیل به وجه نقد است و از این رو کاربر نمی‌‌تواند وجه معادل بسته‌های تشویقی را از شرکت مطالبه نماید.

۳‏-۱۰- در صورتی که یک فرد با مشخصات هویتی معین به‌عنوان مسافر برای یک سفر درخواست ارسال کند و همان فرد این درخواست را به‌عنوان سفیر قبول کند، عمل مزبور تقلب قلمداد می‌‌شود و شرکت را مجاز خواهد نمود که چهار برابر هزینه‌ی سفر انجام‌شده به‌طریق فوق را از متقلب وصول نماید. در شرایطی که این مبلغ تکافوی جبران خسارت وارده را نکند، شرکت مجاز خواهد بود بنا به تشخیص خود خسارت وارده را از متقلب مطالبه نماید. وصول این مبالغ نافی حق شرکت برای انسداد حساب کاربری مذکور نخواهد بود. در صورتی که که وابستگان یک فرد با همکاری وی اقدام به اعمال مشابه کنند یا کاربران به هر شکل نسبت به شرکت اِعمال حیله و تقلب نمایند و بدین‌وسیله موجبات ضرر شرکت را فراهم آورند، مشمول حکم اخیر خواهند بود.

۳‏-۱۱- کاربر مسافر تعهد می‌‌نماید از حمل کالاهای ممنوعه نظیر مشروبات الکلی، مواد مخدر، اسلحه، وسایل قمار و ... در طول سفر اجتناب نماید. درخواست ارسال هر یک از این کالاها به‌تنهایی و بدون همراهی مسافر نیز مشمول حکم این ماده خواهد بود.

۳‏-۱۲- کاربر مسافر در طول سفر ملزم به رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران از هر نظر است و در نتیجه رعایت مقررات مربوط به حجاب برای بانوان یا ممنوعیت نگهداری برخی حیوانات خانگی در خودرو برای مسافر الزامی است.

۳‏-۱۳- حداکثر تعداد مجاز مسافر در هر خودرو مطابق با ظرفیت مندرج در کارت ماشین سفیر می‌باشد و مسافر نمی‌تواند درخواست انجام سفر با بیش از این تعداد را نماید.

۳‏-۱۴- مسافر موظف است در زمان مقرر در مبدأ سفر (نشانی‌ای که در درخواست سفر ثبت شده ‌است) حضور یابد. حداکثر مدت زمان انتظار سفیر جهت حضور مسافر پنج دقیقه می‌باشد در غیر این‌صورت، مسافر می‌بایست نسبت به ثبت زمان توقف در نرم افزار اقدام نماید. عدم افزودن زمان توقف، سفیر را مجاز به لغو درخواست سفر خواهد نمود.

۳‏-۱۵- کاربر مسافر موظف است هزینه‌ی سفر را که وفق مفاد ماده‌ی ۲ شرایط استفاده توسط نرم‌افزارهای تپسی تعیین می‌‌گردد، به یکی از طرق پیش‌بینی‌شده در آن ماده پرداخت نماید. پس از ارسال درخواست سفر (در شرایطی که سفر وفق درخواست اولیه انجام پذیرد و در شرایط آن تغییری داده نشود) یا پس از پایان سفر (در فرضی که شرایط سفر وفق مفاد بند 3-2 تغییر یابد) کاربر مسافر نمی‌‌تواند به میزان هزینه‌ی سفر اعتراض کند یا پس از پرداخت، تقاضای استرداد مبلغ پرداختی را بنماید. در صورتی که کاربر مسافر به هر علت—از جمله به‌خاطر اشکالات فنی، ارتباطی، قطع شبکه‌ی تلفن همراه، بروز نقص در نرم‌افزار و ...—نتواند هزینه‌ی سفر را پرداخت کند، شرکت مجاز خواهد بود که این هزینه‌ را از اعتبار موجود در حساب کاربری ایشان در تپسی کسر کند. در صورت فقدان موجودی، شرکت مجاز است اعتبار حساب کاربری را به میزان هزینه سفر مذکور منفی نماید و از پرداخت‌های بعدی مسافر کسر نماید و کاربر نمی‌‌تواند نسبت به این اقدام اعتراضی داشته باشد.

۳‏-۱۶- کاربر مسافر می‌‌پذیرد که اعتبار موجود در حساب کاربری متعلقه منحصراً جهت بهره‌گیری از خدمات تپسی قابل استفاده است و حق مطالبه‌ی دریافت نقدی این وجوه را نخواهد داشت.

ماده ۴- حقوق و مسئولیت‌های شرکت

۴‏-۱- تپسی خدمات حمل‌ونقل ارائه نمی‌‌کند، بلکه تنها با ایجاد یک پل ارتباطی بین مسافران و سفیران حمل‌ونقل مسافران را تسهیل می‌‌نماید. بدین‌‌توضیح که در تپسی، سفیر میان پذیرش درخواست سفر یا رد آن مخیر است و مسافر نیز پس از ارسال درخواست سفر و مشخص شدن سفیر می‌‌تواند از درخواست خود انصراف دهد. بدین‌وصف، هر سفری که در قالب این برنامه‌ی نرم‌افزاری صورت می‌‌گیرد یک قرارداد مستقل فی‌مابین سفیر و مسافر است و تپسی تنها زمینه‌ی انعقاد این قرارداد را میان مسافران و رانندگان در هر سفر مهیا می‌‌کند. از این رو، شرکت مسئولیت حقوقی یا کیفری در قبال اتفاقات حین سفر ندارد.

۴‏-۲- در صورت تحویل کالا یا بسته توسط مسافر به سفیر، شرکت هیچ گونه مسئولیتی در قبال تحویل، مفقود شدن یا سلامت آن در هنگام تحویل به عهده نخواهد داشت. حکم اخیر در خصوص اشیا به جا مانده از مسافر در خودرو سفیر نیز جاری خواهد بود.

۴‏-۳- شرکت متعهد به تلاش برای ارائه‌ی خدمات باکیفیت است و در این راه تلاش می‌‌کند با به‌روزرسانی نرم‌افزارها متناسب با نیاز کاربران سطح خدمات ارائه‌شده را ارتقا بخشد.

۴‏-۴- شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی در خصوص عملکرد اشخاص ثالث—که ممکن است موجب حدوث نقص یا اشکال و ایرادی در حساب کاربری کاربر گردد—نخواهد داشت.

۴‏-۵- شرکت نمی‌‌تواند اجرا شدن برنامه‌ی تپسی را در تمامی سخت‌افزارها، دستگاه‌های تلفن همراه یا شبکه‌های ارتباطی تضمین نماید.

۴‏-۶- با توجه به این که در خدمات تلفنی، درخواست سفر در بستر نرم‌افزارهای تپسی ارسال می‌شود و از این حیث هیچ تفاوتی با سایر سفرهای انجام شده در سامانه تپسی ندارد، حقوق و مسئولیت‌های شرکت در این خدمات مشابه سایر سرویس‌ها می‌باشد.

ماده ۵- حفاظت از داده‌ها و اطلاعات کاربر مسافر

الف) داده‌ها و اطلاعات مورد نیاز از کاربر مسافر

۵‏-۱- کاربران مسافر اطلاعات زیر را در جهت استفاده از خدمات تپسی در اختیار شرکت قرار می‌دهند:

  • اطلاعاتی که کاربر مسافر به‌صورت مستقیم در فرم مشخصات ثبت‌نام (نام، نام خانوادگی، شماره‌ی تلفن همراه، پست الکترونیک، معرف و ...) و سایر اطلاعات مذکور در ماده ۱ در اختیار شرکت قرار می‌‌دهد.
  • اطلاعاتی که به‌طور غیرمستقیم و در نتیجه‌ی استفاده‌ی کاربر مسافر از خدمات تپسی در این برنامه ذخیره می‌‌شود؛ از جمله موقعیت مکانی مبدأ سفرهای کاربر، طول هر سفر، نشانی مقصد، هزینه‌ی سفر، تراکنش‌های مالی صورت‌گرفته در حساب کاربری جهت استفاده از خدمات تپسی و اطلاعات مربوط به سخت‌افزاری که کاربر با استفاده از آن از خدمات تپسی استفاده می‌‌کند (نظیر سیستم‌عامل آن) و نهایتاً شیوه‌ی اتصال کاربر به اینترنت و ...

