شرایط و مقررات استفاده از خدمات هوشمند جابجایی مسافر تپسی برای کاربران سفیر
نرمافزارهای تپسی که توسط شرکت پیشگامان فنآوری و دانش آرامیس برای تسهیل جابجایی مسافر طراحی گردیده، تحت شرایط زیر خدمات مربوطه را ارائه مینماید؛ لذا این شرایط بهعنوان یک قرارداد الزامآور بر روابط بین کاربران سفیر و شرکت حاکم خواهد بود. بر این اساس، ضروری است پیش از استفاده از خدمات تپسی، این شروط را بهدقت مطالعه فرمایید. استفاده از خدمات تپسی بهمنزلهی قبول تمامی شرایط و مقررات ذیل است. شرکت ممکن است شرایط و مقررات استفاده از خدمات نرمافزارهای تپسی را در طول زمان تغییر دهد.
شرایط و مقررات استفاده از سرویس هوشمند پیک تپسی برای کاربران سفیر
متن حاضر در جهت شفاف شدن حقوق و مسئولیتهای کاربران سفیر در خدمات سرویس هوشمند پیک تپسی تنظیم شده است. بدیهی است کاربران میبایست پیش از استفاده از خدمات، کلیه شرایط و ضوابط ذیل را مطالعه نموده و از آن پیروی نمایند. استفاده از سرویس هوشمند پیک تپسی بهمنزلهی قبول تمامی شرایط و مقررات ذیل است. شرکت ممکن است این «شرایط و مقررات استفاده از سرویس هوشمند پیک تپسی برای کاربران سفیر» را در طول زمان تغییر دهد.
تعاریف
واژگان و اصطلاحاتی که در شرایط استفاده حاضر مورد استفاده قرار گرفتهاند دارای معانی به شرح ذیل میباشند:
الف) شرکت: شرکت پیشگامان فنآوری و دانش آرامیس (سهامی عام) بهعنوان مالک نام تجاری تپسی که به عنوان واسط میان کاربر سفارشدهنده و سفیر از طریق اپلیکیشن متعلق به خود و نیز وباپ امکان ارائه خدمات حمل مرسوله به درخواست کاربر سفارشدهنده به مقصد معین توسط کاربر سفیر را فراهم میسازد.
ب) تپسی: نام و علامت تجاری متعلق به شرکت میباشد که از طریق سامانه، اپلیکیشن و خدمات وباپ امکان ارائه خدمات حمل مرسوله به درخواست کاربر سفارشدهنده به مقصد معین توسط کاربر سفیر را فراهم میسازد.
پ) اپلیکیشن: عبارت است از اپلیکیشن تپسی در دو نسخه کاربران سفیر و کاربران سفارشدهنده، جهت استفاده در گوشیهای هوشمند با سیستم عامل اندروید و IOS که ارائه خدمات هوشمند تپسی در بستر آن امکانپذیر است. کلیه حقوق مادی و معنوی این اپلیکیشن متعلق به شرکت میباشد.
ت) وباپ: منظور بهرهگیری از خدمات هوشمندی است که امکان ارائه خدمات حمل مرسوله به درخواست کاربر سفارشدهنده به مقصد معین توسط کاربر سفیر را از طریق وب اپ تپسی به آدرس https://app.tapsi.cab فراهم میسازد.
ث) سامانه تپسی: عبارت است از مجموع امکانات نرمافزاری تپسی (اعم از اپلیکیشن و وباپ) که از طریق نیروی انسانی شرکت نسبت به ارائه خدمات از مرحله ثبت نام کاربران تا انجام پشتیبانی میپردازد.
ج) سرویس پیک تپسی: عبارت از خدمات هوشمند ذیل سامانه تپسی که به موجب آن کاربر سفارشدهنده درخواست حمل مرسوله از مبدأ به مقصد معین و تحویل به شخص دریافتکننده را ثبت مینماید که این درخواست از طریق سامانه تپسی به یک کاربر سفیر ارجاع داده شده و و متعاقب پذیرش درخواست حمل توسط کاربر سفیر، حمل انجام میشود.
چ) کاربر سفارشدهنده: متقاضی استفاده از سرویس پیک تپسی که با ثبت نام در سامانه تپسی نسبت به ارسال درخواست حمل مرسوله با تعیین مبدأ، مقصد و شخص دریافتکننده اقدام مینماید.
ح) دریافتکننده: شخصی که بنا به اعلام کاربر سفارشدهنده، دریافتکننده نهایی مرسوله در مقصد میباشد.
