شرایط استفاده از خدمات هوشمند جابجایی مسافر تپسی برای کاربران سفیر

نرم‌افزارهای تپسی که توسط شرکت پیشگامان فن‌آوری و دانش آرامیس برای تسهیل جابجایی مسافر طراحی گردیده، تحت شرایط زیر خدمات مربوطه را ارائه می‌‌نماید؛ لذا این شرایط به‌عنوان یک قرارداد الزام‌آور بر روابط بین کاربران سفیر و شرکت حاکم خواهد بود. بر این اساس، ضروری است پیش از استفاده از خدمات تپسی، این شروط را به‌دقت مطالعه فرمایید. استفاده از خدمات تپسی به‌منزله‌ی قبول تمامی شرایط ذیل است و هرگونه ادعا یا اعتراض آتی در این خصوص را بلااعتبار می‌‌نماید. شرکت ممکن است شرایط استفاده از خدمات نرم‌افزارهای تپسی را در طول زمان تغییر دهد.

تعاریف

واژگان و اصطلاحاتی که در شرایط استفاده حاضر مورد استفاده قرار گرفته‌اند دارای معانی به شرح ذیل می‌باشند:

الف) شرکت: شرکت پیشگامان فن‌آوری و دانش آرامیس (سهامی خاص) به‌عنوان مالک نام تجاری تپسی که به‌عنوان واسط میان مسافر و سفیر از طریق اپلیکیشن متعلق به خود و نیز وب‌اپ و خدمات تلفنی به ارائه خدمات هوشمند جابجایی مسافر می‌پردازد.

ب) تپسی: نام و علامت تجاری متعلق به شرکت می‌باشد که از طریق سامانه، اپلیکیشن و وب‌اپ تپسی به ارائه خدمات هوشمند جابجایی مسافر می‌پردازد.

پ) اپلیکیشن: عبارت است از اپلیکیشن تپسی در دو نسخه سفیران و مسافران، جهت استفاده در گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل اندروید و iOS که ارائه خدمات هوشمند جابجایی در بستر آن امکان‌پذیر است. کلیه حقوق مادی و معنوی این اپلیکیشن متعلق به شرکت می‌باشد.

ت) سامانه تپسی: عبارت است از مجموع امکانات نرم‌افزاری تپسی که از طریق نیروی انسانی شرکت نسبت به ارائه خدمات از مرحله ثبت نام کاربران تا انجام پشتیبانی می‌پردازد.

ث) مسافر: متقاضی استفاده از سرویس جابجایی هوشمند تپسی که با ثبت نام در سامانه تپسی نسبت به ارسال درخواست سفر با تعیین مبدأ و مقصد اقدام می‌نماید.

ج) سفیر/کاربر/ کاربر سفیر: متقاضی استفاده از سرویس هوشمند جابجایی مسافر تپسی که با ثبت نام در سامانه تپسی نسبت به ارسال درخواست سفر با تعیین مبدأ و مقصد اقدام می‌نماید.

چ) وسیله نقلیه: عبارت است از خودرو ثبت نام شده در سامانه تپسی که مشخصات آن در کارت ماشین سفیر ذکر شده است و جهت جابجایی مسافر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ح) حساب کاربری: عبارت است از حسابی که کاربران جهت استفاده از خدمات تپسی با وارد نمودن اطلاعات مورد نظر در سامانه و تأیید توسط تپسی، ایجاد می‌نمایند و از طریق آن از خدمات بهره‌مند می‌گردند.

ماده ۱- ایجاد حساب کاربری و شرایط آن

۱‏-۱- برای عضویت در تپسی و استفاده از تمامی خدمات آن، لازم است کاربر سفیر اقدام به ایجاد یک حساب کاربری در تپسی نماید. برای ایجاد حساب کاربری شرایط زیر الزامی است:

  • داشتن ۱۸ سال تمام شمسی
  • تکمیل فرم مشخصات از قبیل نام، نام خانوادگی، شماره ملی، شماره‌ی تلفن همراه و شماره شبای بانکی
  • تکمیل مشخصات وسیله نقلیه شامل کارت ماشین، بیمه‌نامه شخص ثالث، کد معرف و سایر موارد

تبصره: مدارک مربوطه از جمله تصویر گواهی نامه معتبر، کارت خودرو، بیمه نامه ثالث در موقع ثبت نام از سفیر اخذ خواهد شد.

۱‏-۲- هر شخص تنها مجاز به افتتاح یک حساب کاربری در تپسی است.

۱‏-۳- کاربر سفیر مسئولیت صحت اطلاعات مندرج در حساب کاربری را می‌‌پذیرد و متعهد می‌‌شود که در صورت تغییر در هر بخش از این اطلاعات، حساب کاربری خود را در تپسی به‌روز نماید. وارد کردن اطلاعات نادرست و غیردقیق ممکن است منجر به محرومیت کاربر سفیر از خدمات تپسی شود و وی نمی‌‌تواند به این موضوع معترض گردد.

۱‏-۴- هر کاربر سفیر با ثبت‌نام در تپسی و ایجاد حساب کاربری به نام خود صحت انتساب تمام پیام‌‌های صادره ازحساب کاربری خویش را پذیرفته و در نتیجه حق هرگونه اعتراض یا ادعای آتی (مبنی بر انکار، تردید یا جعل داده‌ی پیام‌های ارسالی) را از خویش سلب و اسقاط می‌‌نماید.

۱‏-۵- در صورت عدم همکاری کاربر سفیر و ارائه نکردن اطلاعات مربوط—در شرایط خاص که ممکن است ارائه اطلاعات بیشتری مورد نیاز باشد یا در شرایطی که احراز هویت مجدد لازم باشد—شرکت حق انسداد حساب کاربر سفیر را خواهد داشت.

ماده ۲- هزینه‌‌ استفاده از خدمات و نحوه‌ی پرداخت آن

۲‏-۱- با توجه به این‌که اتصال به اینترنت برای استفاده از نرم‌افزارهای تپسی ضروری است، کاربر می‌‌بایست اینترنت مورد نیاز را به‌انضمام سایر لوازم استفاده از نرم‌افزارهای تپسی تدارک ببیند و مخارج آن‌‌ها را شخصاً تأمین نماید. بدین‌‌وصف، شرکت تعهدی به پرداخت مخارج اینترنت مصرفی و موارد مشابه به سفیر ندارد.

۲‏-۲- هزینه‌ی سفر از طریق نرم‌افزارهای تپسی محاسبه و به سفیر اعلام می‌‌گردد. هزینه‌ی خدمات ارائه‌شده با توجه به زمان درخواست سفر (ساعات مختلف یا روزهای هفته)، مبدأ و مقصد سفر و دیگر عوامل مؤثر متغیر خواهد بود و کاربر پس از مشاهده‌ی قیمت و قبول درخواست سفر حق هرگونه اعتراض در این خصوص را از خود سلب و اسقاط می‌‌نماید.

۲‏-۳- نظر به این که مسافران از طریق نرم افزارهای تپسی به کاربر سفیر معرفی می گردند، کاربر متعهد است از هر دریافتی خود از مسافران (کرایه سفر)، پانزده درصد آن را به عنوان «حق استفاده و بهره‌برداری از نرم‌افزار تپسی» به شرکت بپردازد.

تبصره: از مجموع مبلغ دریافتی از مسافر، عوارض شهرداری به‌صورت خودکار کسر شده و مبلغ باقی‌مانده پس از کسر حق استفاده و بهره برداری تپسی در وجه سفیر کارسازی می‌گردد. جهت تسهیل امور، کاربر مطابق شرایط استفاده حاضر به شرکت وکالت می دهد کرایه سفر را از مسافر وصول نموده و پس از کسر موارد مذکور، الباقی را به حساب سفیر واریز نماید.

۲‏-۴- کاربر مطابق شرایط استفاده حاضر به شرکت اختیار می دهد هر زمان بنا به تشخیص خود، میزان «حق استفاده و بهره برداری از نرم افزار تپسی» را تغییر دهد. در چنین فرضی، مبلغ جدید از طریق نرم افزارهای تپسی، پیامک و یا ایمیل به کاربر اطلاع داده خواهد شد و نامبرده حق هر گونه اعتراض در این خصوص را از خود سلب و ساقط می نماید.

۲‏-۵- کاربر سفیر، پس از پایان سفر هزینه سفر (کرایه) را به یکی از دو روش زیر دریافت می‌نماید: (۱) پرداخت اینترنتی از طریق نرم‌افزارهای تپسی توسط مسافر (۲) پرداخت نقدی.

۲‏-۶- در مواردی به تشخیص و صلاحدید شرکت، بسته‌‌های تشویقی (به‌صورت عمومی و برای همه‌ی کاربران سفیر یا به‌صورت اختصاصی و برای کاربران خاص)، به‌عنوان هدیه، جایزه، پاداش و بدون دریافت هزینه، برای کاربران سفیر در نظر گرفته می‌‌شود که در قالب آن مبلغ مشخصی به‌عنوان درآمد مازاد به اعتبار سفیر افزوده می‌‌شود. در صورتی که بسته‌‌ها دارای تاریخ اعتبار مشخصی باشند، پس از آن تاریخ بلااعتبار خواهند بود.