تبصره در مواردی شرکت به کاربران مسافر اجازه می‌‌دهد عکس، فایل صوتی یا تصویری، اطلاعات، دست‌نوشته یا نظرات خود را در نرم‌افزارهای تپسی منتشر کنند. محتوای تولیدشده—و نه کپی‌شده—توسط کاربران مسافر به‌شیوه‌ی مذکور در مالکیت کاربران قرار دارد، اما کاربران با بارگذاری این موارد بر نرم‌افزارهای تپسی اجازه‌ی استفاده، تغییر و انتشار آن را به هر نحو و در هر زمان به‌صورت رایگان، غیرقابل‌رجوع و قابل انتقال به شرکت واگذار می‌‌کنند.

ب) موارد استفاده از داده‌ها و اطلاعات کاربر مسافر و نحوه حفاظت از آن

۵‏-۲- شرکت در راستای حفظ حریم خصوصی کاربران مسافر اعم از حقیقی و حقوقی با رعایت اصل محرمانگی و التزام به قوانین و مقررات مربوطه، داده‌ها و اطلاعات دریافتی از کاربر مسافر را در موارد زیر مورد استفاده قرار داده و به شرح ذیل از آنها حفاظت به عمل می‌آورد:

  • داده‌هایی که هنگام ثبت نام مستقیماً از کاربر مسافر أخذ می‌شود، شامل مشخصات فردی (نام و نام خانوادگی)، پست الکترونیک و شماره تلفن همراه، صرفاً در جهت احراز هویت کاربر مسافر و امکان برخورداری از خدمات استفاده قرار می‌گیرد. شرکت متعهد می‌گردد داده‌های مذکور را صرفا در محدوده ارائه خدمات مذکور مورد استفاده قرار دهد. در همین راستا، پس از ارسال درخواست توسط کاربر مسافر و قبول درخواست توسط سفیر، داده‌های مزبور در جهت شناسایی مسافر و انجام هماهنگی سفیر با وی از قبیل تعیین محل سوار شدن به خودرو و زمان آن، با سفیر به اشتراک گزارده می‌شوند. همچنین در شرایطی که وسیله یا وسایل متعلق به مسافر در خودرو سفیر جا مانده باشد، استفاده از این داده‌ها جهت هماهنگی‌های بعدی صورت می‌پذیرد.
    تبصره: برابر ضوابط مندرج در «شرایط استفاده از خدمات هوشمند جابجایی مسافر برای کاربران سفیر» سفیران در راستای حفاظت از داده‌ها و اطلاعات مسافران، از ذخیره شماره تماس مسافرانی که از طریق نرم افزار تپسی به آنها معرفی شده اند و نیز برقراری ارتباط با ایشان خارج از خدمات تپسی منع شده‌اند و در صورت احراز تخلف، شرکت حق تعلیق و خاتمه همکاری با سفیر را برای خود محفوظ داشته و مطابق با شرایط و ضوابط صدر‌الذکر با متخلف برخورد خواهد کرد.
  • درخصوص داده‌ها و اطلاعاتی که به‌طور غیرمستقیم و در نتیجه‌ی استفاده‌ی کاربر مسافر از خدمات تپسی در این برنامه ذخیره می‌‌شود، شرکت متعهد می‌‌شود که اطلاعات ذخیره‌شده را تنها در جهت بهبود کیفیت خدمات استفاده نماید.
  • در مواردی که سایر اشخاص، حسب مورد، بخشی از فرایند ارائه خدمات را تحت نظارت شرکت عهده‌دار شوند، شرکت مطابق با اصول، قوانین و مقررات صیانت از حریم خصوصی و حفاظت از داده‌ها نسبت به پیشبرد امور اقدام می نماید.
  • شرکت متعهد می‌گردد، داده‌ها و اطلاعات کاربران مسافر را به اشخاص ثالث اعم از حقیقی و یا حقوقی با مقاصد تجاری و غیرتجاری خارج از حیطه خدمات فوق‌الذکر، بدون کسب رضایت صاحبان آن افشا ننماید.
    تبصره: در صورتی که مقامات قضایی و یا اداری به حکم قانون، داده‌ها و یا اطلاعات مربوط به کاربر یا کاربران خاصی را از شرکت مطالبه نمایند، شرکت مطابق با قانون موظف به افشای آنها به مقامات صالح می‌باشد.

ماده ۶- مالکیت حقوق معنوی نرم‌افزارهای تپسی

مالکیت مادی و معنوی نرم‌افزارهای تپسی و تمام ملحقات آن (از جمله نام، علامت تجاری و خدمات ارائه‌شده تحت این نام و ...) متعلق به شرکت است و در نتیجه:

۶‏-۱- کاربران تنها اجازه‌ی استفاده‌ی محدود و غیرانحصاری از خدمات آن را تحت شرایط قرارداد حاضر دارند، بدون آن که این استفاده حقی برای آن‌ها نسبت به مالکیت نرم‌افزارهای تپسی یا سایر حقوق معنوی مربوطه ایجاد نماید یا اجازه‌ی استفاده از نام، علامت تجاری، لوگو و ... را به آن‌ها اعطا نماید.

۶‏-۲- کاربران نمی‌‌توانند نرم‌افزارهای تپسی را تغییر دهند، بازتولید یا بازنویسی کنند یا از آن برای تولید یک برنامه‌ی مشابه استفاده نمایند.

۶‏-۳- کاربران مجاز به استفاده از خدمات نرم‌افزارهای تپسی جز در شرایط مقرر در این قرارداد نیستند و حق اجاره، فروش و به‌طور کلی انتقال نرم‌افزارهای تپسی و حقوق ناشی از آن را نخواهد داشت.

۶‏-۴- کاربران نمی‌‌توانند به هیچ‌یک از سرویس‌‌ها، برنامه‌ها و شبکه‌ی مرتبط با سرورها به‌صورت غیرمجاز دسترسی پیدا کنند یا در این راستا تلاشی انجام دهند و نیز نمی‌‌توانند با استفاده از مهندسی معکوس یا مترجم وارون به کد سطح بالا یا زبان ماشین دست پیدا کنند.

۶‏-۵- کاربران نمی‌‌توانند برنامه را مشابه‌سازی کنند یا بخشی از برنامه را درون برنامه‌ی دیگری استفاده نمایند.

ماده ۷- تجدیدنظر در شرایط استفاده و نحوه ابلاغ آن

۷‏-۱- شرایط حاضر نسبت به کاربران مسافر که اپلیکیشن تپسی را نصب کرده و از آن استفاده می‌کنند یا از خدمات وب‌اپ و خدمات تلفنی استفاده می‌نماید، اعمال می‌گردد.

۷‏-۲- در صورتی که شرایط استفاده تغییر یابد، تپسی مراتب را با یکی از شیوه‌های ارسال پیامک، ایمیل، بارگذاری شرایط جدید در وبسایت و اپلیکیشن اطلاع‌رسانی می‌نماید. صرف استفاده کاربران از اپلیکیشن پس از تغییر شرایط استفاده و اطلاع‌رسانی آن به منزله پذیرش شرایط استفاده جدید می‌باشد.