خ) کاربر سفیر: موتورسوار یا راننده خودرویی که با ثبت نام در سامانه تپسی، نسبت به جابجایی مرسوله از مبدأ به مقصد اقدام مینماید.
د) وسیله نقلیه: عبارت است از خودرو یا موتور ثبت نام شده در سامانه تپسی که مشخصات آن در اوراق مالکیتی مربوطه ذکر شده است و جهت جابجایی مرسوله مورد استفاده قرار میگیرد.
ذ) حساب کاربری: عبارت است از حسابی که کاربران (اعم از سفیر و سفارشدهنده) جهت استفاده از سرویس پیک تپسی با وارد نمودن اطلاعات مورد نظر در سامانه تپسی ایجاد مینمایند و از طریق آن از این سرویس بهرهمند میگردند.
ر) مرسوله: انواع بار، بسته، کالا، محصول و موارد مشابه که دارای شرایط مندرج در ماده ۴ میباشد.
ماده ۱- ایجاد حساب کاربری و شرایط آن
۱-۱- برای عضویت در سامانه تپسی و استفاده از تمامی خدمات آن، لازم است کاربر سفیر اقدام به ایجاد یک حساب کاربری در این سامانه نماید. برای ایجاد حساب کاربری شرایط زیر الزامی است:
- داشتن ۱۸ سال تمام شمسی
- تکمیل فرم مشخصات از قبیل نام، نام خانوادگی، شماره ملی، شمارهی همراه، گواهینامه رانندگی و شماره حساب بانکی و شماره شبا مربوطه
- مشخصات وسیله نقلیه شامل کارت خودرو یا موتور، بیمهنامه شخص ثالث، کد معرف و سایر موارد
تبصره: در صورتی که اعتبار هر کدام از مدارک ارائه شده به شرکت ذیل قرارداد کاربری سفیر با شرکت یا این شرایط استفاده منقضی شده و یا کمتر از ۱ ماه از تاریخ انقضای آن باقی مانده باشد، شرکت مجاز است حساب کاربری سفیر را تا ارائه اصل و تصویر مدرک تمدید شده به شرکت مسدود سازد.
۱-۲- هر شخص (اعم از حقیقی و حقوقی) تنها مجاز به افتتاح یک حساب کاربری در تپسی است.
۱-۳- کاربر سفیر مسئولیت صحت اطلاعات مندرج در حساب کاربری را میپذیرد و متعهد میشود که در صورت تغییر در هر بخش از این اطلاعات، حساب کاربری خود را در سامانه تپسی بهروز نماید. وارد کردن اطلاعات نادرست و غیردقیق ممکن است منجر به محرومیت کاربر سفیر از خدمات سامانه تپسی شود و وی نمیتواند به این موضوع معترض گردد.
۱-۴- هر کاربر سفیر با ثبتنام در سامانه تپسی و ایجاد حساب کاربری به نام خود صحت انتساب تمام پیامهای صادره ازحساب کاربری خویش را پذیرفته و در نتیجه حق هرگونه اعتراض یا ادعای آتی (مبنی بر انکار، تردید یا جعل دادهی پیامهای ارسالی) را از خویش سلب و اسقاط مینماید.
۱-۵- در صورت عدم همکاری کاربر سفیر و ارائه نکردن اطلاعات مربوط - در شرایط خاص که ممکن است ارائه اطلاعات بیشتری مورد نیاز باشد یا در شرایطی که احراز هویت مجدد لازم باشد - شرکت حق انسداد حساب کاربر سفیر را خواهد داشت.
ماده ۲- هزینه استفاده از خدمات و نحوهی پرداخت آن
۲-۱- با توجه به اینکه اتصال به اینترنت برای استفاده از سامانه تپسی ضروری است، کاربر سفیر میبایست اینترنت مورد نیاز را بهانضمام سایر لوازم استفاده از سامانه تپسی تدارک ببیند و مخارج آنها را شخصاً تأمین نماید. بدینوصف، شرکت تعهدی به پرداخت مخارج اینترنت مصرفی و موارد مشابه به کاربر سفیر ندارد.
۲-۲- هزینهی سفر از طریق سامانه تپسی محاسبه و به کاربر سفیر اعلام میگردد. هزینهی خدمات ارائهشده با توجه به زمان درخواست حمل (ساعات مختلف یا روزهای هفته)، مبدأ و مقصد سفر و دیگر عوامل مؤثر متغیر خواهد بود و کاربر سفیر پس از مشاهدهی قیمت و قبول درخواست حمل، حق هرگونه اعتراض در این خصوص را از خود سلب و اسقاط مینماید.