ماده ۳- حقوق و مسئولیت‌های کاربر سفیر

۳‏-۱- کاربر موظف است تصویر کارت یا سند مالکیت خودرو، کارت ملی، گواهی نامه و بیمه نامه خود را در اختیار شرکت قرار دهد.

۳‏-۲- کاربر متعهد است حق استفاده و بهره برداری از نرم افزار تپسی را به شرح مذکور در ماده 2 به شرکت پرداخت نماید. در صورتی که کاربر در پرداخت حق شرکت، بیش از یک ماه تأخیر نماید، علاوه بر تکلیف به پرداخت این مبالغ، مشمول بند 3-24 می‌باشد.

۳‏-۳- کاربر موظف است نرم افزار تپسی را تنها در خودروی صدرالذکر که در سامانه تپسی به نام کاربر ثبت شده است به کار گرفته، از خودروی دیگری برای ارائه خدمات به مسافر استفاده ننماید.

۳‏-۴- کاربر متعهد است پس از پذیرش درخواست مسافر، شخصاً در محل حاضر و از اعزام افراد دیگر به جای خود، اجتناب نماید.

۳‏-۵- کاربر متعهد می گردد شماره تماس مسافرانی را که از طریق نرم افزار تپسی به وی معرفی شده اند، ذخیره نکرده، از برقراری ارتباط با ایشان خارج از چارچوب تپسی برای انجام سفر اجتناب نماید.

۳‏-۶- کاربر موظف است پس از پذیرش درخواست سفر، ظرف زمان متعارف، در مبدأ (نشانی که در درخواست سفر ثبت شده است) حضور یابد. تخلف از این امر، شرکت را مجاز خواهد نمود ضمن دریافت هزینه سفر، خسارت ناشی از ایراد ضرر به حسن شهرت شرکت را مطالبه نماید. اخذ مبالغ موصوف، نافی حق شرکت برای فسخ قرارداد حاضر و انسداد حساب کاربری نامبرده در نرم افزار تپسی نخواهد بود. لغو درخواست مسافر پس از پذیرش آن، حسب مورد، مشمول حکم این بند خواهد بود.

۳‏-۷- کاربر موظف است قیمت تعیین شده توسط نرم افزارهای تپسی را از مسافر مطالبه نماید. مطالبه مبلغ مازاد، شرکت را مجاز خواهد نمود ضمن فسخ قرارداد حاضر به انسداد حساب کاربری کاربر سفیر بپردازد.

۳‏-۸- در صورتی که یک فرد با مشخصات هویتی معین، همزمان به عنوان مسافر برای یک سفر درخواست ارسال نماید و همان فرد، این درخواست را به عنوان سفیر قبول نماید، عمل مزبور تقلب قلمداد شده، شرکت را مجاز خواهد نمود چهار برابر هزینه سفر انجام شده به طریق فوق را از متقلب وصول نماید. در شرایطی که این مبلغ، تکافوی جبران خسارت وارده را ننماید، شرکت مجاز خواهد بود بنا به تشخیص خود خسارت وارده به شرکت را از متقلب مطالبه نماید. وصول این مبالغ، نافی حق شرکت برای فسخ قرارداد حاضر و انسداد حساب کاربری نامبرده نخواهد بود. فرضی‌‌که وابستگان یک فرد با همکاری یکدیگر اقدام به اعمال مشابه نمایند و یا کاربران به هر شکل نسبت به شرکت، اعمال حیله و تقلب نمایند و بدین وسیله موجبات ضرر شرکت را فراهم آورند، مشمول حکم اخیر خواهد بود. مرجع تشخیص تقلب موضوع این بند، شرکت بوده و کاربر حق هر گونه ادعا و اعتراض در این خصوص را از خود سلب و ساقط می نماید.

۳‏-۹- کاربر موظف است اعتبار تجاری نرم افزار تپسی را در همه حال در نظر گرفته، برای حفظ اعتبار تجاری نرم افزار، از خود حسن خلق نشان داده، مراتب نزاکت، ادب و امانت داری را در قبال مسافر معمول داشته، توصیه های شرکت در خصوص نوع رفتار با مسافر، پوشش و وضعیت ظاهری متناسب، وضعیت فنی و ظاهری خودرو و ... را رعایت نماید.

۳‏-۱۰- کاربر متعهد است در استفاده از خدمات تپسی، تمامی قوانین ایران را رعایت نموده، نرم افزار را برای اهداف قانونی به کار گیرد. بدیهی است در صورتی که کاربر در طول سفرهای موضوع قرارداد حاضر، مرتکب رفتاری گردد که از نظر قوانین ایران جرم تلقی گردد، شرکت در این خصوص هیچ گونه مسئولیتی نخواهد داشت. مضاف بر آن، نامبرده مکلف کلیه خسارات وارده را به شرکت را جبران نماید.

۳‏-۱۱- کاربر صراحتاً اعلام می دارد که از قوانین مرتبط در حوزه فعالیت خود اعم از قوانین مالیاتی ( مالیات بر درآمد و ...) ، صنفی و ... مطلع بوده و ملزم به رعایت آن ها می باشد. در صورت عدم اجرای قوانین و مقررات مربوط از سوی کاربر، هیچگونه مسئولیتی متوجه شرکت نخواهد بود.

۳‏-۱۲- کاربر موظف است در حین انجام سفر، تمامی قواعد راهنمایی و رانندگی را رعایت نماید. مسوؤلیت جبران خسارات جانی و مالی وارده به مسافر حین سفر یا اشخاص ثالث، به سبب عدم رعایت این مقررات، به عهده کاربر بوده و شرکت در این خصوص مسوؤلیتی نخواهد داشت.

تبصره سفیر می‌بایست صرفاً مطابق با ظرفیت مسافر مذکور در کارت ماشین نسبت به جابجایی مسافر اقدام نماید و در صورتی که تعداد مسافران بیش از ظرفیت مجاز خودرو باشد از انجام درخواست اجتناب نماید.

۳‏-۱۳- مسؤولیت تمامی فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری، انجام میشود مطلقاً به عهده شخص کاربر سفیر می‌باشد لذا ضروری است کاربر، در حفظ اطلاعات حساب کاربری خود از جمله نام کاربری و کد تأیید خود حداکثر اقدامات لازم را مبذول داشته، بدین طریق مانع استفاده دیگران از آن گردد. در صورت ظن به دسترسی ثالث به حساب کاربری متعلقه، ضروری است کاربر در اسرع وقت شرکت را مطلع نماید.

۳‏-۱۴- کاربر با ثبت نام در تپسی و ایجاد حساب کاربری به نام خود، صحت انتساب کلیه پیامهای صادره ازحساب کاربری خویش را پذیرفته لذا کاربر، حق هر گونه اعتراض یا ادعای آتی (مبنی بر انکار، تردید یا جعل داده پیام های ارسالی) را از خویش سلب و اسقاط می نماید.

۳‏-۱۵- کاربر متعهد است تمامی تغییرات، الحاقات و اصلاحاتی که توسط شرکت از طریق پیامک، ایمیل و یا نرم افزارهای تپسی در خصوص استفاده از خدمات تپسی و شرایط آن برای کاربر ارسال می گردد را مطالعه نموده و در صورت موافقت، آن را تأیید نماید. تأیید مزبور ممکن است در قالب یک علامت،کلمه، عدد، عبارت، یک نام تایپ شده و امثال آن به عمل آید که به سند مزبور الحاق می شود و همانند امضای دست نویس دارای آثار حقوقی است و امضاکننده را متعهد و ملتزم به مفاد سندی که به طریقه مزبور امضا نموده است، می نماید.

۳‏-۱۶- کاربر اقرار می نماید با افتتاح حساب‌کاربری، تنها مجوز استفاده غیر انحصاری، غیر قابل انتقال و محدود از خدمات تپسی را دریافت داشته، بدین وصف، مدعی مالکیت آن نبوده، مدعی حقی نسبت به تپسی ‌(اعم از کپی رایت، علامت تجاری و سایر حقوق معنوی آن) نمی‌باشد و در غیر موارد مصرح در این قرارداد، اجازه استفاده از نام و علامت تجاری و خدمات نرم افزارهای تپسی را نداشته و در همه حال متعهد به رعایت حقوق معنوی شرکت نسبت به نرم افزارها و ملحقات آن خواهد بود.

۳‏-۱۷- نظر به این که شرکت، تنها خدمات نرم افزاری ارائه داده، ایجاد ارتباط میان مسافر و سفیر را تسهیل می نماید، کاربر تنها "استفاده کننده" از این خدمات بوده لذا نمی تواند تحت عناوینی چون رابطه استخدامی، پیمانکاری و مشارکت مدعی حقی نسبت به شرکت باشد.

۳‏-۱۸- کاربر می پذیرد قرارداد حاضر، یک قرارداد قابل رجوع و جایز از سوی شرکت بوده و شرکت می تواند هر زمان تنها به صلاحدید خود و بدون نیاز به تدارک هیچ گونه دلیلی، یک حساب کاربری را مسدود نموده، مانع استفاده کاربر از خدمات تپسی گردد.