ماده ۸- قانون حاکم و شیوه حل اختلاف

شرایط استفاده حاضر از هر نظر تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و در صورت بروز اختلاف، طرفین تلاش خواهند کرد تا اختلاف خود را به‌صورت مسالمت‌آمیز و از راه گفت‌وگو حل‌وفصل نمایند. در صورت عدم موفقیت، اختلاف از طریق مراجعه به مراجع قضایی تهران حل‌وفصل خواهد شد.

ماده ۹- توافقات نهائی

۹‏-۱- کاربران مسافر تصدیق می‌نمایند که «شرایط استفاده از خدمات هوشمند جابجایی مسافر تپسی برای کاربران مسافر» را به‌طور کامل مطالعه نموده، از مفاد و شرایط آن آگاهی کامل داشته و نسبت به اعمال تمامی این شرایط رضایت دارند و نسبت به مفاد آن ملتزم می‌باشند.

۹‏-۲- در مواردی که متن حاضر، صراحتاً یا ضمناً حاوی حکمی نباشد، مراتب تابع عرف رایج در این صنعت می‌باشد.

شرایط استفاده از سرویس هوشمند همیار تپسی برای کاربران سفارش‌دهنده

متن حاضر در جهت شفاف شدن حقوق و مسئولیت‌های کاربران سفارش‌دهنده در خدمات خرید و تحویل کالا و اقلام مورد نیاز سفارش‌دهندگان و نیز خدمات تحویل مرسولات تنظیم شده است. بدیهی است کاربران می‌بایست پیش از استفاده از خدمات، کلیه شرایط و ضوابط ذیل را مطالعه نموده و از آن پیروی نمایند. استفاده از سرویس همیار به‌منزله‌ی قبول تمامی شرایط ذیل است و هرگونه ادعا یا اعتراض آتی در این خصوص را بلااعتبار می‌‌نماید.

تعاریف

واژگان و اصطلاحاتی که در شرایط استفاده حاضر مورد استفاده قرار گرفته‌اند، دارای معانی به شرح ذیل می‌باشند:

الف) شرکت: شرکت پیشگامان فن‌آوری و دانش آرامیس (سهامی خاص) به‌عنوان مالک نام تجاری تپسی که به‌عنوان واسط میان سفارش‌دهنده و سفیر از طریق اپلیکیشن متعلق به خود و نیز وب‌اپ به ارائه خدمات خرید و تحویل کالاها و اقلام مورد نیاز سفارش‌‌دهندگان و نیز تحویل مرسولات می‌پردازد.

ب) تپسی: نام و علامت تجاری متعلق به شرکت می‌باشد که از طریق سامانه، اپلیکیشن و وب‌اپ به ارائه خدمات هوشمند خرید و تحویل کالاها و تحویل مرسولات می‌پردازد.

پ) اپلیکیشن: عبارت است از اپلیکیشن تپسی در دو نسخه سفیران و سفارش‌دهندگان، جهت استفاده در گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل اندروید و IOS که ارائه خدمات هوشمند تپسی در بستر آن امکان‌پذیر است. کلیه حقوق مادی و معنوی این اپلیکیشن متعلق به شرکت می‌باشد.

ت) وب‌اپ: منظور بهره‌گیری از خدمات هوشمند خرید و تحویل کالا و یا تحویل مرسولات از طریق وب اپ تپسی به آدرس https://app.tapsi.cab می‌باشد.

ث) سامانه تپسی: عبارت است از مجموع امکانات نرم‌افزاری تپسی که از طریق نیروی انسانی شرکت نسبت به ارائه خدمات از مرحله ثبت نام کاربران تا انجام پشتیبانی می‌پردازد.

ج) سرویس همیار: عبارت از خدمات خرید و تحویل کالا به سفارش‌دهندگان و تحویل مرسولات در بستر اپلیکیشن و وب‌اپ تپسی. این خدمات عبارتند از:

  • خرید کالاها و اقلام مورد نیاز سفارش‌دهندگان از تأمین‌کنندگان مورد نظر سفارش‌دهنده و تحویل آن در مقصد به سفارش‌دهنده توسط سفیر
  • جابجایی مرسولات سفارش‌دهنده و تحویل آن به دریافت‌کننده

چ) کاربر سفارش‌دهنده: متقاضی استفاده از سرویس هوشمند جابجایی مسافر تپسی که با ثبت نام در سامانه تپسی نسبت به ارسال درخواست سفر با تعیین مبدأ و مقصد اقدام می‌نماید.

ح) سفارش: عبارت است از درخواست بهره‌مندی از سرویس همیار از سوی سفارش‌دهنده جهت خرید و تحویل کالا و اقلام مورد نیاز خود از تأمین‌کنندگان مورد نظر وی و یا درخواست تحویل مرسولات که از طریق اپلیکیشن تپسی به سفیر ارسال می‌گردد و در صورت پذیرش از سوی سفیر، بانجام می‌رسد.

خ) خرید کالا: عبارت است از خرید کالای مورد نیاز سفارش‌دهنده توسط سفیر از تأمین‌کننده‌ای که مشخصات آن توسط سفارش‌دهنده تعیین شده است.

د) تأمین‌کننده: عبارت است از کسب و کاری که مطابق با اعلام سفارش‌دهنده نسبت به تأمین کالای مورد نیاز او و تحویل آن به سفیر اقدام می‌نماید.

ذ) دریافت‌کننده: عبارت است از شخصی که بنا به اعلام سفارش‌دهنده، دریافت‌کننده نهایی کالا و اقلام مورد سفارش یا مرسوله از سفیر در مقصد می‌باشد. دریافت‌کننده ممکن است حسب مورد همان کاربر سفارش‌دهنده و یا شخص دیگری باشد.

ر) سفیر: راننده وسیله نقلیه که با ثبت نام در سامانه تپسی، نسبت به جابجایی مسافر از مبدأ به مقصد اقدام می‌نماید.

ز) وسیله نقلیه: عبارت است از خودرو ثبت نام شده در سامانه تپسی که مشخصات آن در کارت ماشین سفیر ذکر شده است و جهت جابجایی مسافر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ژ) حساب کاربری: عبارت است از حسابی که کاربران جهت استفاده از خدمات تپسی با وارد نمودن اطلاعات مورد نظر در سامانه، ایجاد می‌نمایند و از طریق آن از خدمات بهره‌مند می‌گردند.

تبصره: در متن حاضر، در هر مورد که از واژه «مرسوله» استفاده شده است، شکل جمع آن یعنی واژه «مرسولات» نیز، حسب مورد، قابل اعمال است. همچنین مرسوله به معنای انواع بار، بسته، کالا، محصول و موارد مشابه می‌باشد.

ماده ۱- ایجاد حساب کاربری و شرایط آن

۱‏-۱- برای عضویت در تپسی و استفاده از تمامی خدمات آن، لازم است کاربر سفارش‌دهنده اقدام به ایجاد یک حساب کاربری در تپسی نماید. برای ایجاد حساب کاربری شرایط زیر الزامی است:

  • داشتن ۱۸ سال تمام شمسی
  • تکمیل فرم مشخصات از قبیل نام، نام خانوادگی و شماره‌ی تلفن همراه توسط کاربر سفارش‌دهنده
  • در خصوص اشخاص حقوقی، نماینده‌ی شرکت اقدام به وارد نمودن مشخصات شرکت در پنل سازمانی می‌‌نماید و اطلاعات ثبتی شرکت از قبیل نام کامل شرکت، شماره‌ی ثبت و شناسه‌ی ملی شرکت در اداره‌ی ثبت شرکت‌‌ها، شماره تلفن ثابت، لوگو و تعداد پرسنل شرکت و نیز مشخصات خود را اعلام می‌نماید.

۱‏-۲- هر شخص (اعم از حقیقی و حقوقی) تنها مجاز به افتتاح  یک حساب کاربری در تپسی است.