۲-۳- نظر به این که کاربران سفارشدهنده از طریق نرم سامانه تپسی به کاربر سفیر معرفی میگردند، کاربر سفیر متعهد است از هر دریافتی خود از کاربران سفارشدهنده تحت عنوان کرایه حمل، درصدی را به عنوان «حق استفاده و بهره برداری از سامانه تپسی» به شرکت بپردازد که این درصد در قرارداد منعقده بین شرکت و کاربر سفیر درج شده است. از مجموع مبلغ دریافتی از کاربران سفارشدهندگان، عوارض شهرداری بهصورت خودکار کسر شده و مبلغ باقیمانده پس از کسر «حق استفاده و بهرهبرداری از سامانه تپسی» در وجه کاربر سفیر کارسازی میگردد. جهت تسهیل امور، کاربر سفیر مطابق شرایط استفاده حاضر به شرکت وکالت میدهد کرایه سفر را از کاربر سفارشدهنده وصول نموده و پس از کسر موارد بالا، الباقی را به حساب کاربر سفیر واریز نماید.
۲-۴- کاربر سفیر مطابق شرایط استفاده به شرکت اختیار میدهد هر زمان بنا به تشخیص خود، درصد «حق استفاده و بهره برداری از نرم سامانه تپسی» از خدمات را تغییر دهد. در چنین فرضی، مبلغ جدید از طریق نرم تپسی و پیامک به کاربر سفیر اطلاع داده خواهد شد و نامبرده حق هر گونه اعتراض در این خصوص را از خود سلب و ساقط مینماید.
۲-۵- کاربر سفیر، کرایه حمل را در پایان حمل به یکی از دو روش زیر دریافت مینماید: (۱) پرداخت اینترنتی از طریق سامانه تپسی توسط کاربران سفارشدهنده (۲) پرداخت نقدی.
تبصره: کاربر مجاز نیست کاربر سفارشدهنده را نسبت به انتخاب یکی از شیوههای پرداخت نقدی یا اعتباری اجبار نماید. در صورت احراز تخلف، شرکت حق تعلیق حساب کاربری سفیر و یا قطع همکاری با وی، حسب مورد، را خواهد داشت.
۲-۶- در مواردی به تشخیص و صلاحدید شرکت، بستههای تشویقی (بهصورت عمومی و برای همهی کاربران سفیر یا بهصورت اختصاصی و برای کاربران خاص) بهعنوان هدیه، جایزه، پاداش) و بدون دریافت هزینه، برای کاربران سفیر در نظر گرفته میشود که در قالب آن مبلغ مشخصی بهعنوان درآمد مازاد به اعتبار کاربر سفیر افزوده میشود. در صورتی که بستهها دارای تاریخ اعتبار مشخصی باشند، پس از آن تاریخ بلااعتبار خواهند بود.
ماده ۳- حقوق و مسئولیتهای کاربر سفیر در سرویس پیک تپسی
۳-۱- کاربر سفیر پس از دریافت درخواست از سامانه تپسی، موظف است در مدت زمان متعارف در مبدأ حاضر شده و مرسوله را از کاربر سفارشدهنده دریافت نموده و ظرف مدت متعارف به مقصد رسانده و تحویل دریافتکننده معین شده از سوی کاربر سفارشدهنده دهد.
۳-۲- کاربر سفیر موظف است شخصاً و با وسیله نقلیه ثبتنام شده در سامانه تپسی نسبت به انجام سرویس پیک تپسی اقدام نماید. در غیر اینصورت، مطابق با ضوابط مذکور در «شرایط استفاده از خدمات هوشمند جابجایی مسافر تپسی برای کاربران سفیر» با وی برخورد خواهد شد.
۳-۳- سفیر موظف است مرسوله موردنظر را از نشانی مبدأ به نشانی مقصد حمل نموده و فقط تحویل شخص دریافتکننده دهد؛ بدین منظور، لازم است سفیر مشخصات مربوط به پلاک و واحد نشانی مقصد و شخص دریافتکننده را با کاربر سفارشدهنده هماهنگ نماید. تحویل مرسوله در محلی به غیر از پلاک یا واحد مقصد مانند خیابان و کوچه و به شخصی غیر از شخص دریافتکننده توسط کاربر سفیر ممنوع میباشد.