۳‏-۱۹- کاربر موظف است در صورت تمایل به قطع همکاری با شرکت، مراتب را یک ماه قبل به صورت کتبی به شرکت اعلام دارد. بدیهی است خاتمه قرارداد در این فرض، منوط به تنظیم صورت جلسه و تسویه حساب کامل می باشد.

۳‏-۲۰- نظر به این که تپسی با ارائه خدمات نرم افزاری، به منزله یک واسط عمل کرده و تنها ارتباط میان مسافران متقاضی سفر و سفیران را تسهیل می نماید، ضامن صلاحیت، رفتار و اعمال مسافران در مقابل کاربر سفیر نبوده و هیچ گونه مسوؤلیت حقوقی و کیفری در این خصوص و اتفافات حین سفر نخواهد داشت.

۳‏-۲۱- کاربر سفیر متعهد است یک شماره شبا را در حساب کاربری خود در تپسی وارد نماید تا در مواردی که هزینه سفرهای موضوع قرارداد‌ (کرایه)، به صورت آنلاین از سوی مسافران پرداخت می شود، شرکت، این مبالغ را پس از کسر عوارض شهرداری و نیز سهم خود (مقرر در ماده 2) به این حساب واریز نماید. کاربر اقرار می نماید که واریز به این حساب، به منزله پرداخت به شخص ایشان بوده و ذمه شرکت با واریز وجوه موصوف به این حساب، بری می شود و کاربر نمی تواند در آینده مدعی عدم پرداخت گردد.

۳‏-۲۲- با توجه به این که اخذ عدم سوءپیشینه کیفری از شرایط لازم برای همکاری فی مابین است، کاربر اظهار می نماید فاقد سوپیشینه کیفری است و دراین راستا به شرکت اجازه می دهد اطلاعات ثبت نامی را جهت أخذ استعلام صلاحیت به مراجع ذی‌صلاح ازجمله پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا، اداره سجل کیفری و ... (مستقیما یا با واسطه شرکت های تعرفه شده از سوی این مراجع) ارسال نماید.

۳‏-۲۳- کاربر تعهد می نماید در صورتی که دارای گواهی نامه پایه سوم باشد، تمام محدودیت های مربوط به این نوع گواهی نامه را رعایت کرده، از پذیرش درخواست در ساعات غیرمجاز (از ساعت 24 لغایت ۵ صبح) و یا به مقصد خارج از شهر اجتناب نماید. مسئولیت تخلف از این بند، تماما به عهده کاربر بوده و شرکت مسئولیتی در قبال این تخلف نخواهد داشت. بدیهی است در صورتی که به دلیل تخلف کاربر از مفاد این بند، شرکت نزد مراجع قانونی و قضایی، محکوم به پرداخت وجهی گردد، کاربر متعهد به استرداد این مبلغ به شرکت خواهد بود.

۳‏-۲۴- درخصوص تخطی از مفاد مذکور در هر یک از بندهای 3-2، 3-3، 3-4، 3-5، 3-7، 3-9 و 3-12، کاربر مکلف است مبلغ صد میلیون ریال به‌عنوان وجه التزام به شرکت پرداخت نماید. مرجع احراز تخلف، شرکت می‌باشد و کاربر حق اعتراض به این موضوع را از خود، سلب و ساقط می‌نماید.

ماده ۴- حقوق و مسئولیت‌های شرکت

۴‏-۱- تپسی خدمات حمل‌ونقل ارائه نمی‌‌کند، بلکه تنها با ایجاد یک پل ارتباطی بین مسافران و سفیران حمل‌ونقل مسافران را تسهیل می‌‌نماید. بدین‌‌توضیح که در تپسی، سفیر میان پذیرش درخواست سفر یا رد آن مخیر است و مسافر نیز پس از ارسال درخواست سفر و مشخص شدن سفیر می‌‌تواند از درخواست خود انصراف دهد. بدین‌وصف، هر سفری که در قالب این برنامه‌ی نرم‌افزاری صورت می‌‌گیرد یک قرارداد مستقل فی‌مابین سفیر و مسافر است و تپسی تنها زمینه‌ی انعقاد این قرارداد را میان سفیران و مسافران در هر سفر مهیا می‌‌کند. از این رو تپسی مسئولیت حقوقی و کیفری در قبال اتفاقات حین سفر نخواهد داشت.

۴‏-۲- شرکت متعهد به تلاش برای ارائه‌ی خدمات باکیفیت است و در این راه تلاش می‌‌کند با به‌روزرسانی نرم‌افزارها متناسب با نیاز کاربران سطح خدمات ارائه‌شده را ارتقا بخشد.

۴‏-۳- شرکت متعهد است کلیه آموزش های لازم جهت استفاده از نرم افزارهای تپسی را به صورت رایگان به کاربر ارائه دهد.

۴‏-۴- شرکت متعهد است کلیه آموزش های لازم جهت استفاده از نرم افزارهای تپسی را به صورت رایگان به کاربر ارائه دهد.

۴‏-۵- شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی در خصوص عملکرد اشخاص ثالث—که ممکن است موجب حدوث نقص یا اشکال و ایرادی در حساب کاربری کاربر گردد—نخواهد داشت.

۴‏-۶- در مواردی که هزینه سفر (کرایه) توسط مسافران به‌صورت آنلاین پرداخت می شود، شرکت متعهد است پس از کسر مبلغ قرارداد مقرر در ماده 2 قرارداد و نیز عوارض شهرداری مابقی آن را به حساب شبای معرفی شده از سوی کاربر واریز نماید.

۴‏-۷- شرکت نمی‌‌تواند اجرا شدن برنامه‌ی تپسی را در تمامی سخت‌افزارها، دستگاه‌های تلفن همراه یا شبکه‌های ارتباطی تضمین نماید.

۴‏-۸- با توجه به این که در خدمات تلفنی، درخواست سفر در بستر نرم‌افزارهای تپسی ارسال می‌شود و از این حیث هیچ تفاوتی با سایر سفرهای انجام شده در سامانه تپسی ندارد، حقوق و مسئولیت‌های شرکت در این خدمات مشابه سایر سرویس‌ها می‌باشد.

ماده ۵- حفاظت از داده‌ها و اطلاعات کاربر سفیر

الف) داده‌ها و اطلاعات مورد نیاز از کاربر سفیر

۵‏-۱- کاربران سفیر اطلاعات زیر را در جهت استفاده از خدمات تپسی در اختیار شرکت قرار می‌دهند:

  • اطلاعاتی که کاربر سفیر به‌صورت مستقیم در فرم مشخصات ثبت‌نام شامل اطلاعات فردی (نام، نام خانوادگی، کد ملی، اطلاعات گواهی‌نامه رانندگی، شماره شبا، شماره‌ی تلفن همراه، پست الکترونیک و کد معرف) و اطلاعات وسیله نقلیه (کارت ماشین، بیمه‌نامه و ...) در اختیار شرکت قرار می‌‌دهد.
  • اطلاعاتی که به‌طور غیرمستقیم و در نتیجه‌ی استفاده‌ی کاربر سفیر از خدمات تپسی در این برنامه ذخیره می‌‌شود؛ از جمله موقعیت مکانی مبدأ سفرهای کاربر، طول هر سفر، نشانی مقصد، هزینه‌ی سفر، تراکنش‌های مالی صورت‌گرفته در حساب کاربری جهت استفاده از خدمات تپسی و اطلاعات مربوط به سخت‌افزاری که کاربر با استفاده از آن از خدمات تپسی استفاده می‌‌کند (نظیر سیستم‌عامل آن) و نهایتاً شیوه‌ی اتصال کاربر به اینترنت و ...

تبصره در مواردی شرکت به کاربران سفیر اجازه می‌‌دهد عکس، فایل صوتی یا تصویری، اطلاعات، دست‌نوشته یا نظرات خود را در نرم‌افزارهای تپسی در قالب‌هایی مانند نظرخواهی منتشر کنند. محتوای تولیدشده—و نه کپی‌شده—توسط کاربران سفیر به‌شیوه‌ی مذکور در مالکیت کاربران قرار دارد، اما کاربران با بارگذاری این موارد روی نرم‌افزارهای تپسی اجازه‌ی استفاده، تغییر و انتشار آن را به هر نحو و در هر زمان به‌صورت رایگان، غیرقابل‌رجوع و قابل انتقال به شرکت واگذار می‌‌کنند.