۱‏-۳- هر کاربر سفارش‌دهنده مسئولیت صحت اطلاعات مندرج در حساب کاربری را می‌‌پذیرد و متعهد می‌‌شود که در صورت تغییر در هر بخش از این اطلاعات، حساب کاربری خود را در تپسی به‌روز نماید. وارد کردن اطلاعات نادرست و غیردقیق ممکن است منجر به محرومیت کاربر مسافر از خدمات تپسی شود و وی نمی‌‌تواند به این موضوع معترض گردد.

۱‏-۴- هر کاربر سفارش‌دهنده با ثبت‌نام در تپسی و ایجاد حساب کاربری به نام خود صحت انتساب تمام پیام‌‌های صادره ازحساب کاربری خویش را پذیرفته و در نتیجه حق هرگونه اعتراض یا ادعای آتی (مبنی بر انکار، تردید یا جعل داده‌ی پیام‌های ارسالی) را از خویش سلب و اسقاط می‌‌نماید.

۱‏-۵- در صورت عدم همکاری کاربر سفارش‌دهنده و ارائه نکردن اطلاعات مربوط—در شرایط خاص که ممکن است احراز هویت کاربر مسافر از جانب شرکت ضروری تشخیص داده شود—شرکت حق انسداد حساب کاربری مسافر را خواهد داشت.

ماده ۲- هزینه‌‌ استفاده از خدمات و نحوه‌ی پرداخت آن

۲‏-۱- با توجه به این‌که اتصال به اینترنت برای استفاده از نرم‌افزارهای تپسی ضروری است، کاربر می‌‌بایست اینترنت مورد نیاز را به‌انضمام سایر لوازم استفاده از نرم‌افزارهای تپسی تدارک ببیند و مخارج آن‌‌ها را شخصاً تأمین نماید. بدین‌‌وصف، هزینه‌ای که به‌عنوان هزینه‌ی سفر محاسبه و از کاربر دریافت می‌‌شود، مشتمل بر مخارج اینترنت مصرفی و موارد مشابه نبوده و تنها بهای خدمات ارائه‌شده از سوی نرم‌افزارهای تپسی است.

۲‏-۲- هزینه‌ی استفاده خدمات از طریق نرم‌افزارهای تپسی محاسبه و به کاربران اعلام می‌‌گردد. هزینه‌ی خدمات ارائه‌شده با توجه به زمان درخواست سفر (ساعات مختلف یا روزهای هفته)، مبدأ و مقصد سفر و دیگر عوامل مؤثر متغیر خواهد بود و کاربر پس از مشاهده‌ی قیمت و ارسال درخواست سفر حق هرگونه اعتراض در این خصوص را از خود سلب و اسقاط می‌‌نمایند. در محاسبه هزینه استفاده از سرویس همیار در مقایسه با سرویس هوشمند جابجایی مسافر، حق‌الزحمه سفیر جهت انجام خدمات مربوط به خرید کالا و اقلام مورد نیاز و تحویل مرسولات در هزینه سفر محاسبه و افزوده می‌گردد.

تبصره: از مجموع مبلغ پرداختی فوق، عوارض مصوب شهرداری به‌صورت خودکار کسر شده و مبلغ باقی‌مانده پس از کسر کمیسیون تپسی در وجه سفیر کارسازی می‌گردد.

۲‏-۳- در مواردی به تشخیص و صلاحدید شرکت، بسته‌‌های تشویقی (به‌صورت عمومی و برای همه‌ی کاربران مسافر یا به‌صورت اختصاصی و برای کاربران خاص)، به‌عنوان هدیه و بدون دریافت هزینه، برای کاربران مسافر در نظر گرفته می‌‌شود که در قالب آن یا مبلغ مشخصی به‌عنوان هدیه به اعتبار مسافر افزوده می‌‌شود یا تخفیف مشخصی به مسافر اختصاص می‌یابد. در صورتی که بسته‌‌ها دارای تاریخ اعتبار مشخصی باشند، پس از آن تاریخ بلااعتبار خواهند بود. مضاف بر آن و با توجه به هدیه بودن بسته های مذکور، به تشخیص شرکت این بسته‌ها در هر زمانی قابل تغییر، تعلیق یا ابطال خواهند بود و شرکت این حق را برای خود محفوظ می‌‌دارد که بدون تدارک هیچ دلیلی هر یک از این بسته‌ها را غیرفعال نماید.

۲‏-۴- کاربر سفارش‌دهنده، هزینه سفر (کرایه) را به یکی از دو روش زیر پرداخت می‌نماید: (۱) پرداخت اینترنتی از طریق نرم‌افزارهای تپسی یا (۲) پرداخت نقدی به سفیر. در صورتی که سفارش‌دهنده، مایل به پرداخت اینترنتی هزینه سفر باشد، می‌بایست با پرداخت وجه مورد نظر خود از طریق درگاه‌های بانکی پرداخت اینترنتی، اعتبار حساب کاربری خود را شارژ نماید.

تبصره: پرداخت هزینه خرید سفارش از مسئولیت‌های کاربر سفارش‌دهنده بوده که مشخصات وی در اپلیکیشن تپسی ثبت شده است لذا در صورتی که سفارش‌دهنده پرداخت وجه را به دریافت‌کننده احاله دهد و دریافت کننده از پرداخت هزینه سر باز زند، سفارش‌دهنده می‌بایست هزینه را پرداخت نماید در غیر این‌صورت شرکت مجاز خواهد بود با کسر اعتبار از حساب کاربری سفارش دهنده وجه را وصول نماید. در صورت عدم وجود موجودی، اعتبار حساب کاربری منفی می شود و شرکت مجاز خواهد بود از پرداخت های بعدی، این وجه را وصول کئد و به سفیر پرداخت نماید.

ماده ۳- حقوق و مسئولیت‌های کاربر سفارش‌دهنده در سرویس همیار

الف) خدمات خرید و تحویل کالا

۳‏-۱- کاربر سفارش‌دهنده با ورود به اپلیکیشن یا وب اپ تپسی نسبت به ارسال درخواست خرید و تحویل کالا اقدام می‌نماید. پرداخت هزینه خرید کالا به عهده کاربر سفارش دهنده بوده و خارج از سامانه تپسی صورت می گیرد بدین معنا که یا مستقیما توسط سفارش دهنده با تامین کننده تسویه می شود یا جهت خرید کالا به سفیر پرداخت می شود.

۳‏-۲- کاربر سفارش‌دهنده می‌بایست پس از قبول درخواست توسط سفیر، کلیه هماهنگی‌های لازم را با سفیر درخصوص مشخص کردن نوع، میزان و کیفیت کالاهای مورد نیاز داشته باشد. کاربر سفارش‌دهنده موظف است علاوه بر هماهنگی با سفیر درخصوص مشخصات سفارش خود، حتی‌المقدور سفارش خود را به‌صورت مکتوب – از طریق ارسال به پیامک به سفیر- مستند نماید.

۳‏-۳- کاربر می‌بایست نشانی دقیق مبدأ و مقصد را در سفارش خود در اپلیکیشن تعیین نماید. در صورتی که دریافت‌کننده، شخصی به غیر از کاربر سفارش‌دهنده باشد، سفارش‌دهنده می‌بایست هماهنگی‌های لازم را با سفیر و دریافت‌کننده درخصوص زمان و محل تحویل کالا انجام دهد. در فرض فوق، کلیه مسئولیت‌های احتمالی درخصوص سفارش، برعهده کاربر سفارش‌دهنده که سفارش از حساب کاربری وی انجام می‌پذیرد، می‌باشد.

تبصره ۱ کاربر می‌بایست نشانی دقیق مبدأ و مقصد را در سفارش خود در اپلیکیشن تعیین نماید. در صورتی که دریافت‌کننده، شخصی به غیر از کاربر سفارش‌دهنده باشد، سفارش‌دهنده می‌بایست هماهنگی‌های لازم را با سفیر و دریافت‌کننده درخصوص زمان و محل تحویل کالا انجام دهد. در فرض فوق، کلیه مسئولیت‌های احتمالی درخصوص سفارش، برعهده کاربر سفارش‌دهنده که سفارش از حساب کاربری وی انجام می‌پذیرد، می‌باشد.