۳-۴- کاربر سفیر موظف است هماهنگیهای لازم را با کاربر سفارشدهنده درخصوص مشخصات دریافتکننده انجام دهد.
۳-۵- کاربر سفیر مجاز نیست خارج از سامانه تپسی، نسبت به ارائه خدمات به کاربر سفارشدهنده معرفیشده از سوی شرکت بپردازد. در صورتی که خلاف این امر برای شرکت محرز شود، شرکت مجاز است حساب کاربری متخلف را معلق نموده و خسارات وارده به خود را از جمله از محل سفته حسن انجام تعهدات کاربر سفیر، در صورت وجود، جبران نماید.
۳-۶- کاربر سفیر موظف است وسیله نقلیه خود را جهت بارگیری مرسولات آماده نماید و تمهیدات لازم از قبیل مهیا نمودن فضای مناسب مانند شرایط صندوق خودرو یا جعبه (باکس) موتور را از قبل فراهم سازد که البته این امر میبایست همراه با رعایت نکات ایمنی و مقررات راهنمایی و رانندگی باشد.
تبصره درخصوص خودروهای دوگانه سوز، مهیا نمودن فضای مناسب در صندوق خودرو، میبایست همراه با رعایت نکات ایمنی باشد.
۳-۷- کاربر سفیر میبایست در طول سفر کلیه قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، از جمله استفاده از کلاه ایمنی (در خصوص موتورسواران) و بستن کمربند ایمنی (در خصوص رانندگان خودرو)، را رعایت نماید و احتیاطات لازم، از جمله رعایت سرعت مناسب، را جهت حمل صحیح مرسوله به عمل آورد. همچنین، استفاده از تلفن همراه و استعمال دخانیات در طول حمل اکیدا ممنوع میباشد.
۳-۸- کاربر سفیر متعهد میشود و در حفظ و نگهداری مرسوله اقدامات لازم را انجام دهد.
۳-۹- سفیر به هیچ عنوان مجاز به گشودن مرسوله به هر شکل ولو جزئی در طول حمل نیست.
۳-۱۰- در صورتی که کاربر سفیر در طول سفر به دلایلی نظیر باز شدن مرسوله، بستهبندی نامناسب، متوقف شدن وسیله نقلیه توسط مأموران پلیس راهور یا راهنمایی و رانندگی و یا بروز تصادف و غیره متوجه شود که مرسوله ارسالی جزو موارد ممنوعه ذکر شده در بند ۴-۱ است میبایست مراتب را سریعا به پشتیبانی شرکت اطلاع دهد.
۳-۱۱- سوار کردن مسافر در حین حمل مرسوله توسط کاربر سفیر اکیدا ممنوع میباشد و در صورت تخلف از این امر، شرکت حق تعلیق و یا قطع همکاری با متخلف را خواهد داشت. همچنین در صورتی که کاربر سفیر، در حین سفر اقدام به لغو سفر نموده و سفر دیگری را بپذیرد، موضوع به عنوان تخلف محسوب شده و شرکت حق قطع همکاری با وی را خواهد داشت.
۳-۱۲- در صورتی که کاربر سفیر به دلایلی خارج از اختیار نظیر بروز تصادفات، شرایط نامساعد جوی و ... نتواند مرسوله را به موقع به دریافتکننده برساند، موظف است مراتب را به کاربر سفارشدهنده و پشتیبانی اعلام نماید و مطابق با دستورات پشتیبانی شرکت عمل کند.
۳-۱۳- در صورتی که کاربر سفارشدهنده ادعای آسیب یا خسارت به مرسوله توسط کاربر سفیر را داشته باشد، میبایست مراتب را تا زمانی که سفیر نزد وی حاضر است، به پشتیبانی شرکت اعلام نماید. پشتیبانی پس از وصول ادعای کاربر سفارشدهنده، نسبت به پیگیری و بررسی موضوع اقدام و نتیجه را به کاربران اطلاعرسانی مینماید.
۳-۱۴- در صورتی که بخشی از کالا یا مرسوله در وسیله نقلیه جا مانده باشد، کاربر سفیر موظف است به محض اطلاع و یا درخواست کاربر سفارشدهنده، مراتب را با پشتیبانی مطرح نموده و کسب تکلیف نماید و حسب راهنمایی پشتیبانی، مرسوله را به مبدأ بازگردانده و تحویل کاربر سفارشدهنده دهد.