ب) موارد استفاده از داده‌ها و اطلاعات کاربر سفیر و نحوه حفاظت از آن

۵‏-۲- شرکت در راستای حفظ حریم خصوصی کاربران سفیر با رعایت اصل محرمانگی و التزام به قوانین و مقررات مربوطه، داده‌ها و اطلاعات دریافتی از کاربر سفیر را در موارد زیر مورد استفاده قرار داده و به شرح ذیل از آنها حفاظت به عمل می‌آورد:

  • داده‌هایی که هنگام ثبت نام مستقیماً از کاربر سفیر أخذ می‌شود (شامل مشخصات سفیر و وسیله نقلیه)، صرفاً در جهت احراز هویت کاربر سفیر و امکان برخورداری از خدمات تپسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکت متعهد می‌گردد داده‌های مذکور را صرفا در محدوده ارائه خدمات مذکور مورد استفاده قرار دهد. در همین راستا، پس از ارسال درخواست توسط مسافر و قبول درخواست توسط کاربر سفیر، داده‌های مزبور در جهت انجام هماهنگی‌های لازم از قبیل تعیین محل سوار شدن به خودرو و زمان آن، با سفیر به اشتراک گزارده می‌شوند. همچنین در شرایطی که وسیله یا وسایل متعلق به مسافر در خودرو سفیر جا مانده باشد، استفاده از این داده‌ها جهت هماهنگی‌های بعدی صورت می‌پذیرد.
    تبصره: مسافران در راستای حفاظت از داده‌ها و اطلاعات سفیران، از ذخیره شماره تماس سفیرانی که از طریق نرم افزار تپسی به آنها معرفی شده اند و نیز برقراری ارتباط با ایشان خارج از خدمات تپسی منع شده‌اند.
  • درخصوص داده‌ها و اطلاعاتی که به‌طور غیرمستقیم و در نتیجه‌ی استفاده‌ی کاربر سفیر از خدمات تپسی در این برنامه ذخیره می‌‌شود، شرکت متعهد می‌‌شود که اطلاعات ذخیره‌شده را تنها در جهت بهبود کیفیت خدمات استفاده نماید.
  • در مواردی که سایر اشخاص، حسب مورد، بخشی از فرایند ارائه خدمات را تحت نظارت شرکت عهده‌دار شوند، شرکت مطابق با اصول، قوانین و مقررات صیانت از حریم خصوصی و حفاظت از داده‌ها نسبت به پیشبرد امور اقدام می نماید.
  • شرکت متعهد می‌گردد، داده‌ها و اطلاعات کاربران سفیر را به اشخاص ثالث اعم از حقیقی و یا حقوقی با مقاصد تجاری و غیرتجاری خارج از حیطه خدمات فوق‌الذکر، بدون کسب رضایت صاحبان آن افشا ننماید.
    تبصره: در صورتی که مقامات قضایی و یا اداری به حکم قانون، داده‌ها و یا اطلاعات مربوط به کاربر یا کاربران خاصی را از شرکت مطالبه نمایند، شرکت مطابق با قانون موظف به افشای آنها به مقامات صالح می‌باشد.

ماده ۶- مالکیت حقوق معنوی نرم‌افزارهای تپسی

مالکیت مادی و معنوی نرم‌افزارهای تپسی و تمام ملحقات آن (از جمله نام، علامت تجاری و خدمات ارائه‌شده تحت این نام و ...) متعلق به شرکت است و در نتیجه:

۶‏-۱- کاربران تنها اجازه‌ی استفاده‌ی محدود و غیرانحصاری از خدمات آن را تحت شرایط قرارداد حاضر دارند، بدون آن که این استفاده حقی برای آن‌ها نسبت به مالکیت نرم‌افزارهای تپسی یا سایر حقوق معنوی مربوطه ایجاد نماید یا اجازه‌ی استفاده از نام، علامت تجاری، لوگو و ... را به آن‌ها اعطا نماید.

۶‏-۲- کاربران نمی‌‌توانند نرم‌افزارهای تپسی را تغییر دهند، بازتولید یا بازنویسی کنند یا از آن برای تولید یک برنامه‌ی مشابه استفاده نمایند.

۶‏-۳- کاربران مجاز به استفاده از خدمات نرم‌افزارهای تپسی جز در شرایط مقرر در این قرارداد نیستند و حق اجاره، فروش و به‌طور کلی انتقال نرم‌افزارهای تپسی و حقوق ناشی از آن را نخواهد داشت.

۶‏-۴- کاربران نمی‌‌توانند به هیچ‌یک از سرویس‌‌ها، برنامه‌ها و شبکه‌ی مرتبط با سرورها به‌صورت غیرمجاز دسترسی پیدا کنند یا در این راستا تلاشی انجام دهند و نیز نمی‌‌توانند با استفاده از مهندسی معکوس یا مترجم وارون به کد سطح بالا یا زبان ماشین دست پیدا کنند.

۶‏-۵- کاربران نمی‌‌توانند برنامه را مشابه‌سازی کنند یا بخشی از برنامه را درون برنامه‌ی دیگری استفاده نمایند.

ماده ۷- تجدیدنظر در شرایط استفاده و نحوه ابلاغ آن

۷‏-۱- شرایط حاضر نسبت به کاربران سفیر که اپلیکیشن تپسی را نصب کرده و از آن استفاده می‌کنند یا از خدمات وب‌اپ و خدمات تلفنی استفاده می‌نماید، اعمال می‌گردد.

۷‏-۲- در صورتی که شرایط استفاده حاضر تغییر یابد، تپسی مراتب را با یکی از شیوه‌های ارسال پیامک، ایمیل، بارگذاری شرایط جدید در وبسایت و اپلیکیشن اطلاع‌رسانی می‌نماید. صرف استفاده کاربران از اپلیکیشن پس از تغییر شرایط استفاده و اطلاع‌رسانی آن به منزله پذیرش شرایط استفاده جدید می‌باشد.

ماده ۸- قانون حاکم و شیوه حل اختلاف

شرایط استفاده حاضر از هر نظر تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و در صورت بروز اختلاف، طرفین تلاش خواهند کرد تا اختلاف خود را به‌صورت مسالمت‌آمیز و از راه گفت‌وگو حل‌وفصل نمایند. در صورت عدم موفقیت، اختلاف از طریق مراجعه به مراجع قضایی تهران حل‌وفصل خواهد شد.

ماده ۹- توافقات نهائی

۹‏-۱- کاربران سفیر تصدیق می‌نمایند که «شرایط استفاده از خدمات هوشمند جابجایی مسافر تپسی برای کاربران سفیر» را به‌طور کامل مطالعه نموده، از مفاد و شرایط آن آگاهی کامل داشته و نسبت به اعمال تمامی این شرایط رضایت دارند و نسبت به مفاد آن ملتزم می‌باشند.
تبصره توجه: هرگونه علامت، عدد، کلمه، تصویر یا نشان الکترونیک که مثبِت هویت امضاکننده باشد و به این سند یا سایر اسناد صادره در این زمینه ملحق شود به‌منزله امضای الکترونیک و همانند امضای دست‌نویس واجد اعتبار خواهد بود و امضاکننده را به مفاد سند ملتزم می‌‌نماید.

۹‏-۲- در مواردی که شرایط استفاده حاضر، صراحتاً یا ضمناً حاوی حکمی نباشد، مراتب تابع عرف رایج در این صنعت می‌باشد.

شرایط استفاده از سرویس هوشمند همیار تپسی برای کاربران سفیر

متن حاضر در جهت شفاف شدن حقوق و مسئولیت‌های کاربران سفیر در خدمات خرید و تحویل کالا و اقلام مورد نیاز سفارش‌دهندگان و نیز خدمات تحویل مرسولات تنظیم شده است. بدیهی است کاربران می‌بایست پیش از استفاده از خدمات، کلیه شرایط و ضوابط ذیل را مطالعه نموده و از آن پیروی نمایند. استفاده از خدمات تپسی به‌منزله‌ی قبول تمامی شرایط ذیل است و هرگونه ادعا یا اعتراض آتی در این خصوص را بلااعتبار می‌‌نماید. شرکت ممکن است شرایط استفاده از خدمات نرم‌افزارهای تپسی را در طول زمان تغییر دهد.

تعاریف

واژگان و اصطلاحاتی که در شرایط استفاده حاضر مورد استفاده قرار گرفته‌اند دارای معانی به شرح ذیل می‌باشند:

الف) شرکت: شرکت پیشگامان فن‌آوری و دانش آرامیس (سهامی خاص) به‌عنوان مالک نام تجاری تپسی که به‌عنوان واسط میان سفارش‌دهنده و سفیر از طریق اپلیکیشن متعلق به خود و نیز وب‌اپ به ارائه خدمات خرید و تحویل کالاها و اقلام مورد نیاز سفارش‌‌دهندگان و نیز تحویل مرسولات می‌پردازد.

ب) تپسی: نام و علامت تجاری متعلق به شرکت می‌باشد که از طریق سامانه، اپلیکیشن و خدمات وب‌اپ به ارائه خدمات هوشمند خرید و تحویل کالاها و مرسولات می‌پردازد.

پ) اپلیکیشن: عبارت است از اپلیکیشن تپسی در دو نسخه سفیران و سفارش‌دهندگان، جهت استفاده در گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل اندروید و IOS که ارائه خدمات هوشمند تپسی در بستر آن امکان‌پذیر است. کلیه حقوق مادی و معنوی این اپلیکیشن متعلق به شرکت می‌باشد.

ت) وب‌اپ: منظور بهره‌گیری از خدمات هوشمند خرید و تحویل کالا و یا تحویل مرسولات از طریق وب اپ تپسی به آدرس https://app.tapsi.cab می‌باشد.