تبصره ۲ تحویل گرفتن یا تحویل دادن کالا در مکان‌های فاقد مشخصات ثبتی مانند پلاک و واحد تخلف محسوب می‌گردد لذا سفارش‌دهنده نمی‌تواند درخواست تحویل کالا در خیابان یا کوچه و موارد مشابه را داشته باشد.

۳‏-۴- کاربر سفارش‌دهنده می‌بایست پیش از انجام سفارش، حتی‌الامکان هماهنگی‌های لازم را با تأمین کننده جهت آماده‌سازی، بسته‌بندی کالا و تسویه حساب انجام دهد.

۳‏-۵- کاربر سفارش‌دهنده حتی الامکان تلاش خواهد نمود مستقیما وجه خرید کالا و اقلام مورد نیاز را با تامین کنندگان تسویه حساب نماید لیکن در صورتی که سفارش دهنده بنا به شرایط، هزینه‌خرید کالاهای مورد نیاز خود را (تا سقف یک میلیون ریال) در وجه سفیر پرداخت نماید ، نامبرده متعهد است اسناد پرداختی به سفیر و رسید آن را نزد خود نگاه دارد. انتقال وجه به حساب سفیر می‌بایست پیش از عزیمت سفیر به مبدأ و صرفا به حساب یا کارت بانکی متعلق به سفیر انجام پذیرد.

تبصره در صورت حدوث اختلاف میان کاربر سفارش‌دهنده و سفیر تا سقف 1.000.000 ریال ، شرکت بدون آنکه خود طرف اختلاف قرار گیرد، جهت حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات نسبت به طرفین میانجیگری و در حل و فصل اختلافات مساعدت می‌نماید.

۳‏-۶- در صورتی که کالا یا کالاهای مورد نیاز کاربر سفارش‌دهنده، نزد تأمین‌کننده موجود نباشد، سفر لغو شده محسوب شده و کاربر سفارش‌دهنده متعهد به پرداخت هزینه معادل 25.000 (بیست و پنج هزار) ریال در وجه سفیر می‌باشد. بدیهی است شرکت تضمینی را درخصوص انجام خرید قطعی کالاها در صورت عدم موجودی کالا نزد تأمین‌کننده و یا مواردی مانند تعطیل بودن کسب و کار ارائه نمی‌نماید.

۳‏-۷- در صورتی که کاربر سفارش‌دهنده پس از رسیدن سفیر به مبدأ درخواست لغو سفارش را داشته باشد، متعهد به پرداخت 25.000 (بیست و پنج هزار) ریال در وجه سفیر می‌باشد.

تبصره در خصوص این بند و بند پیشین، شرکت می‌تواند مبالغ مذکور را از حساب اعتباری سفارش‌دهنده کسر نموده و در صورت عدم موجودی، اعتبار حساب را منفی نماید و در پرداخت های آتی مسافر، این مبلغ را وصول و به سفیر پرداخت نماید.

۳‏-۸- سفیر صرفاً درخصوص کالا، مرسوله یا مرسولاتی که دارای حجم و وزن متناسب با خودرو بوده و مخالف با دستورالعمل کارخانه سازنده خودرو نباشد، نسبت به ارائه سرویس اقدام می‌نماید و در غیر این‌صورت مجاز است از پذیرفتن درخواست امتناع نماید. وزن کالا یا مرسوله سفارش‌دهنده نباید بیش از 100 کیلوگرم و ابعاد آن نباید بیش از 75*75*75 باشد.

۳‏-۹- سفیر مسئول تحویل کالا و مرسولات درب منزل یا نشانی مشخص شده توسط سفارش‌دهنده (مطابق شرایط تبصره ۲ بند ۳-۳) می‌باشد. در صورتی که وزن کالا یا مرسولات سفارش‌دهنده بیش از ۲۵ کیلوگرم باشد، مسئولیت بارگیری و تخلیه کالا و مرسولات برعهده سفارش‌دهنده می‌باشد.

تبصره مفاد این بند و بند ۳-۸- درخصوص خدمات تحویل مرسوله نیز لازم‌الاجراست.

۳‏-۱۰- کاربر سفارش‌دهنده در هر سفارش صرفا مجاز به ارسال درخواست خرید کالا از یک مبدأ می‌باشد بدین معنا که هر سفارش خرید کالا توسط سفارش‌دهنده می‌بایست تنها از یک تأمین‌کننده و با یک نشانی صورت پذیرد در غیر این‌صورت سفیر حق امتناع از انجام درخواست را دارد.

۳‏-۱۱- در صورتی که کاربر سفارش‌دهنده پس از دریافت کالای مورد نیاز، به هر دلیل قصد مرجوعی آن را داشته باشد، می‌بایست درخواست جدید در اپلیکیشن ثبت نماید. این امر مشمول هزینه جدید خواهد شد.

۳‏-۱۲- در صورتی که دریافت‌کننده معرفی‌شده از سوی کاربر سفارش‌دهنده به هر دلیل از تحویل گرفتن کالا در مقصد امتناع نماید، سفارش‌دهنده باید جهت ارسال کالا به نشانی خود یا نشانی دیگر، درخواست جدید ارسال نماید. در خودرو برای مسافر الزامی است.

۳‏-۱۳- در صورتی که کاربر سفارش‌دهنده ادعای آسیب یا خسارت به کالای تحویلی توسط سفیر را داشته باشد، می‌بایست مراتب را تا زمانی که سفیر نزد وی حاضر است، به پشتیبانی تپسی اعلام نماید. پشتیبانی پس از وصول ادعای سفارش‌دهنده، بدون آنکه خود طرف اختلاف باشد، نسبت به پیگیری و بررسی موضوع اقدام و نتیجه را به کاربران اطلاع‌رسانی می‌نماید.

تبصره در صورتی که کاربر سفارش‌دهنده مدعی باشد که کالای تحویل‌شده به وی توسط سفیر با کالای مورد نیاز که مشخصات آن را به سفیر داده است مغایر می‌باشد نیز حکم فوق جاری خواهد شد.

۳‏-۱۴- در صورتی که کاربر سفارش‌دهنده ادعای عدم تحویل کالا یا کالاهای مورد نیاز خود را از طریق سفیر علی‌رغم واریز وجه به وی داشته باشد و یا مدعی باشد کالا به شخصی به غیر از دریافت‌کننده تحویل شده است، می‌بایست مراتب را فوراً با پشتیبانی شرکت مطرح نماید. پشتیبانی با بررسی و پیگیری موضوع نسبت به رفع مشکل ایجاد شده مساعدت می‌نماید بدون آنکه مستقیماً مسئولیتی در قبال طرفین اختلاف داشته باشد.

۳‏-۱۵- در صورتی که کاربر سفارش‌دهنده مدعی جا ماندن وسیله یا وسایلی در خودرو سفیر باشد، می‌بایست مراتب را نهایتاً ظرف ۲۴ ساعت، به پشتیبانی اعلام نماید. پشتیبانی با انجام بررسی‌های خود، نتیجه را به کاربر اطلاع خواهد داد.

۳‏-۱۶- شرکت و سفیر هیچ مسئولیتی در قبال محتوا، کیفیت و سلامت کالاهای تحویلی به کاربر سفارش‌دهنده نخواهند داشت و مسئولیت این امر با تأمین‌کننده و حسب مورد تولیدکننده می‌باشد. این امر مانع از لحاظ کردن احتیاطات لازم توسط سفیر در انتخاب کالای موردنظر از قبیل بررسی تاریخ انقضای محصولات و موارد مشابه نخواهد بود.