۳-۱۵- کاربر سفیر نمیتواند عملیات بارگیری و تخلیه مرسوله را در محلهای توقف ممنوع و محلهایی که قانوناً مجاز به توقف در آنها نمیباشد، انجام دهد.
۳-۱۶- در صورتی که کاربر سفیر متوجه شود کاربر سفارشدهنده، درخواست خدماتی خارج از محدوده سرویس پیک تپسی را دارد، مجاز به پذیرفتن این درخواست نمیباشد در غیر اینصورت کلیه مسئولیتهای احتمالی برعهده وی و یا کاربر سفارشدهنده میباشد. خدمات خارج از محدوده برای نمونه شامل درخواست انجام کارهای اداری در سازمانها و ادارات و بانکها میباشد.
۳-۱۷- در صورتی که مرسوله دارای بستهبندی مناسب نباشد، سفیر موظف است مراتب را به کاربر سفارشدهنده تذکر داده و در صورت عدم ترتیب اثر بدان توسط کاربر سفارشدهنده، از پذیرش مرسوله خودداری ورزد.
۳-۱۸- برای اجتناب از ادعاهای احتمالی، سفیر میبایست همزمان با تحویل مرسوله به دریافتکننده، رسید مکتوب مبنی بر دریافت مرسوله به صورت صحیح و کامل را دریافت نماید.
۳-۱۹- کاربر سفیر میبایست صرفاً درخصوص کالا، مرسوله یا مرسولاتی که دارای حجم و وزن متناسب با وسیله نقلیه بوده و مخالف با دستورالعمل کارخانه سازنده خودرو یا موتور نباشد، نسبت به ارائه سرویس اقدام نماید و در غیر اینصورت، باید از پذیرفتن درخواست امتناع نماید. در هر صورت، وزن مرسوله برای خودرو نباید بیش از ۱۰۰ کیلوگرم و ابعاد آن نباید بیش از ۷۵*۷۵*۷۵ و برای موتور نباید بیش از ۲۵ کیلوگرم و ابعاد آن نباید بیش از ۴۵*۴۵*۴۵ باشد.
۳-۲۰- کاربر سفیر مسئول تحویل کالا و مرسولات درب منزل یا نشانی مشخص شده توسط کاربر سفارشدهنده (مطابق شرایط بند ۳-۱ تا ۳-۳) میباشد. در صورتی که وزن کالا یا مرسولات بیش از ۱۵ کیلوگرم باشد، مسئولیت بارگیری و تخلیه آنها بر عهده کاربر سفارشدهنده و دریافتکننده میباشد. این امر میبایست پیش از انجام سفارش از سوی کاربر سفیر با کاربر سفارشدهنده هماهنگ گردد.
۳-۲۱- کاربر سفیر موظف است پس از حضور در مبدأ، ابتدا نسبت به احراز عرفی هویت کاربر سفارشدهنده اقدام نموده سپس مرسوله را تحویل بگیرد. به همین ترتیب، کاربر سفیر موظف است پس احراز عرفی هویت دریافتکننده، مرسوله را به وی تحویل دهد.
۳-۲۲- کاربر سفیر متعهد است یک شماره شبا را در حساب کاربری خود در تپسی وارد نماید تا در مواردی که هزینه سفرهای موضوع قرارداد (کرایه)، به صورت آنلاین از سوی مسافران پرداخت میشود، شرکت، این مبالغ را پس از کسر عوارض شهرداری و نیز سهم خود (مقرر در ماده ۲) به این حساب واریز نماید. کاربر اقرار مینماید که واریز به این حساب، به منزله پرداخت به شخص ایشان بوده و ذمه شرکت با واریز وجوه موصوف به این حساب، بری میشود و کاربر نمی تواند در آینده مدعی عدم پرداخت گردد. در صورتی که به هر دلیلی مبالغی به حساب راننده واریز شود که وی مستحق آنها نبوده است، وی موظف به استرداد فوری مبلغ به تپسی بوده و تپسی مجاز به پیگیری و ارائه درخواست استرداد مبالغ اضافه به بانک مربوطه می باشد.
ماده ۴- شرایط و الزامات مربوط به مرسوله
۴-۱- درخواست حمل مرسولات زیر ممنوع است:
- مشروبات الکلی و مواد مخدر، اسلحه، وسایل قمار، مواد اشتعال زا، مواد منفجره، محترقه، مواد سمی، اسیدی، بیماریزا و بدبو، مایعات و جامدات آتش زا و سوختنی، مواد و وسایل رادیواکتیو
- اشیاء قیمتی طلا و جواهرات و اسناد تعهدآور بانکی، پول نقد، ارز
- حیوانات اهلی و وحشی
- بارهای دارای مجوز خاص مانند نخالههای ساختمانی
- هر گونه کالا، وسیله یا شیء که در زمره ممنوعات پستی مصرح در پایگاه اینترنتی شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران میباشد.