ث) سامانه تپسی: عبارت است از مجموع امکانات نرم‌افزاری تپسی که از طریق نیروی انسانی شرکت نسبت به ارائه خدمات از مرحله ثبت نام کاربران تا انجام پشتیبانی می‌پردازد.

ج) سرویس همیار: عبارت از خدمات خرید و تحویل کالا به سفارش‌دهندگان و تحویل مرسولات در بستر اپلیکیشن و وب‌اپ تپسی توسط سفیر. این خدمات عبارتند از:

  • خرید کالاها و اقلام مورد نیاز سفارش‌دهندگان توسط سفیر از تأمین‌کنندگان مورد نظر سفارش‌دهنده و تحویل آن در مقصد به سفارش‌دهنده توسط سفیر
  • تحویل گرفتن مرسولات سفارش‌دهندگان توسط سفیر و تحویل آن به دریافت‌کننده توسط سفیر

چ) سفارش‌دهنده: متقاضی استفاده از سرویس هوشمند جابجایی مسافر تپسی که با ثبت نام در سامانه تپسی نسبت به ارسال درخواست سفر با تعیین مبدأ و مقصد اقدام می‌نماید.

ح) سفارش: عبارت است از درخواست بهره‌مندی از سرویس همیار از سوی سفارش‌دهنده جهت خرید و تحویل کالا و اقلام مورد نیاز خود از تأمین‌کنندگان مورد نظر وی و یا درخواست تحویل مرسولات که از طریق اپلیکیشن تپسی به سفیر ارسال می‌گردد و در صورت پذیرش از سوی سفیر، بانجام می‌رسد.

خ) خرید کالا: عبارت است از خرید کالای مورد نیاز سفارش‌دهنده توسط سفیر از تأمین‌کننده‌ای که مشخصات آن توسط سفارش‌دهنده تعیین شده است.

د) تأمین‌کننده: عبارت است از کسب و کاری که مطابق با اعلام سفارش‌دهنده نسبت به تأمین کالای مورد نیاز او و تحویل آن به سفیر اقدام می‌نماید.

ذ) دریافت‌کننده: عبارت است از شخصی که بنا به اعلام سفارش‌دهنده، دریافت‌کننده نهایی کالا و اقلام مورد سفارش یا مرسوله از سفیر در مقصد می‌باشد. دریافت‌کننده ممکن است حسب مورد همان کاربر سفارش‌دهنده و یا شخص دیگری باشد.

ر) سفیر: راننده وسیله نقلیه که با ثبت نام در سامانه تپسی، نسبت به جابجایی مسافر از مبدأ به مقصد اقدام می‌نماید.

ز) وسیله نقلیه: عبارت است از خودرو ثبت نام شده در سامانه تپسی که مشخصات آن در کارت ماشین سفیر ذکر شده است و جهت جابجایی مسافر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ژ) حساب کاربری: عبارت است از حسابی که کاربران جهت استفاده از خدمات تپسی با وارد نمودن اطلاعات مورد نظر در سامانه، ایجاد می‌نمایند و از طریق آن از خدمات بهره‌مند می‌گردند.

تبصره: در شرایط استفاده حاضر، در هر مورد که از واژه «مرسوله» استفاده شده است، شکل جمع آن یعنی واژه «مرسولات» نیز، حسب مورد، قابل اعمال است. همچنین مرسوله به معنای انواع بار، بسته، کالا، محصول و موارد مشابه می‌باشد.

ماده ۱- ایجاد حساب کاربری و شرایط آن

۱‏-۱- برای عضویت در تپسی و استفاده از تمامی خدمات آن، لازم است کاربر سفیر اقدام به ایجاد یک حساب کاربری در تپسی نماید. برای ایجاد حساب کاربری شرایط زیر الزامی است:

  • داشتن ۱۸ سال تمام شمسی
  • تکمیل فرم مشخصات از قبیل نام، نام خانوادگی، شماره ملی، شماره‌ی همراه، گواهی‌نامه رانندگی و شماره حساب بانکی
  • مشخصات وسیله نقلیه شامل کارت ماشین، بیمه‌نامه شخص ثالث، کد معرف و سایر موارد

۱‏-۲- هر شخص (اعم از حقیقی و حقوقی) تنها مجاز به افتتاح  یک حساب کاربری در تپسی است.

۱‏-۳- کاربر سفیر مسئولیت صحت اطلاعات مندرج در حساب کاربری را می‌‌پذیرد و متعهد می‌‌شود که در صورت تغییر در هر بخش از این اطلاعات، حساب کاربری خود را در تپسی به‌روز نماید. وارد کردن اطلاعات نادرست و غیردقیق ممکن است منجر به محرومیت کاربر سفیر از خدمات تپسی شود و وی نمی‌‌تواند به این موضوع معترض گردد.

۱‏-۴- هر کاربر سفیر با ثبت‌نام در تپسی و ایجاد حساب کاربری به نام خود صحت انتساب تمام پیام‌‌های صادره ازحساب کاربری خویش را پذیرفته و در نتیجه حق هرگونه اعتراض یا ادعای آتی (مبنی بر انکار، تردید یا جعل داده‌ی پیام‌های ارسالی) را از خویش سلب و اسقاط می‌‌نماید.

۱‏-۵- در صورت عدم همکاری کاربر سفیر و ارائه نکردن اطلاعات مربوط - در شرایط خاص که ممکن است ارائه اطلاعات بیشتری مورد نیاز باشد یا در شرایطی که احراز هویت مجدد لازم باشد - شرکت حق انسداد حساب کاربر سفیر را خواهد داشت.

ماده ۲- هزینه‌‌ استفاده از خدمات و نحوه‌ی پرداخت آن

۲‏-۱- با توجه به این‌که اتصال به اینترنت برای استفاده از نرم‌افزارهای تپسی ضروری است، کاربر می‌‌بایست اینترنت مورد نیاز را به‌انضمام سایر لوازم استفاده از نرم‌افزارهای تپسی تدارک ببیند و مخارج آن‌‌ها را شخصاً تأمین نماید. بدین‌‌وصف، شرکت تعهدی به پرداخت مخارج اینترنت مصرفی و موارد مشابه به سفیر ندارد.

۲‏-۲- هزینه‌ی سفر از طریق نرم‌افزارهای تپسی محاسبه و به سفیر اعلام می‌‌گردد. هزینه‌ی خدمات ارائه‌شده با توجه به زمان درخواست سفر (ساعات مختلف یا روزهای هفته)، مبدأ و مقصد سفر و دیگر عوامل مؤثر متغیر خواهد بود و کاربر پس از مشاهده‌ی قیمت و قبول درخواست سفر حق هرگونه اعتراض در این خصوص را از خود سلب و اسقاط می‌‌نماید. در محاسبه هزینه استفاده از سرویس همیار در مقایسه با سرویس جابجایی مسافر، حق‌الزحمه سفیر جهت انجام خدمات مربوط به خرید کالا و اقلام مورد نیاز و تحویل مرسولات در هزینه سفر محاسبه می شود.

تبصره: از مجموع مبلغ پرداختی فوق، عوارض مصوب شهرداری به‌صورت خودکار کسر شده و مبلغ باقی‌مانده پس از کسر کمیسیون تپسی در وجه سفیر کارسازی می‌گردد.

۲‏-۳- نظر به این که سفارش‌دهندگان از طریق نرم افزارهای تپسی به کاربر سفیر معرفی می گردند، کاربر متعهد است از هر دریافتی خود از مسافران (کرایه سفر)، پانزده درصد آن را به عنوان "حق استفاده و بهره برداری از نرم افزار تپسی" به شرکت بپردازد.

تبصره: از مجموع مبلغ دریافتی از سفارش‌دهندگان، عوارض شهرداری به‌صورت خودکار کسر شده و مبلغ باقی‌مانده پس از کسر حق استفاده و بهره برداری تپسی در وجه سفیر کارسازی می‌گردد. جهت تسهیل امور، کاربر مطابق شرایط استفاده حاضر به شرکت وکالت می دهد کرایه سفر را از سفارش‌دهنده وصول نموده و پس از کسر موارد مذکور ، الباقی را به حساب سفیر واریز نماید.

۲‏-۴- کاربر مطابق شرایط استفاده به شرکت اختیار می دهد هر زمان بنا به تشخیص خود، هزینه استفاده از خدمات را تغییر دهد. در چنین فرضی، مبلغ جدید از طریق نرم افزارهای تپسی و پیامک به کاربر اطلاع داده خواهد شد و نامبرده حق هر گونه اعتراض در این خصوص را از خود سلب و ساقط می نماید.

۲‏-۵- کاربر سفیر، هزینه سفر (کرایه) را در پایان سفر به یکی از دو روش زیر دریافت می‌نماید: (۱) پرداخت اینترنتی از طریق نرم‌افزارهای تپسی توسط سفارش‌دهندگان (۲) پرداخت نقدی.

تبصره: سفیر مجاز نیست، سفارش‌دهنده را نسبت به انتخاب یکی از شیوه‌های پرداخت نقدی یا اعتباری اجبار نماید. در صورت احراز تخلف، شرکت حق تعلیق حساب کاربری سفیر و یا قطع همکاری با وی، حسب مورد، را خواهد داشت.