۳‏-۱۷- شرکت و سفیر هیچ مسئولیتی در قبال بسته‌بندی و عدل‌بندی کالاهای موردنظر سفارش‌دهنده نخواهند داشت و کالای تحویلی در بسته‌بندی عرفی انجام‌شده از سوی تأمین‌کننده تحویل می‌شوند. کاربر سفارش‌دهنده موظف است حدالامکان نسبت به ترتیبات بسته‌بندی کالا هماهنگی‌های لازم را با تأمین‌کننده انجام دهد.

۳‏-۱۸- از آنجا که سرویس همیار مختص به خرید و تحویل مرسولات می‌باشد، کاربر سفارش‌دهنده مجاز نیست جهت دریافت خدماتی به غیر از خرید کالا و اقلام مورد نظر خود از آن استفاده نماید لذا درخواست انجام خدماتی نظیر مراجعه به سازمان‌ها و ادارات دولتی و خصوصی ازجمله بانکها جهت انجام کارهای اداری و موارد مشابه تخلف محسوب می‌گردد و کاربر سفارش‌دهنده مسئولیت عواقب ناشی از آن را عهده‌دار است.

۳‏-۱۹- کاربر سفارش‌دهنده موظف است مشخصات خودرو سفیر را با مشخصاتی که در اپلیکیشن ذکر شده است از جمله مدل و رنگ ماشین و شماره پلاک و همچنین مشخصات سفیر تطبیق داده و سپس نسبت به تحویل مرسوله از سفیر اقدام نماید.

ب) خدمات تحویل مرسوله

۳‏-۲۰- کاربر سفارش‌دهنده جهت استفاده از خدمات تحویل مرسوله با ورود به اپلیکیشن یا وب اپ نسبت تپسی به تعیین موارد خواسته‌شده در اپلیکیشن ازجمله آدرس دقیق مبدأ و مقصد اقدام می‌نماید.

۳‏-۲۱- در صورتی که دریافت‌کننده شخصی به غیر از کاربر سفارش‌دهنده باشد، سفارش‌دهنده مکلف است هماهنگی‌های لازم درخصوص زمان و محل دریافت را با سفیر و دریافت‌کننده داشته باشد و همچنین طی هماهنگی با سفیر مشخصات دقیق دریافت‌کننده را به وی اعلام نماید. کلیه مسئولیت‌های احتمالی در این خصوص برعهده کاربر سفارش‌دهنده است که مشخصات وی در حساب کاربری تپسی ثبت شده است.

۳‏-۲۲- کاربر سفارش‌دهنده می‌بایست مبدأ و مقصد را به‌گونه‌ای تعیین نماید که فرایند تحویل گرفتن کالا و مرسولات از سوی سفیر و نیز تحویل دادن آن به مقصد کاملاً شفاف باشد. در همین راستا کاربر سفارش‌دهنده می‌بایست طی هماهنگی با سفیر، مشخصات دقیق مبدأ و مقصد شامل پلاک و واحد را به وی اعلام نماید.

تبصره تحویل گرفتن کالا و مرسولات در مبدأ و تحویل دادن آن در مقصد بدون تعیین دقیق نشانی به شرح بند فوق ممنوع بوده و تحویل کالا در محل‌هایی همچون خیابان یا کوچه تخلف محسوب می‌گردد و مسئولیت‌های احتمالی حسب مورد متوجه مقصر اعم از کاربر سفارش‌دهنده و یا سفیر خواهد بود.

۳‏-۲۳- در صورتی که جابجایی مرسوله تابع شرایطی ویژه‌ای باشد (مانند کالاهای شکستنی، مایعات، کالاهای سریع‌الفساد و ...)، لازم است کاربر سفارش‌دهنده توضیحات لازم را به سفیر ارائه نماید.

۳‏-۲۴- کاربر سفارش‌دهنده صرفاً می‌تواند تا پیش رسیدن سفیر به مبدأ، درخواست خود را بدون تعلق جریمه لغو نماید. در صورتی که لغو درخواست پس از تحویل بسته از مبدأ باشد، کاربر سفارش‌دهنده می‌بایست مبلغ 25.000 (بیست و پنج هزار) ریال را به سفیر پرداخت نماید. تبصره ذیل بند 3-7 در خصوص این بند نیز لازم‌الاجراست.

۳‏-۲۵- در صورتی که کاربر سفارش‌دهنده به هر دلیل مایل به مرجوع کردن مرسوله از مقصد به مبدأ یا مسیر دیگری باشد، می‌بایست درخواست جدید ارسال نماید. این درخواست مشمول هزینه جدید می‌باشد.

۳‏-۲۶- کاربر سفارش‌دهنده موظف به بسته‌بندی و عدل‌بندی مناسب مرسوله با هزینه خود می‌باشد و شرکت و سفیر در این زمینه هیچگونه مسئولیتی نخواهند داشت.

۳‏-۲۷- در صورتی که کاربر سفارش‌دهنده ادعای آسیب یا خسارت به مرسوله تحویلی توسط سفیر را داشته باشد، می‌بایست مراتب را تا زمانی که سفیر نزد وی حاضر است، به پشتیبانی اعلام نماید. پشتیبانی پس از وصول ادعای سفارش‌دهنده، بدون آنکه خود طرف اختلاف باشد، نسبت به پیگیری و بررسی موضوع اقدام و نتیجه را به کاربران اطلاع‌رسانی می‌نماید.

۳‏-۲۸- در صورتی که کاربر سفارش‌دهنده ادعای عدم تحویل مرسوله خود را از طریق سفیر داشته باشد و یا مدعی باشد مرسوله به شخصی به غیر از دریافت‌کننده تحویل شده است، می‌بایست مراتب را فوراً با پشتیبانی شرکت مطرح نماید. پشتیبانی با بررسی و پیگیری موضوع نسبت به رفع مشکل ایجاد شده مساعدت می‌نماید بدون آنکه مستقیماً مسئولیتی در قبال طرفین اختلاف داشته باشد.

۳‏-۲۹- در صورتی که کاربر سفارش‌دهنده مدعی جا ماندن وسیله یا وسایلی در خودرو سفیر باشد، می‌بایست مراتب را نهایتاً ظرف 24 ساعت، به پشتیبانی اعلام نماید. پشتیبانی با انجام بررسی‌های خود، نتیجه را به کاربر اطلاع خواهد داد.

۳‏-۳۰- کاربر سفارش‌دهنده موظف است مشخصات خودرو سفیر را با مشخصاتی که در اپلیکیشن ذکر شده است از جمله مدل و رنگ ماشین و شماره پلاک و همچنین مشخصات سفیر تطبیق داده و سپس نسبت به تحویل مرسوله به سفیر اقدام نماید.

۳‏-۳۱- کاربر سفارش‌دهنده مجاز نیست خارج از چارچوب تپسی، نسبت به سفارش‌گذاری برای سفیرانی که از طریق تپسی معرفی می‌شوند، اقدام نماید. صورتی که خلاف این امر برای شرکت محرز شود، شرکت مجاز است حساب کاربری متخلف را معلق نماید.

۳‏-۳۲- سایر مسئولیت‌های عمومی مذکور در «شرایط استفاده از خدمات هوشمند جابجایی مسافر تپسی برای کاربران مسافر» در مورد کاربران سفارش‌دهنده نیز لازم‌الرعایه می‌باشد.