۴-۲- در صورتی که کاربر سفیر با علم به محتویات مرسوله مذکور در بند قبل، نسبت به جابجایی آن اقدام نماید، شرکت حساب کاربری وی را مسدود و نسبت به وصول خسارات وارده، از جمله خسارات وارده به حیثیت تجاری شرکت و برند تپسی اقدامات لازم را مبذول خواهد داشت.
۴-۳- وزن مرسوله برای خودرو نباید بیش از ۱۰۰ کیلوگرم و ابعاد آن نباید بیش از ۷۵*۷۵*۷۵ و برای موتور نباید بیش از ۲۵ کیلوگرم و ابعاد آن نباید بیش از ۴۵*۴۵*۴۵ باشد.
ماده ۵- حقوق و مسئولیتهای شرکت
۵-۱- شرکت متعهد است کلیه آموزش های لازم جهت استفاده از سامانه تپسی را به صورت رایگان به کاربر سفیر ارائه دهد.
۵-۲- شرکت متعهد به تلاش برای ارائهی خدمات نرمافزاری باکیفیت است و در این راه تلاش میکند با بهروزرسانی سامانه تپسی متناسب با نیاز کاربران سطح خدمات ارائهشده را ارتقا بخشد.
۵-۳- شرکت متعهد است با اطلاع از بروز نقص در سامانه تپسی، نسبت به رفع آن اقدام نماید و در تمام طول قرارداد، موظف به پشتیبانی فنی از این سامانه میباشد.
۵-۴- شرکت از طریق تیم پشتیبانی خود نسبت به ارائه خدمات پشتیبانی طبق شرایط و ضوابط اعلامشده اقدام مینماید.
۵-۵- - شرکت هیچگونه مسئولیتی در خصوص عملکرد اشخاص ثالث که ممکن است موجب حدوث نقص یا اشکال و ایرادی در حساب کاربری کاربر گردد، نخواهد داشت.
۵-۶- شرکت امکان استفاده از سامانه تپسی را با شرایط فوقالذکر برای کاربران فراهم مینماید. شرکت نمیتواند اجرا شدن سامانه تپسی را در تمامی سختافزارها، دستگاههای تلفن همراه یا شبکههای ارتباطی تضمین نماید.
۵-۷- شرکت مطابق با ضوابط مذکور در ماده ۶ از حریم خصوصی، از دادهها و اطلاعات کاربران صیانت میکند.
۵-۸- کاربر سفیر میپذیرد قرارداد حاضر، یک قرارداد قابل رجوع و جایز از سوی شرکت بوده و شرکت میتواند هر زمان تنها به صلاحدید خود و بدون نیاز به تدارک هیچ گونه دلیلی، یک حساب کاربری را مسدود نموده، مانع استفاده کاربر از سامانه تپسی گردد.
ماده ۶- حفاظت از دادهها و اطلاعات کاربر سفیر
الف) دادهها و اطلاعات مورد نیاز از کاربر سفیر
۶-۱- کاربران سفیر اطلاعات زیر را در جهت استفاده از سامانه تپسی در اختیار شرکت قرار میدهند:
- اطلاعاتی که کاربر سفیر بهصورت مستقیم در فرم مشخصات ثبتنام (شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، گواهینامه رانندگی، شماره شبا، شمارهی تلفن همراه و پست الکترونیک)، اطلاعات وسیله نقلیه (کارت یا سند موتور یا خودرو، بیمهنامه و غیره) و کد معرف در اختیار شرکت قرار میدهد.
- اطلاعاتی که بهطور غیرمستقیم و در نتیجهی استفادهی کاربر سفیر از سامانه تپسی در این برنامه ذخیره میشود؛ از جمله موقعیت مکانی مبدأ سفرهای کاربر، طول هر سفر، نشانی مقصد، هزینهی سفر، تراکنشهای مالی صورتگرفته در حساب کاربری جهت استفاده از سامانه تپسی و اطلاعات مربوط به سختافزاری که کاربر با استفاده از آن از سامانه تپسی استفاده میکند (نظیر سیستمعامل آن) و نهایتاً شیوهی اتصال کاربر به اینترنت و مانند آنها.