۲‏-۶- در مواردی به تشخیص و صلاحدید شرکت، بسته‌‌های تشویقی (به‌صورت عمومی و برای همه‌ی کاربران سفیر یا به‌صورت اختصاصی و برای کاربران خاص)، به‌عنوان هدیه، جایزه، پاداش و بدون دریافت هزینه، برای کاربران سفیر در نظر گرفته می‌‌شود که در قالب آن مبلغ مشخصی به‌عنوان درآمد مازاد به اعتبار سفیر افزوده می‌‌شود. در صورتی که بسته‌‌ها دارای تاریخ اعتبار مشخصی باشند، پس از آن تاریخ بلااعتبار خواهند بود.

ماده ۳- حقوق و مسئولیت‌های کاربر سفیر در سرویس همیار

۳‏-۱- سفیر پس از دریافت درخواست از سوی اپلیکیشن تپسی، موظف است در مدت زمان متعارف در مبدأ حاضر شده و سفارش انجام‌شده از سوی سفارش‌دهنده را به موقع در مقصد تحویل نماید.

۳‏-۲- سفیر موظف است شخصاً و با وسیله نقلیه ثبت‌نام شده در سامانه تپسی نسبت به انجام خدمات همیار اقدام نماید. در غیر این‌صورت مطابق با ضوابط مذکور در «شرایط استفاده از خدمات هوشمند جابجایی مسافر تپسی برای کاربران سفیر» با وی برخورد خواهد شد.

۳‏-۳- سفیر موظف است کالا یا مرسولات موردنظر را از/به نشانی مبدأ و مقصد دارای مشخصات ثبتی از قبیل پلاک و واحد تحویل نماید بدین منظور لازم است سفیر مشخصات مربوط به پلاک و واحد نشانی را با سفارش دهنده هماهنگ نماید. تحویل مرسوله در محل‌های بدون نشانی ثبت‌شده مانند خیابان و کوچه توسط سفیر ممنوع می‌باشد.

۳‏-۴- سفیر موظف است هماهنگی‌های لازم را با سفارش‌دهنده درخصوص مشخصات دریافت‌کننده انجام دهد و در صورت قصور یا تقصیر در زمینه تحویل کالا به شخص تعیین شده از سوی سفارش‌دهنده، مسئولیت‌های احتمالی برعهده وی می‌باشد.

۳‏-۵- سفیر مجاز نیست خارج از خدمات تپسی، نسبت به ارائه خدمات به سفارش‌دهندگان معرفی‌شده از تپسی بپردازد. در صورتی که خلاف این امر برای شرکت محرز شود، شرکت مجاز است حساب کاربری متخلف را معلق نماید.

۳‏-۶- سفیر موظف است خودرو خود را جهت بارگیری محصولات آماده نماید و تمهیدات لازم از قبیل مهیا نمودن شرایط صندوق خودرو را در دستور کار قرار دهد.

تبصره درخصوص خودروهای دوگانه سوز، مهیا نمودن فضای مناسب در صندوق خودرو، می‌بایست همراه با رعایت نکات ایمنی باشد.

۳‏-۷- سفیر می‌بایست در طول سفر کلیه قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نماید و احتیاطات لازم از جمله سرعت مناسب را جهت حمل صحیح مرسوله در نظر گیرد. همچنین استفاده از تلفن همراه و استعمال دخانیات در طول سفر اکیدا ممنوع می‌باشد.

۳‏-۸- سفیر می‌بایست در طول سفر کلیه قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نماید و احتیاطات لازم از جمله سرعت مناسب را جهت حمل صحیح مرسوله در نظر گیرد. همچنین استفاده از تلفن همراه و استعمال دخانیات در طول سفر اکیدا ممنوع می‌باشد.

۳‏-۹- سفیر به هیچ عنوان حق گشودن مرسوله را در طول سفر نخواهد داشت.

۳‏-۱۰- در صورتی که سفیر در طول سفر به دلایلی نظیر باز شدن مرسوله، بسته‌بندی نامناسب، متوقف شدن خودرو توسط مأموران پلیس راهور و یا بروز تصادف و غیره متوجه شود که مرسوله ارسالی جزو موارد ممنوعه ذکر شده در 4-1 است می‌بایست مراتب را سریعا به پشتیبانی اطلاع دهد.

۳‏-۱۱- سوار کردن مسافر در حین حمل مرسوله توسط سفیر ممنوع می‌باشد و در صورت تخلف از این امر، شرکت حق تعلیق و یا قطع همکاری با متخلف را خواهد داشت. همچنین در صورتی که سفیر، در حین سفر اقدام به لغو سفر نموده و سفر دیگری را بپذیرد، موضوع به عنوان تخلف محسوب شده و شرکت حق قطع همکاری با وی را خواهد داشت.

۳‏-۱۲- در صورتی که سفیر به دلایلی خارج از اختیار نظیر بروز تصادفات، شرایط نامساعد جوی و ... نتواند مرسوله را به موقع به دریافت‌کننده برساند، موظف است مراتب را به سفارش‌دهنده و پشتیبانی اعلام نماید و مطابق با نظر پشتیبانی عمل کند.

۳‏-۱۳- در صورتی که کاربر سفارش‌دهنده ادعای آسیب یا خسارت به کالای تحویلی توسط سفیر را داشته باشد، می‌بایست مراتب را تا زمانی که سفیر نزد وی حاضر است، به پشتیبانی تپسی اعلام نماید. پشتیبانی پس از وصول ادعای سفارش‌دهنده، بدون آنکه خود طرف اختلاف باشد، نسبت به پیگیری و بررسی موضوع اقدام و نتیجه را به کاربران اطلاع‌رسانی می‌نماید.

۳‏-۱۴- در صورتی که بخشی از کالا یا مرسوله در خودرو سفیر جا مانده باشد، سفیر موظف است به محض اطلاع و یا درخواست سفارش‌دهنده، مراتب را با پشتیبانی مطرح نموده و کسب تکلیف نماید.

۳‏-۱۵- سفیر نمی‌تواند عملیات بارگیری و تخلیه کالا را در محل‌های توقف ممنوع و محل‌هایی که قانوناً مجاز به توقف در آنها نمی‌باشد، انجام دهد.

۳‏-۱۶- در صورتی که سفیر متوجه شود سفارش‌دهنده، درخواست خدماتی خارج از محدوده خدمات سرویس همیار را دارد، مجاز به پذیرفتن این درخواست نمی‌باشد در غیر این‌صورت کلیه مسئولیت‌های احتمالی برعهده وی و یا سفارش‌دهنده حسب مورد می‌باشد. خدمات خارج از محدوده شامل درخواست انجام کارهای اداری در سازمان‌ها و ادارات از جمله بانک‌ها می‌باشد.

۳‏-۱۷- در صورتی که مرسوله دارای بسته‌بندی مناسب نباشد، سفیر موظف است مراتب را به سفارش‌دهنده تذکر داده و در صورت عدم ترتیب اثر بدان توسط سفارش‌دهنده با قید عدم مسئولیت مرسوله را حمل و تحویل نماید.

۳‏-۱۸- برای اجتناب از ادعاهای احتمالی، سفیر می بایست همزمان با تحویل مرسوله به دریافت‌کننده، رسید مکتوب آن را دریافت نماید.

۳‏-۱۹- سفیر می‌بایست صرفاً درخصوص کالا، مرسوله یا مرسولاتی که دارای حجم و وزن متناسب با خودرو بوده و مخالف با دستورالعمل کارخانه سازنده خودرو نباشد، نسبت به ارائه سرویس اقدام نماید و در غیر این‌صورت از پذیرفتن درخواست امتناع نماید. وزن بسته نباید بیش از 100 کیلوگرم و ابعاد آن نباید بیش از 75*75*75 باشد.

۳‏-۲۰- سفیر مسئول تحویل کالا و مرسولات درب منزل یا نشانی مشخص شده توسط سفارش‌دهنده (مطابق شرایط بند 3-3) می‌باشد. در صورتی که وزن کالا یا مرسولات سفارش‌دهنده بیش از 25 کیلوگرم باشد، مسئولیت بارگیری و تخلیه کالا و مرسولات برعهده سفارش‌دهنده می‌باشد. این امر می‌بایست پیش از انجام سفارش از سوی سفیر با سفارش‌دهنده هماهنگ گردد.

۳‏-۲۱- هزینه خرید محصولات در سرویس خرید و تحویل کالا برعهده سفارش‌دهنده می‌باشد که می‌بایست در وهله اول آن را مستقیما با تأمین‌کننده تسویه نماید و چنانچه سفارش‌دهنده به هر دلیل مایل به واریز مبلغ به حساب سفیر باشد، سفیر موظف است پیش از عزیمت به نقطه مبدأ از واریز وجه توسط سفارش‌دهنده اطمینان حاصل نماید و رسید واریز وجه را نزد خود حفظ و نگهداری نماید. پرداخت وجه مذکور خارج از سامانه تپسی صورت می گیرد.

تبصره سفیر می‌بایست در بند فوق، شماره حساب یا کارت متعلق به خود را به سفارش‌دهنده اعلام نماید.