ماده ۴- شرایط و الزامات مربوط به مرسوله

۴‏-۱- درخواست حمل کالاهای زیر ممنوع است

  • مشروبات الکلی و مواد مخدر، اسلحه، وسایل قمار، مواد اشتعال زا، مواد منفجره، محترقه، مواد سمی، اسیدی، بیماری زا و بد بو، مایعات و جامدات آتش زا و سوختنی، مواد و وسایل رادیواکتیو
  • اشیا قیمتی طلا و جواهرات و اسناد تعهدآور بانکی
  • حیوانات اهلی و وحشی
  • بارهای دارای مجوز خاص مانند نخاله‌های ساختمانی

۴‏-۲- در صورتی که کاربر سفارش‌دهنده درخواست حمل هر یک از کالاهای ممنوعه فوق را داشته باشد و یا از طریق پنهان‌کاری باعث اختفای محتویات مرسوله شود، در صورت احراز تخلف، مسئولیت حقوقی و کیفری ناشی از تخلف، متوجه وی خواهد بود. در چنین فرضی، شرکت ضمن مسدود کردن حساب کاربری کاربر سفارش‌دهنده، اقدامات حقوقی مقتضی ازجمله وصول خسارات وارده به حیثیت تجاری شرکت و ... را در برابر متخلف اتخاذ خواهد نمود.

۴‏-۳- شرکت، هیچگونه مسئولیتی نسبت به بیمه مرسوله یا مرسولات ارسالی از سوی سفارش‌دهنده، نخواهد داشت.

ماده ۵- حقوق و مسئولیت‌های شرکت

۵‏-۱- تپسی خدمات حمل‌ونقل، فروش کالا و مانند آن ارائه نمی‌‌کند، بلکه تنها با ایجاد یک پل ارتباطی بین کاربر سفارش‌دهنده و سفیر، خرید و تحویل کالا و مرسولات را تسهیل می‌‌نماید. بدین‌‌توضیح که در تپسی، سفیر میان پذیرش درخواست خرید و تحویل کالا و مرسولات یا رد آنها مخیر است و سفارش‌دهنده نیز پس از ارسال درخواست و مشخص شدن سفیر می‌‌تواند از درخواست خود انصراف دهد. بدین‌وصف، هر سفری که در قالب این برنامه‌ی نرم‌افزاری صورت می‌‌گیرد یک قرارداد مستقل فی‌مابین سفیر و کاربر سفارش‌دهنده است و تپسی تنها زمینه‌ی انعقاد این قرارداد را میان کاربران سفارش‌دهنده و سفیران در هر سفر مهیا می‌‌کند. از این رو، شرکت هیچ گونه مسئولیتی (اعم از حقوقی و کیفری) در خصوص تضمین خرید کالا، کیفیت کالا، اتفاقات حین سفر و ... ندارد.

تبصره ارائه خدمات خرید و تحویل کالا به سفارش‌دهنده صرفا از طریق تأمین‌کنندگان معرفی‌شده از سوی سفارش‌دهنده صورت می‌پذیرد و تپسی به هیچ عنوان مستقیماً به عنوان فروشنده یا تأمین‌کننده نمی باشد.

۵‏-۲- شرکت متعهد به تلاش برای ارائه‌ی خدمات باکیفیت است و در این راه تلاش می‌‌کند با به‌روزرسانی نرم‌افزارها متناسب با نیاز کاربران سطح خدمات ارائه‌شده را ارتقا بخشد.

۵‏-۳- شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی در خصوص عملکرد اشخاص ثالث—که ممکن است موجب حدوث نقص یا اشکال و ایرادی در حساب کاربری کاربر گردد—نخواهد داشت.

۵‏-۴- شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی در خصوص عملکرد اشخاص ثالث - که ممکن است موجب حدوث نقص یا اشکال و ایرادی در حساب کاربری کاربر گردد - نخواهد داشت.

۵‏-۵- شرکت از طریق تیم پشتیبانی خود نسبت به ارائه خدمات پشتیبانی طبق شرایط و ضوابط اعلام‌شده اقدام می‌نماید.

۵‏-۶- شرکت هیچگونه مسولیتی در قبال عدم انجام خرید کالا یا محصولات مورد نیاز سفارش‌دهنده ازسوی سفیر، خرید کالای مغایر با درخواست سفارش‌دهنده از سوی سفیر، تحویل کالا به شخصی که مغایر با مشخصات دریافت‌کننده کالا باشد و یا عدم تحویل کالا به سفارش‌دهنده یا دریافت‌کننده توسط سفیر، ایراد خسارت از سوی سفیر به کالای تحویلی و ... نخواهد داشت لیکن پشتیبانی شرکت بدون آنکه خود طرف اختلاف باشد حداکثر سعی خود را در انجام مساعدت‌های لازم جهت حل اختلاف میان سفارش‌دهنده و سفیر از طریق میانجیگیری بین طرفین خواهد نمود.

۵‏-۷- شرکت مطابق با ضوابط مذکور در ماده 6 از حریم خصوصی، از داده‌ها و اطلاعات کاربران صیانت می‌کند.

۵‏-۸- کاربر می‌‌پذیرد که قرارداد حاضر یک قرارداد قابل رجوع و جایز از سوی شرکت است و شرکت می‌‌تواند هر زمان تنها به صلاحدید خود و بدون نیاز به تدارک هیچ‌گونه دلیلی، یک حساب کاربری را مسدود کند و مانع استفاده‌ی کاربر از خدمات تپسی گردد.

۵‏-۹- مسئولیت قصور و تقصیر کاربران در انجام وظایف و مسئولیت‌های محوله طبق این سند و نیز سایر وظایف و تکالیف شرعی، قانونی و عرفی برعهده شخص یا اشخاص متخلف بوده و شرکت مسئولیتی را در این زمینه پذیرا نخواهد بود.

ماده ۶- حفاظت از داده‌ها و اطلاعات کاربران

الف) داده‌ها و اطلاعات مورد نیاز از کاربران سفارش‌دهنده

۶‏-۱- شرکت متعهد به حفظ و حراست از داده‌ها و اطلاعاتی است که در نتیجه‌ی استفاده‌ی کاربران از خدمات تپسی در نرم‌افزار ثبت و ذخیره می‌‌شود. این اطلاعات به‌شرح زیر است:

  • اطلاعاتی که کاربر سفارش‌دهنده در فرم مشخصات ثبت‌نام (نام، نام خانوادگی، شماره‌ی تلفن همراه و پست الکترونیک)، اطلاعات درخواست سفر و ... و سایر اطلاعات مذکور در ماده ۱ در اختیار شرکت قرار می‌‌دهد.
  • اطلاعاتی که به‌طور غیرمستقیم و در نتیجه‌ی استفاده‌ی کاربران از خدمات تپسی در این برنامه ذخیره می‌‌شود؛ از جمله موقعیت مکانی مبدأ سفرهای کاربران، طول هر سفر، نشانی مقصد، هزینه‌ی سفر، تراکنش‌های مالی صورت‌گرفته در حساب کاربری جهت استفاده از خدمات تپسی و اطلاعات مربوط به سخت‌افزاری که کاربران با استفاده از آن از خدمات تپسی استفاده می‌‌کند (نظیر سیستم‌عامل آن) و نهایتاً شیوه‌ی اتصال کاربر به اینترنت و ...

تبصره در مواردی شرکت به کاربران مسافر اجازه می‌‌دهد عکس، فایل صوتی یا تصویری، اطلاعات، دست‌نوشته یا نظرات خود را در نرم‌افزارهای تپسی منتشر کنند. محتوای تولیدشده—و نه کپی‌شده—توسط کاربران مسافر به‌شیوه‌ی مذکور در مالکیت کاربران قرار دارد، اما کاربران با بارگذاری این موارد روی نرم‌افزارهای تپسی اجازه‌ی استفاده، تغییر و انتشار آن را به هر نحو و در هر زمان به‌صورت رایگان، غیرقابل‌رجوع و قابل انتقال به شرکت واگذار می‌‌کنند.