تبصره در مواردی شرکت به کاربران سفیر اجازه میدهد نظرات خود را در سامانه تپسی در قالبهایی مانند نظرخواهی منتشر کنند، محتوای تولیدشده - و نه کپیشده - توسط کاربران سفیر به شیوهی مذکور در مالکیت این کاربران قرار دارد اما کاربران با بارگذاری این موارد روی سامانه تپسی اجازهی استفاده، تغییر و انتشار آن را به هر نحو و در هر زمان بهصورت رایگان، غیرقابلرجوع و قابل انتقال به شرکت واگذار میکنند.
ب) موارد استفاده از دادهها و اطلاعات کاربر سفیر و نحوه حفاظت از آن
۶-۲- شرکت در راستای حفظ حریم خصوصی کاربران سفیر با رعایت اصل محرمانگی و التزام به قوانین و مقررات مربوطه، دادهها و اطلاعات دریافتی از کاربر سفیر را در موارد زیر مورد استفاده قرار داده و به شرح ذیل از آنها حفاظت به عمل میآورد:
-
دادههایی که هنگام ثبت نام مستقیماً از کاربر سفیر أخذ میشود (شامل مشخصات سفیر و وسیله نقلیه)، صرفاً در جهت احراز هویت کاربر سفیر و امکان برخورداری از خدمات هوشمند ذیل سامانه تپسی مورد استفاده قرار میگیرد. شرکت متعهد میگردد دادههای مذکور را صرفا در محدوده ارائه خدمات مذکور مورد استفاده قرار دهد. در همین راستا، پس از ارسال درخواست توسط کاربر سفارشدهنده و قبول درخواست توسط کاربر سفیر، دادههای مزبور در جهت انجام هماهنگیهای لازم از قبیل تعیین محل دریافت و تحویل مرسولات و زمان آن، با کاربر سفارشدهنده به اشتراک گذاشته میشوند. همچنین، در شرایطی که وسیله یا وسایل متعلق به کاربر سفارشدهنده در وسیله نقلیه جا مانده باشد، استفاده از این دادهها جهت هماهنگیهای بعدی صورت میپذیرد.
تبصره: کاربر سفارشدهنده و کاربر سفیر در راستای حفاظت از دادهها و اطلاعات، از ذخیره اطلاعات سفر و شماره تماس یکدیگر که از طریق سامانه تپسی به آنها معرفی شدهاند و نیز برقراری ارتباط با یکدیگر خارج از چارچوب ارائه خدمات منع شدهاند و در صورت احراز تخلف، شرکت حق تعلیق و خاتمه همکاری با متخلف/متخلفان را برای خود محفوظ داشته و مطابق با شرایط و ضوابط با متخلف برخورد خواهد کرد. - درخصوص دادهها و اطلاعاتی که بهطور غیرمستقیم و در نتیجهی استفادهی کاربر سفیر از سامانه تپسی در این برنامه ذخیره میشود، شرکت متعهد میشود که اطلاعات ذخیرهشده را تنها در جهت بهبود کیفیت خدمات استفاده نماید.
- در مواردی که سایر اشخاص، حسب مورد، بخشی از فرایند ارائه خدمات را تحت نظارت شرکت عهدهدار شوند، شرکت مطابق با اصول، قوانین و مقررات صیانت از حریم خصوصی و حفاظت از دادهها نسبت به پیشبرد امور اقدام و بر این امر نظارت مینماید.
-
شرکت متعهد میگردد، دادهها و اطلاعات کاربران سفیر را برای اشخاص ثالث اعم از حقیقی و یا حقوقی با مقاصد تجاری و غیرتجاری خارج از حیطه خدمات فوقالذکر، بدون کسب رضایت صاحبان آن افشا ننماید.
تبصره: در صورتی که مقامات قضایی و یا اداری به حکم قانون، دادهها و یا اطلاعات مربوط به کاربر یا کاربران خاصی را از شرکت مطالبه نمایند، شرکت مطابق با قانون موظف به افشای آنها به مقامات صالح میباشد.
۶-۳- با پذیرش این شرایط و مقررات و تا زمانی که کاربر (اعم از سفیر یا سفارش دهنده) از سامانه تپسی استفاده می نماید، شرکت مجاز به ارسال پیامک به شماره تلفن همراه کاربر در خصوص جزئیات سفرها، نحوه استفاده از خدمات تپسی، اطلاع رسانی در خصوص اخبار و طرح های مهم و به طور کلی هر نوع موضوعی است که می تواند منجر به استفاده بهینه کاربر از سامانه تپسی گردد.