۳‏-۲۲- سفیر می‌بایست در بند فوق، شماره حساب یا کارت متعلق به خود را به سفارش‌دهنده اعلام نماید.

۳‏-۲۳- سفیر موظف است در سرویس خرید و تحویل کالا، حتی‌المقدور از سفارش‌دهنده تقاضای مکتوب کردن سفارش – از طریق ارسال پیامک- را داشته باشد.

۳‏-۲۴- در سرویس خرید و تحویل کالا، در صورتی که کالا یا کالاهای مورد نیاز کاربر سفارش‌دهنده، نزد تأمین‌کننده موجود نباشد، سفر، لغو شده محسوب شده و کاربر سفارش‌دهنده متعهد به پرداخت هزینه معادل 25.000 (بیست و پنج هزار) ریال در وجه سفیر می‌باشد.

۳‏-۲۵- در سرویس خرید و تحویل کالا، در صورتی که کاربر سفارش‌دهنده پس از رسیدن سفیر به مبدأ درخواست لغو سفارش را داشته باشد، متعهد به پرداخت 25.000 (بیست و پنج هزار) ریال در وجه سفیر می‌باشد.

۳‏-۲۶- در سرویس خرید و تحویل کالا، در صورتی که کاربر سفارش‌دهنده پس از رسیدن سفیر به مبدأ درخواست لغو سفارش را داشته باشد، متعهد به پرداخت 25.000 (بیست و پنج هزار) ریال در وجه سفیر می‌باشد.

تبصره در خصوص این بند و بندهای 3-24 و 3-25، سفیر موظف است از طریق تماس با پشتیبانی، مراتب را اعلام نماید.

۳‏-۲۷- در خدمات تحویل مرسوله، سفیر موظف است پس از حضور در مبدأ، ابتدا نسبت به احراز عرفی سفارش‌دهنده اقدام نموده سپس مرسوله را تحویل بگیرد.

ماده ۴- شرایط و الزامات مربوط به مرسوله

۴‏-۱- درخواست حمل کالاهای زیر ممنوع است

  • مشروبات الکلی و مواد مخدر، اسلحه، وسایل قمار، مواد اشتعال زا، مواد منفجره، محترقه، مواد سمی، اسیدی، بیماری زا و بد بو، مایعات و جامدات آتش زا و سوختنی، مواد و وسایل رادیواکتیو
  • اشیا قیمتی طلا و جواهرات و اسناد تعهدآور بانکی
  • حیوانات اهلی و وحشی
  • بارهای دارای مجوز خاص مانند نخاله‌های ساختمانی

۴‏-۲- در صورتی که سفیر با علم به محتویات مرسوله مذکور در بند قبل، نسبت به جابجایی آن اقدام نماید، شرکت حساب کاربری وی را مسدود و نسبت به وصول خسارات وارده از جمله خسارات وارده به حیثیت تجاری تپسی اقدامات لازم را مبذول خواهد داشت.

ماده ۵- حقوق و مسئولیت‌های شرکت

۵‏-۱- تپسی خدمات حمل‌ونقل، فروش کالا و مانند آن ارائه نمی‌‌کند، بلکه تنها با ایجاد یک پل ارتباطی بین کاربر سفارش‌دهنده و سفیر، خرید و تحویل کالا و مرسولات را تسهیل می‌‌نماید. بدین‌‌توضیح که در تپسی، سفیر میان پذیرش درخواست خرید و تحویل کالا و مرسولات یا رد آنها مخیر است و سفارش‌دهنده نیز پس از ارسال درخواست و مشخص شدن سفیر می‌‌تواند از درخواست خود انصراف دهد. بدین‌وصف، هر سفری که در قالب این برنامه‌ی نرم‌افزاری صورت می‌‌گیرد یک قرارداد مستقل فی‌مابین سفیر و کاربر سفارش‌دهنده است و تپسی تنها زمینه‌ی انعقاد این قرارداد را میان سفارش‌دهنده و سفیران در هر سفر مهیا می‌‌کند. از این رو، شرکت هیچ گونه مسئولیتی (اعم از حقوقی و کیفری) در خصوص تضمین خرید کالا، کیفیت کالا، اتفاقات حین سفر و ... ندارد.

تبصره ارائه خدمات خرید و تحویل کالا به سفارش‌دهنده صرفا از طریق تأمین‌کنندگان معرفی‌شده از سوی سفارش‌دهنده صورت می‌پذیرد و تپسی به هیچ عنوان مستقیماً به عنوان فروشنده یا تأمین‌کننده نمی باشد.

۵‏-۲- شرکت متعهد است کلیه آموزش های لازم جهت استفاده از نرم افزارهای تپسی را به صورت رایگان به کاربر ارائه دهد.

۵‏-۳- شرکت متعهد به تلاش برای ارائه‌ی خدمات باکیفیت است و در این راه تلاش می‌‌کند با به‌روزرسانی نرم‌افزارها متناسب با نیاز کاربران سطح خدمات ارائه‌شده را ارتقا بخشد.

۵‏-۴- شرکت متعهد است با اطلاع از بروز نقص در نرم افزار، نسبت به رفع آن اقدام نماید و در تمام طول قرارداد، موظف به پشتیبانی فنی از نرم افزار می باشد.

۵‏-۵- شرکت از طریق تیم پشتیبانی خود نسبت به ارائه خدمات پشتیبانی طبق شرایط و ضوابط اعلام‌شده اقدام می‌نماید.

۵‏-۶- شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی در خصوص عملکرد اشخاص ثالث—که ممکن است موجب حدوث نقص یا اشکال و ایرادی در حساب کاربری کاربر گردد—نخواهد داشت.

۵‏-۷- شرکت امکان استفاده از نرم‌افزار تپسی را با شرایط فوق‌الذکر برای کاربران فراهم می‌نماید. شرکت نمی‌‌تواند اجرا شدن برنامه‌ی تپسی را در تمامی سخت‌افزارها، دستگاه‌های تلفن همراه یا شبکه‌های ارتباطی تضمین نماید.

۵‏-۸- شرکت هیچگونه مسولیتی در قبال عدم انجام خرید کالا یا محصولات مورد نیاز سفارش‌دهنده ازسوی سفیر، خرید کالای مغایر با درخواست سفارش‌دهنده از سوی سفیر، تحویل کالا به شخصی که مغایر با مشخصات دریافت‌کننده کالا باشد و یا عدم تحویل کالا به سفارش‌دهنده یا دریافت‌کننده توسط سفیر، ایراد خسارت از سوی سفیر به کالای تحویلی و ... نخواهد داشت لیکن پشتیبانی شرکت بدون آنکه خود طرف اختلاف باشد حداکثر سعی خود را در انجام مساعدت‌های لازم جهت حل اختلاف میان سفارش‌دهنده و سفیر از طریق میانجیگیری بین طرفین خواهد نمود.

۵‏-۹- شرکت مطابق با ضوابط مذکور در ماده 6 از حریم خصوصی، از داده‌ها و اطلاعات کاربران صیانت می‌کند.

۵‏-۱۰- کاربر می پذیرد قرارداد حاضر، یک قرارداد قابل رجوع و جایز از سوی شرکت بوده و شرکت می تواند هر زمان تنها به صلاحدید خود و بدون نیاز به تدارک هیچ گونه دلیلی، یک حساب کاربری را مسدود نموده، مانع استفاده کاربر از خدمات تپسی گردد.

۵‏-۱۱- مسئولیت قصور و تقصیر کاربران در انجام وظایف و مسئولیت‌های محوله طبق این سند و نیز سایر وظایف و تکالیف شرعی، قانونی و عرفی برعهده شخص یا اشخاص متخلف بوده و شرکت مسئولیتی را در این زمینه پذیرا نخواهد بود.

ماده ۶- حفاظت از داده‌ها و اطلاعات کاربر سفیر

الف) داده‌ها و اطلاعات مورد نیاز از کاربر سفیر

۶‏-۱- کاربران سفیر اطلاعات زیر را در جهت استفاده از خدمات تپسی در اختیار شرکت قرار می‌دهند:

  • اطلاعاتی که کاربر سفیر به‌صورت مستقیم در فرم مشخصات ثبت‌نام (نام، نام خانوادگی، کد ملی، گواهی‌نامه رانندگی، شماره شبا، شماره‌ی تلفن همراه و پست الکترونیک)، اطلاعات وسیله نقلیه (کارت ماشین، بیمه‌نامه و ...) و کد معرف در اختیار شرکت قرار می‌‌دهد.
  • اطلاعاتی که به‌طور غیرمستقیم و در نتیجه‌ی استفاده‌ی کاربر سفیر از خدمات تپسی در این برنامه ذخیره می‌‌شود؛ از جمله موقعیت مکانی مبدأ سفرهای کاربر، طول هر سفر، نشانی مقصد، هزینه‌ی سفر، تراکنش‌های مالی صورت‌گرفته در حساب کاربری جهت استفاده از خدمات تپسی و اطلاعات مربوط به سخت‌افزاری که کاربر با استفاده از آن از خدمات تپسی استفاده می‌‌کند (نظیر سیستم‌عامل آن) و نهایتاً شیوه‌ی اتصال کاربر به اینترنت و ...