ب) موارد استفاده از داده‌ها و اطلاعات و نحوه حفاظت از آن

۶‏-۲- شرکت در راستای حفظ حریم خصوصی کاربران با رعایت اصل محرمانگی و التزام به قوانین و مقررات مربوطه، داده‌ها و اطلاعات مذکور در بند ۶-۱ را در موارد زیر مورد استفاده قرار داده و به شرح ذیل از آنها حفاظت به عمل می‌آورد:

  • داده‌هایی که هنگام ثبت نام مستقیماً از کاربر سفارش‌دهنده أخذ می‌شود، شامل شماره تلفن همراه، مشخصات فردی (نام و نام خانوادگی) و پست الکترونیک و شماره تلفن همراه، صرفاً در جهت احراز هویت کاربران سفارش‌دهنده و امکان برخورداری از تسهیلات هوشمند تپسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکت متعهد می‌گردد داده‌های مذکور را صرفا در محدوده ارائه خدمات مذکور مورد استفاده قرار دهد. در همین راستا، پس از ارسال درخواست توسط کاربر سفارش‌دهنده و قبول درخواست توسط سفیر، داده‌های مزبور در جهت شناسایی سفارش‌دهنده و انجام هماهنگی سفیر با وی از قبیل تعیین محل بارگیری و تخلیه مرسوله و زمان آن، با سفیر به اشتراک گزارده می‌شوند. همچنین در شرایطی که وسیله یا وسایل متعلق به کاربر سفارش‌دهنده در خودرو سفیر جا مانده باشد، استفاده از این داده‌ها جهت هماهنگی‌های بعدی صورت می‌پذیرد.
    تبصره: برابر ضوابط مندرج در «شرایط استفاده از سرویس هوشمند همیار تپسی برای کاربران سفیر» سفیران در راستای حفاظت از داده‌ها و اطلاعات کاربران سفارش‌دهنده، از ذخیره شماره تماس سفارش‌دهندگانی که از طریق نرم افزار تپسی به آنها معرفی شده اند و نیز برقراری ارتباط با ایشان خارج از چارچوب ارائه خدمات منع شده‌اند و در صورت احراز تخلف، شرکت حق تعلیق و خاتمه همکاری با سفیر را برای خود محفوظ داشته و مطابق با شرایط و ضوابط صدر‌الذکر با متخلف برخورد خواهد کرد.
  • درخصوص داده‌ها و اطلاعاتی که به‌طور غیرمستقیم و در نتیجه‌ی استفاده‌ی کاربران از خدمات تپسی در این برنامه ذخیره می‌‌شود، شرکت متعهد می‌‌شود که اطلاعات ذخیره‌شده را تنها در جهت بهبود کیفیت خدمات استفاده نماید.
  • در مواردی که سایر اشخاص، حسب مورد، بخشی از فرایند ارائه خدمات را تحت نظارت شرکت عهده‌دار شوند، شرکت مطابق با اصول، قوانین و مقررات صیانت از حریم خصوصی و حفاظت از داده‌ها نسبت به پیشبرد امور اقدام و بر این امر نظارت می‌نماید.
  • شرکت متعهد می‌گردد، داده‌ها و اطلاعات کاربران را به اشخاص ثالث اعم از حقیقی و یا حقوقی با مقاصد تجاری و غیرتجاری خارج از حیطه خدمات فوق‌الذکر، بدون کسب رضایت صاحبان آن افشا ننماید.
    تبصره: در صورتی که مقامات قضایی و یا اداری به حکم قانون، داده‌ها و یا اطلاعات مربوط به کاربر یا کاربران خاصی را از شرکت مطالبه نمایند، شرکت مطابق با قانون موظف به افشای آنها به مقامات صالح می‌باشد.

ماده ۷- مالکیت حقوق معنوی نرم‌افزارهای تپسی

مالکیت معنوی نرم‌افزارهای تپسی و تمام ملحقات آن (از جمله نام، علامت تجاری و خدمات ارائه‌شده تحت این نام و ...) متعلق به شرکت است و در نتیجه:

۷‏-۱- کاربران تنها اجازه‌ی استفاده‌ی محدود و غیرانحصاری از خدمات آن را تحت شرایط قرارداد حاضر دارند، بدون آن که این استفاده حقی برای آن‌ها نسبت به مالکیت نرم‌افزارهای تپسی یا سایر حقوق معنوی مربوطه ایجاد نماید یا اجازه‌ی استفاده از نام، علامت تجاری، لوگو و ... را به آن‌ها اعطا نماید.

۷‏-۲- کاربران نمی‌‌توانند نرم‌افزارهای تپسی را تغییر دهند، بازتولید یا بازنویسی کنند یا از آن برای تولید یک برنامه‌ی مشابه استفاده نمایند.

۷‏-۳- کاربران مجاز به استفاده از خدمات نرم‌افزارهای تپسی جز در شرایط مقرر در این قرارداد نیستند و حق اجاره، فروش و به‌طور کلی انتقال نرم‌افزارهای تپسی و حقوق ناشی از آن یا نمایش عمومی آن را نخواهد داشت.

۷‏-۴- کاربران نمی‌‌توانند به هیچ‌یک از سرویس‌‌ها و برنامه‌ها و شبکه‌ی مرتبط با سرورها به‌صورت غیرمجاز دسترسی پیدا کنند یا در این راستا تلاشی انجام دهند و نیز نمی‌‌توانند با استفاده از مهندسی معکوس یا مترجم وارون به کد سطح بالا یا زبان ماشین دست پیدا کنند.

۷‏-۵- کاربران نمی‌‌توانند به هیچ‌یک از سرویس‌‌ها و برنامه‌ها و شبکه‌ی مرتبط با سرورها به‌صورت غیرمجاز دسترسی پیدا کنند یا بخشی از برنامه را درون برنامه‌ی دیگری با استفاده از مهندسی معکوس یا مترجم وارون به کد سطح بالا یا زبان ماشین دست پیدا کنند.

ماده ۸- تجدیدنظر در شرایط استفاده و نحوه ابلاغ آن

۸‏-۱- شرایط استفاده نسبت به کلیه کاربران سفارش‌دهنده که اپلیکیشن تپسی را نصب کرده و از آن استفاده می‌کنند یا از خدمات وب‌اپ استفاده می‌نماید، اعمال می‌گردد.

۸‏-۲- در صورتی که متن حاضر تغییر یابد، تپسی مراتب را با یکی از شیوه‌های ارسال پیامک، ایمیل، بارگذاری شرایط جدید در وبسایت و اپلیکیشن اطلاع‌رسانی می‌نماید. صرف استفاده کاربران از اپلیکیشن پس از تغییر شرایط استفاده و اطلاع‌رسانی آن به منزله پذیرش شرایط استفاده جدید می‌باشد.

ماده ۹- قانون حاکم و شیوه حل اختلاف

شرایط استفاده از تپسی از هر نظر تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و در صورت بروز اختلاف، طرفین تلاش خواهند کرد تا اختلاف خود را به‌صورت مسالمت‌آمیز و از راه گفت‌وگو حل‌وفصل نمایند. در صورت عدم موفقیت، اختلاف از طریق مراجعه به مراجع قضایی تهران حل‌وفصل خواهد شد.

ماده ۱۰- توافقات نهائی

۱۰‏-۱- کاربران تصدیق می‌نمایند که متن حاضر را به‌طور کامل مطالعه نموده، از مفاد و شرایط آن آگاهی کامل داشته، نسبت به اعمال تمامی این شرایط رضایت دارند و نسبت به مفاد آن ملتزم می‌باشند.

۱۰‏-۲- در مواردی که متن حاضر، صراحتاً یا ضمناً حاوی حکمی نباشد، مراتب تابع عرف رایج در این صنعت می‌باشد.

۱۰‏-۳- متن حاضر هیچگونه تأثیری بر احکام عمومی مذکور در «شرایط استفاده از خدمات هوشمند تپسی برای کاربران مسافر» نخواهد داشت لذا احکام عمومی مذکور در شرایط استفاده کاربران مسافر تا جایی که با این متن تناقضی نداشته باشد، درخصوص کاربران سفارش‌دهنده نیز، معتبر و لازم‌الاجرا خواهند بود.