ماده ۷- مالکیت حقوق معنوی سامانه تپسی
مالکیت معنوی سامانه تپسی و تمام ملحقات آن (از جمله نام، علامت تجاری و خدمات ارائهشده تحت این نام و ...) متعلق به شرکت است و در نتیجه:
۷-۱- کاربران سفیر تنها اجازهی استفادهی محدود و غیرانحصاری از خدمات آن را تحت شرایط توافقات فیمابین دارند بدون آن که این استفاده حقی برای آنها نسبت به مالکیت سامانه تپسی یا سایر حقوق معنوی مربوطه ایجاد نماید یا اجازهی استفاده از نام، علامت تجاری، لوگو و غیره را به آنها اعطا نماید.
۷-۲- کاربران سفیر نمیتوانند سامانه تپسی را تغییر دهند، بازتولید یا بازنویسی کنند یا از آن برای تولید یک برنامهی مشابه استفاده نمایند.
۷-۳- کاربران سفیر مجاز به استفاده از خدمات سامانه تپسی جز در شرایط مقرر در این سند و همچنین قرارداد فیمابین نیستند و حق اجاره، فروش و بهطور کلی انتقال سامانه تپسی و حقوق ناشی از آن یا نمایش عمومی آن را نخواهند داشت.
۷-۴- کاربران سفیر مجاز نیستند به هیچ یک از سرویسها و برنامهها و شبکهی مرتبط با سرورها بهصورت غیرمجاز دسترسی پیدا کنند یا در این راستا تلاشی انجام دهند و نیز نمیتوانند با استفاده از مهندسی معکوس یا مترجم وارون به کد سطح بالا یا زبان ماشین دست پیدا کنند.
ماده ۸- تجدیدنظر در شرایط استفاده و ابلاغ آن
۸-۱- این شرایط استفاده نسبت به کلیه کاربران سفیر که اپلیکیشن تپسی را نصب کرده و از آن استفاده میکنند یا از خدمات وباپ استفاده مینماید، اعمال میگردد.
۸-۲- در صورتی که شرایط استفاده حاضر تغییر یابد، شرکت مراتب را با یکی از شیوههای ارسال پیامک، ایمیل، بارگذاری شرایط جدید در وبسایت و اپلیکیشن اطلاعرسانی مینماید. صرف استفاده کاربران سفیر از اپلیکیشن پس از تغییر شرایط استفاده و اطلاعرسانی آن به منزله پذیرش شرایط استفاده جدید میباشد.
ماده ۹- قانون حاکم و شیوه حل اختلاف
شرایط استفاده از تپسی از هر نظر تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و در صورت بروز اختلاف، طرفین تلاش خواهند کرد تا اختلاف خود را بهصورت مسالمتآمیز و از راه گفتوگو حلوفصل نمایند. در صورت عدم موفقیت، اختلاف از طریق مراجعه به مراجع قضایی تهران حلوفصل خواهد شد.
ماده ۱۰- توافقات نهائی
۱۰-۱- کاربران سفیر تصدیق مینمایند که شرایط استفاده حاضر را بهطور کامل مطالعه نموده، از مفاد و شرایط آن آگاهی کامل داشته، نسبت به اعمال تمامی این شرایط رضایت دارند و نسبت به مفاد آن ملتزم میباشند
تبصره: هرگونه علامت، عدد، کلمه، تصویر یا نشان الکترونیک که مثبِت هویت امضاکننده باشد و به این سند یا سایر اسناد صادره در این زمینه ملحق شود بهمنزله امضای الکترونیک و همانند امضای دستنویس واجد اعتبار خواهد بود و امضاکننده را به مفاد سند ملتزم مینماید.
۱۰-۲- در مواردی که شرایط استفاده حاضر، صراحتاً یا ضمناً حاوی حکمی نباشد، مراتب تابع قانون یا عرف رایج در این صنعت میباشد.
۱۰-۳- شرایط استفاده از سرویس پیک تپسی هیچگونه تأثیری بر احکام عمومی مذکور در «شرایط استفاده از خدمات هوشمند جابجایی مسافر تپسی برای کاربران سفیر» نخواهد داشت لذا احکام عمومی مذکور در شرایط استفاده فوق تا جایی که با این متن تناقضی نداشته باشد، درخصوص سفیران، معتبر و لازمالاجرا خواهند بود.