تبصره در مواردی شرکت به کاربران سفیر اجازه می‌‌دهد نظرات خود را در نرم‌افزارهای تپسی در قالب‌هایی مانند نظرخواهی منتشر کنند. محتوای تولیدشده - و نه کپی‌شده - توسط کاربران سفیر به‌شیوه‌ی مذکور در مالکیت کاربران قرار دارد، اما کاربران با بارگذاری این موارد روی نرم‌افزارهای تپسی اجازه‌ی استفاده، تغییر و انتشار آن را به هر نحو و در هر زمان به‌صورت رایگان، غیرقابل‌رجوع و قابل انتقال به شرکت واگذار می‌‌کنند.

ب) موارد استفاده از داده‌ها و اطلاعات کاربر سفیر و نحوه حفاظت از آن

۶‏-۲- شرکت در راستای حفظ حریم خصوصی کاربران سفیر با رعایت اصل محرمانگی و التزام به قوانین و مقررات مربوطه، داده‌ها و اطلاعات دریافتی از کاربر سفیر را در موارد زیر مورد استفاده قرار داده و به شرح ذیل از آنها حفاظت به عمل می‌آورد:

  • داده‌هایی که هنگام ثبت نام مستقیماً از کاربر سفیر أخذ می‌شود (شامل مشخصات سفیر و وسیله نقلیه)، صرفاً در جهت احراز هویت کاربر سفیر و امکان برخورداری از تسهیلات هوشمند تپسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکت متعهد می‌گردد داده‌های مذکور را صرفا در محدوده ارائه خدمات مذکور مورد استفاده قرار دهد. در همین راستا، پس از ارسال درخواست توسط سفارش‌دهنده و قبول درخواست توسط سفیر، داده‌های مزبور در جهت انجام هماهنگی‌های لازم از قبیل تعیین محل بارگیری و تخلیه کالا و مرسولات و زمان آن، با سفارش‌دهنده به اشتراک گزارده می‌شوند. همچنین در شرایطی که وسیله یا وسایل متعلق به سفارش‌دهنده در خودرو سفیر جا مانده باشد، استفاده از این داده‌ها جهت هماهنگی‌های بعدی صورت می‌پذیرد.
    تبصره: سفارش‌دهندگان در راستای حفاظت از داده‌ها و اطلاعات سفیران، از ذخیره اطلاعات سفر و شماره تماس سفیرانی که از طریق نرم افزار تپسی به آنها معرفی شده اند و نیز برقراری ارتباط با ایشان خارج از چارچوب ارائه خدمات منع شده‌اند و در صورت احراز تخلف، شرکت حق تعلیق و خاتمه همکاری با متخلف را برای خود محفوظ داشته و مطابق با شرایط و ضوابط با متخلف برخورد خواهد کرد.
  • درخصوص داده‌ها و اطلاعاتی که به‌طور غیرمستقیم و در نتیجه‌ی استفاده‌ی کاربر سفیر از خدمات تپسی در این برنامه ذخیره می‌‌شود، شرکت متعهد می‌‌شود که اطلاعات ذخیره‌شده را تنها در جهت بهبود کیفیت خدمات استفاده نماید.
  • در مواردی که سایر اشخاص، حسب مورد، بخشی از فرایند ارائه خدمات را تحت نظارت شرکت عهده‌دار شوند، شرکت مطابق با اصول، قوانین و مقررات صیانت از حریم خصوصی و حفاظت از داده‌ها نسبت به پیشبرد امور اقدام و بر این امر نظارت می‌نماید.
  • شرکت متعهد می‌گردد، داده‌ها و اطلاعات کاربران سفیر را به اشخاص ثالث اعم از حقیقی و یا حقوقی با مقاصد تجاری و غیرتجاری خارج از حیطه خدمات فوق‌الذکر، بدون کسب رضایت صاحبان آن افشا ننماید.
    تبصره: در صورتی که مقامات قضایی و یا اداری به حکم قانون، داده‌ها و یا اطلاعات مربوط به کاربر یا کاربران خاصی را از شرکت مطالبه نمایند، شرکت مطابق با قانون موظف به افشای آنها به مقامات صالح می‌باشد.

ماده ۷- مالکیت حقوق معنوی نرم‌افزارهای تپسی

مالکیت معنوی نرم‌افزارهای تپسی و تمام ملحقات آن (از جمله نام، علامت تجاری و خدمات ارائه‌شده تحت این نام و ...) متعلق به شرکت است و در نتیجه:

۷‏-۱- کاربران تنها اجازه‌ی استفاده‌ی محدود و غیرانحصاری از خدمات آن را تحت شرایط قرارداد حاضر دارند، بدون آن که این استفاده حقی برای آن‌ها نسبت به مالکیت نرم‌افزارهای تپسی یا سایر حقوق معنوی مربوطه ایجاد نماید یا اجازه‌ی استفاده از نام، علامت تجاری، لوگو و ... را به آن‌ها اعطا نماید.

۷‏-۲- کاربران نمی‌‌توانند نرم‌افزارهای تپسی را تغییر دهند، بازتولید یا بازنویسی کنند یا از آن برای تولید یک برنامه‌ی مشابه استفاده نمایند.

۷‏-۳- کاربران مجاز به استفاده از خدمات نرم‌افزارهای تپسی جز در شرایط مقرر در این قرارداد نیستند و حق اجاره، فروش و به‌طور کلی انتقال نرم‌افزارهای تپسی و حقوق ناشی از آن یا نمایش عمومی آن را نخواهد داشت.

۷‏-۴- کاربران نمی‌‌توانند به هیچ‌یک از سرویس‌‌ها و برنامه‌ها و شبکه‌ی مرتبط با سرورها به‌صورت غیرمجاز دسترسی پیدا کنند یا در این راستا تلاشی انجام دهند و نیز نمی‌‌توانند با استفاده از مهندسی معکوس یا مترجم وارون به کد سطح بالا یا زبان ماشین دست پیدا کنند.

۷‏-۵- کاربران نمی‌‌توانند به هیچ‌یک از سرویس‌‌ها و برنامه‌ها و شبکه‌ی مرتبط با سرورها به‌صورت غیرمجاز دسترسی پیدا کنند یا بخشی از برنامه را درون برنامه‌ی دیگری با استفاده از مهندسی معکوس یا مترجم وارون به کد سطح بالا یا زبان ماشین دست پیدا کنند.

ماده ۸- تجدیدنظر در شرایط استفاده و ابلاغ آن

۸‏-۱- شرایط استفاده نسبت به کلیه کاربران سفیر که اپلیکیشن تپسی را نصب کرده و از آن استفاده می‌کنند یا از خدمات وب‌اپ استفاده می‌نماید، اعمال می‌گردد.

۸‏-۲- در صورتی که شرایط استفاده حاضر تغییر یابد، تپسی مراتب را با یکی از شیوه‌های ارسال پیامک، ایمیل، بارگذاری شرایط جدید در وبسایت و اپلیکیشن اطلاع‌رسانی می‌نماید. صرف استفاده کاربران از اپلیکیشن پس از تغییر شرایط استفاده و اطلاع‌رسانی آن به منزله پذیرش شرایط استفاده جدید می‌باشد.

ماده ۹- قانون حاکم و شیوه حل اختلاف

شرایط استفاده از تپسی از هر نظر تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و در صورت بروز اختلاف، طرفین تلاش خواهند کرد تا اختلاف خود را به‌صورت مسالمت‌آمیز و از راه گفت‌وگو حل‌وفصل نمایند. در صورت عدم موفقیت، اختلاف از طریق مراجعه به مراجع قضایی تهران حل‌وفصل خواهد شد.

ماده ۱۰- توافقات نهائی

۱۰‏-۱- کاربران تصدیق می‌نمایند که شرایط استفاده حاضر را به‌طور کامل مطالعه نموده، از مفاد و شرایط آن آگاهی کامل داشته، نسبت به اعمال تمامی این شرایط رضایت دارند و نسبت به مفاد آن ملتزم می‌باشند.

تبصره: توجه: هرگونه علامت، عدد، کلمه، تصویر یا نشان الکترونیک که مثبِت هویت امضاکننده باشد و به این سند یا سایر اسناد صادره در این زمینه ملحق شود به‌منزله امضای الکترونیک و همانند امضای دست‌نویس واجد اعتبار خواهد بود و امضاکننده را به مفاد سند ملتزم می‌‌نماید.

۱۰‏-۲- در مواردی که شرایط استفاده حاضر، صراحتاً یا ضمناً حاوی حکمی نباشد، مراتب تابع عرف رایج در این صنعت می‌باشد.

۱۰‏-۳- شرایط استفاده از سرویس هوشمند همیار هیچگونه تأثیری بر احکام عمومی مذکور در «شرایط استفاده از خدمات هوشمند جابجایی مسافر تپسی برای کاربران سفیر» نخواهد داشت لذا احکام عمومی مذکور در شرایط استفاده فوق تا جایی که با این متن تناقضی نداشته باشد، درخصوص سفیران، معتبر و لازم‌الاجرا خواهند بود.